آداب اجرای نما

3.به دلیل فاصله بین نما از جداره لایه ای از هوا به عنوان عایق وجود دارد که باعث جلوگیری گرما در زمستان و سرما در تابستان می شود. برطرف کردن ناشاقولی : در صورت اجرای ناشاقول سازه و دیوارهای ساختمان ، به هنگام اجرای نمای ساختمان به روش ملاتی، مجبور هستیم به میرانی بیش از حد متعارف از دیوار فاصله بگیریم و این امر باعث افزایش ملات مورد استفاده برای نصب پوشش نما می شود. نمای خشک به نمایی گفته می شود که در آن برای نصب و اجرای نمای خشک و اتصال پوشش نما به ساختمان ، از نوعی سیستم نصب سبک با اتصالات مکانیکی و بدون ملات استفاده می شود . اگر نگاهی به خانه های قدیمی ایرانی بندازید متوجه خواهید شد که چقدر از متریال و مصالح مختلف استفاده کرده اند تا فضای زیبا و آرامش بخشی را در منزل ایجاد کنند. سوم، نوع معماری و به خصوص شیوهٔ سنگتراشی و بستهای پاسارگادی قدمتی هر چند کوتاه بر معماری تخت جمشیدی را که از آغاز دوره داریوش بزرگ شروع شد، نشان میدهد و به ویژه در نقوش، که از سنتهای کشورهای مختلف گرفته شدهاند، ولی هنوز بهطور ثابت چهره ایرانی نگرفتهاند (آن چنانکه در تخت جمشید مییابیم) حالتی آزمایشی و اولیه به خوبی نمایان است و آثار سنگ تراشان لودیهای و ایونیهای به ویژه در نوع تراش سنگها و ابزار و آلات سنگتراشی و «نشانههای سنگ تراشان» پیداست؛ بنابراین شکی نمیتوان کرد که بناهای پاسارگاد با کورش بزرگ آغاز شدهاند و ارتباطی با کوروش جوان ندارند (آن طور که فرانتس هاینریش وایسباخ تصور میکرد).

نمای خشک مدرن

Data was g enerated wi᠎th the he​lp of behsaznama C​on tent Gen᠎er ator ᠎DEMO!

قیمت نمای خشک

با توجه به کاهش قابل توجه وزن به ازای هر متر مربع از سطح نمای اجرا شده نسبت به روش ملاتی , مقاومت ساختمان افزایش می یابد و و تاثیر بسیار زیادی بر ایمنی و پایداری نما در زمان زلزله و مهار فروریزی نما در لحظه ی زلزله خواهد داشت. اگر برای نصب مجبور هستید برای هر متر مکعب از 8 کیلوگرم چسب استفاده نمایید این روش مناسب نیست و بهتر از روش های شن و سیمان استفاده کنید. باید توجه کرد که نوع عمودی دسترسی راحت تر از دسترسی از طریق راهرو است و در مواردی که از دسترسی عمودی استفاده می شود، برای صرفه جویی در هزینه های سرویس های عمودی بهتر است که در هر طبقه 4 تا 6 واحد مسکونی قرار گیرد. پس بهتر است هزینه نمای ساختمان را به صورت جداگانه بررسی نماییم. همیشه از کافی بودن مقدار کاشی اطمینان داشته باشید و حتی مقداری هم بیشتر بخرید زیرا ممکن است بعد از اتمام کار از آن نوع کاشی پیدا نشود. چسب را بیشتر از 2 متر بر روی سطح نمالید زیرا چسب خشک می شود و کاشی یا سرامیک نمی چسبدتا دو متر چسب مالیده و کار را انجام دهید و سپس دو مرتبه چسب را بمالید.

چه پارامترهایی بر قیمت اجرای نمای خشک تأثیر می گذارند ؟ نمای خشک از لایه های متعددی تشکیل شده است که شامل پوسته بیرونی، فضای داخلی تهویه پذیر، لایه عایق حرارتی و دیواره داخلی ساختمان می شود که همه لایه ها به وسیله سازه های فولادی و آلومینیومی، به سازه ساختمان متصل شده اند . در نمای خشک مصالحی که پوسته ساختمان را تشکیل می دهند ، به اندازه ای از دیواره اصلی فاصله دارند. نمای بیرونی از دیواره ساختمان جداست و همین امر سبب جلوگیری از تابش مستقیم آفتاب و برخورد مستقیم قطرات باران به دیوار ساختمان می شود و در واقع از ساختمان، همچون سری، در برابر عوامل جوی محافظت می کنند و به عنوان حایلی بین داخل و خارج ساختمان عمل می کند. همانطور که می دانید در بازسازی و ساخت یک بنا ، طراحی نما مبحث بسیار پر اهمیت می باشد در واقع طراحی نما یکی از مهمترین و اصلی ترین بخشها در ساختمان سازی به شمار می رود . هزینه های ساخت ساختمان های بلندمرتبه زیاد است، در مقابل آن ها ساختمان های یک طبقه نیز اقتصادی نیستند. این خانه در حومه لیتوانی، در طبقات بالا با کاشی های مات سرامیکی و در طبقه پایین با قطعاتی چوب ترمووود پوشیده شده است.

دتایل اجرای نمای خشک

پنجره هایی که در طبقات پایین واقع شده تنها منبع نور طبیعی هستند که نور را به طبقات بالایی نیز انتقال می دهند. اما در واقع برای هماهنگی بیشتر با رطوبت جنگل و آب و هوای شرجی این منطقه به جای سنگ در نما از ترمووود استفاده شده که مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارد. نمای خشک با توجه به نوع قرارگیری اتصالات مورد استفاده در آن به دو دسته مشهود ( نمایان،Visible) و نامشهود (غیر نمایان،Invisible) تقسیم می شوند. 2. پیچ ها و مهره هایی که برای نصب و اجرای نمای خشک به کار برده می شوند از دیگر متریال ها و مصالح مهم برای اجرای این نما است. یکی دیگر از مزایای نماهای خشک این است که می توان در زمان اجرا و یا حتی پس از اتمام کار به سادگی نسبت به اصلاح خطاهای احتمالی در میلیمتر اقدام کرد و حتی امکان جا به جایی متریال نما و اصلاح آنها موجود است. 3. سازه ای که روی نما به کار برده می شود از دیگر متریال ها و مصالح مهمی است که باید به درستی آنها را روی نما نصب کنید. کاربردهای سرامیکهای طرح سنگ از سنگ بیشتر است که از سرامیکهای طرح سنگ در دیوار های خارجی و داخلی حیاط، در نمای سازه ها، در کف و دیوار پذیرایی و حیاط استفاده می گردد.

نمای خشک نمایان نمای خشک سنگ تکنیک}

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با کلیک وب سایت خود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید