راز نهایی اجرای نمای خشک

بايراميكس بعد از اجرا و خشک شدن، نمای سنگ تزئینی به خود می گیرد. ۲۸۰۰ ( و دیگر آیین نامه های زلزله دنیا خواهد بود و طراحی زیرسازی و مصالح هر نما بر اساس اصول طراحی استاندارد و منطبق با شرایط مندرج در آیین نامه ۲۸۰۰ ایران و اتصال به سازه اصلی ساختمان می باشد، بدان معنی که در هنگام وقوع زلزله، حرکات بخش نما و متعلقات مربوطه بصورت جداگانه با تغییر مکان جانبی سازه صورت می گیرد و این موضوع مانع ورقه شدن نما و سقوط قطعات آن مشابه نمای دوغابی خواهد شد و لذا باعث کاهش تلفات انسانی و دیگر خسارات ناشی از سقوط نما خواهدشد. همچنین فشار و بار باد در ارتفاعات زیاد استحکام نما را زیر سوال برده و موجب سقوط نما می شد که خطرات جبران ناپذیری را به دنبال داشت. یکی از عواملی که نیاز به وجود سیستم اجرای نمای خشک را ایجاد کرد، سخت بودن اجرا و مشکلات متععد دیگری بود که در اجرای نمای سیستم سنتی مانند نمای ملاتی وجود داشت. Th​is post was do ne with the ​help of behsaznama Conte nt Gen​er ator  Dem over​sion .

اجرای نمای خشک آجر

2.عدم نیاز به کارگر حرفه ای جهت نصب : اجرای سیتم نمای خشک در ابتدا نیاز به مطالعات مهندسی دارد و به غیر از مهندسین ناظر پروژه، پرسنل اجرایی دیگر می توانند کارگران ساده آموزش دیده باشند. در اجراهایی که زمان آن محدود می باشد نباید از این روش استفاده کرد زیرا ملات ها برای اینکه خشک شوند و اجرا بی عیب و نقص تر انجام شود نیاز به زمان دارد. از طرفی با توسعه تولیدات و پیشرفت تکنولوژی محصولات مورد استفاده در نمای ساختمان ها به سمت مدرن شدن رفتند و محصولاتی نوین برای نما ایجاد شد که با مزایا و ویژگی های خود، طراحان و مهندسان ساختمان ها را به خود جذب کردند. با پیشرفت تکنولوژی در صنعت ساختمان سازی ما باید سعی کنیم که بتوانیم از زمان حداکثر استفاده را بکنیم.استفاده از نما خشک این فرصت را در اختیار ما قرار می دهد که تا ۵۰ درصد در زمان صرفه حویی کنیم. بر اساس نحوه ی نصب و قرار گرفتن اتصالات در نمای خشک، این نوع نما را به دو دسته ی مشهود یا نمایان Visible و نامشهود یا غیر نمایان Invisible تقسیم می کنند. ورق هاي کامپوزيت متشکل از دو لايه آلومينيوم و يک هسته از جنس پلاستيک يا يک ماده معدني پرکننده مي¬باشند کهدر بين اين دو لايه قرار مي گيرد. ᠎Art icle was c​reated ᠎wi​th behsaznama C ontent G​enerator Demoversion!

اجرای نمای خشک سنگ

نما خشک ساختمان را بر اساس نوع اتصالات به دو دسته نما خشک نمایان و نما خشک غیرنمایان تقسیم بندی می کنند. اجرا می شود. چیدمان آجر نمای ساختمان به دو روش کلی انجام می شود. از معایب این روش سرعت پایین اجرای آن است. همان طور که از نام این نما بر می آید، به صورت خشکه چینی اجرا شده و تفاوت اصلی آن با نماهای ملاتی در نحوه اتصال مصالح به بدنه سازه است. سیستم نمای خشک یک سیستم اجرای نما است که در آن برای اتصال اجزای نما شامل پنل های رسی ، سنگ و غیره از ملات استفاده نمی-شود بلکه در این سیستم از تجهیزات فلزی مانند ریل ، پیچ و غیره استفاده می¬شود. برای مثال باید از چهارچوب واتصالاتی استفاده شود که در برابر سرما و گرما و بخار آب و هم چنین گازهای سمی که در هوا هستند مقاوم باشند. بنابراین بندکشی باید به گونه ای انجام شود که کاملاً از نفوذ آب جلوگیری کند.

شما ممکن است بعداً از ما تشکر کنید – 3 دلیل توقف مشتاق اجرای نمای خشک

• بعد از اینکه ساختمان را تخریب کردیم هم از بست ها ،قطعه های فلزی ،چهارچوب و قالب های آجری آن می توانیم استفاده کنیم و یا بازیافت کنیم. البته راه هایی هم برای کاهش جلب توجه این بست ها وجود دارد ز جمله رنگ کردن قسمت های نمایان بست به رنگ رویه نما. پیمانکار نما برای اجرای نمای کامپوزیت با توجه به نقشه های اجرایی، اقدام به انجام عملیات نصب که شامل زیرسازی، شاسی کشی، شیت بندی و مونتاژ پنل های آلومینیومی است مینماییم. اجرای نمای خشک نسبت به روشهای سنتی از مزیت های بسیاری برخوردار است. هرگاه مادهای نسبت به نور و حرارت خورشید مقاوم باشد، بدین معنی است که با سرعت بسیار کمتری نمای و جلوه اولیه خود را از دست میدهد و میتواند طول عمری فراتر از روش اجرای نمای خشک تصور داشته باشد. آجر های به کار گرفته شده در نمای ساختمان آجری حدود 4 اینچ عرض و 8 اینچ طول دارند و ضخامت های مختلفی دارند. برای ساختمان های بلند به راحتی اجرا می شود. وزن نسبتا بالای نما: نمای آجری وزن زیادی برای ساختمان ایجاد می کند به همین علت استفاده از این نوع نما در ساختمان های بلندمرتبه توصیه نمی شود.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با مطالب بشتر وب سایت خود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید