اجرای نمای خشک چیست؟

مراحل اجرای نما شامل سه مرحله طراحی، زیرسازی و در نهایت اجرا است. هر یک از مراحل مذکور در ادامه شرح داده شده است. حال که با با نما آشنایت نسبتی پیدا نمودیم بهتر است کمی در خصوص نمای خشک هم اطلاعاتی کسب نماییم. عواملی مانند شرایط اقلیمی منطقه نیز بهتر است در انتخاب نوع مصالح در نظر گرفته شود. بنابراین استفاده از مواد و مصالح ساختمانی با کیفیت نقش مهمی در زیبایی و طول عمر نمای ساختمان ایفا می کند. از جمله مهم ترین متریال و اجرای آن درنمای ساختمان می توان به اجرای نمای سنگ خشک ، اجرای نمای سرامیک خشک، اجرای نمای کامپوزیت، اجرای نمای کرتین وال ، اجرای نمای بتن اکسپوز ، اجرای نمای ترمووود و… آب و هوای گرم و خشک سبب می شود تا بتن نگهدارنده سنگ پس از مدتی تابش نور خورشید، حالت چسبندگی خود را از دست داده و بیفتد! هر اندازه که میزان سطوح بازشو بیشتر شود میزان مصرف مصالح زیرسازی برای هر متر مربع افزایش یافته و در نتیجه هزینه تمام شده نما بیشتر می شود. در این روش جهت اتصال مصالح ساختمانی به نما، از چسب های نما مخصوص استفاده میشود.

نمای خشک چیست

​Data has been c​reated with behsaznama Conte nt​ Gener​ator D em​over sion!

قیمت اجرای نمای خشک در مشهد

ریسمانکشی با کمک به اصلاح فرورفتگیها و برجستگیهای موجود در نما، به تراز شدن نما کمک میکند. نقشه فاز 2 در مرحله طراحی معماری توسط مهندس طراح تهیه میشود. زیرسازی مهمترین مرحله اجرایی است. هرگونه اشتباه، کم کاری یا اهمال در آن، علاوه بر اینکه ممکن است منجر به خرابی و ایجاد هزینهای اضافی خواهد شد. اگر قصد دارید به شخصه وارد عمل شوید و مصالح را انتخاب کنید، باید بدانید که رنگ آجرنما و سنگ زیرساز باید در تضاد باشد. در روش نصب سنگ خشک غیر نمایان، سنگ باید ضخامت خوبی داشته باشد و نازک نباشد چون اگر سنگ نازک باشد احتمال شکسته شدن آن زیاد است. اما اگر میخواهید از این نما استفاده کنید باید در نظر بگیرید که این سبک از نما نمیتواند در برابر رطوبت مقاومت کند به همین دلیل در طولانی مدت دچار آسیب میشود. از مزایای این نما میتوان به داشتن قیمت مناسب،طول عمر بالا،مقاومت در برابر نفوذ رطوبت اشاره کرد. لذا در اجرای نماهـای خشـک، با توجـه به نصـب روش صنعتی، با گذشت زمان، نیـازی به ترمیم و هزینه نگهداری نمیباشد و درصورتی که این نوع نما آسیب ببیند، هر یک از پلاکها قابل اصلاح و تعویض میباشد و نیاز به تخریب یا اصلاح کلی نیست و حتی پس از طی شدن عمر مفـید آن (بالای ۵۰ سال) میتوان تمـامی مصالح مصرف شـده را اعم از فلزات زیرسازی (آهنی یا آلومینیومی) و از همه مهمتر خود سنگ یا سرامیک مصرفی را بازیافت نمود و هر کدام از این مصالح را در مکانها و جاهای دیگری با توجه به نوع کاربری، استفاده نمود و این بدین معنی است که تمامی هزینـههایی که برای اجرای این نما صورت میگـیرد بعـد از پایان کار ساختمـان، با لـحاظ درصـد استانـداردی از استـهلاک مصـالح، به کارفرما باز خواهد گشت.

اجرای نمای خشک آجر

قبل از استفاده از چسب، لازم است از مادهای به نام پلاستر سیمانی استفاده شود. قبل از طراحی و اجرای نمای ساختمان خود، بایستی از شرایط جغرافیایی محیط خود مطلع باشید. این نوع طراحی از نمای ساختمان بیشتر برای نمای مساجد و اماکن مذهبی استفاده میشود و برای ساخت این نما از سنگ،کاشی و آجر و نقوش اسلیمی استفاده میشود. بسته به نوع مصالح مصرفی، چسب متناسب با آن مورد استفاده قرار میگیرد. سطح خارجی آجر را با قلم مو به محلول نانو آجر آغشته نمایید. اجرای نما ساختمان با استفاده از مصالح مختلفی همچون سنگ، سیمان، شیشه، چوب، آجر و کاهگل صورت میگیرد. نصب صفحه ی عایق بر روی نمای ساختمان با استفاده از بست مخصوص. اتیکس نوعی عایق ساختمان است که از عواملی مثل رطوبت،حرارت و برودت جلوگیری میکند.عایق،مسلح کننده و پوشش نهایی از اجزاء این نما هستند. زمانی که برای تعبیه سنگ، سرامیک یا سایر اعضای نما، بجای ملات ماسه سیمان از پیچ و مهره های مخصوص استفاده شود، اجرای نما به صورت خشک است.

شرکت اجرای نمای خشک

با توجه به علاقه ی افراد به استفاده از نمای خشک و سوالات متعددی که برای کاربران کالاساخت مطرح شده است، کارشناسان ما بر آن شده اند تا مقاله جامعی به منظور معرفی کامل این روش و پاسخ دهی به اکثر سوالات شما عزیزان در این بخش از مقالات سایت کالاساخت ارائه دهند. برای اجرای نمای خشک دست شما در انتخاب مصالح باز است و می توانید هر نوع مصالحی که قابل استفاده برای نمای داخلی و خارجی ساختمان است را در هر ابعادی و از ضخامت ۵ میلیمتر تا ۵۰ میلیمتر استفاده کنید. این نما بر روی انواع سطوح فلزی، چوبی، سیمانی و آجری قابل اجراست، اما به دلیل مقاومت پایین آن در برابر عوامل مختلف در مدت کوتاهی زیبایی خود را از دست می دهد. همچنین می توانید برای خرید متریال مورد نظر از معماران و طراحان مشورت بگیرید چرا که معماران آگاهی و اطلاعات بیشتری در مورد نوع متریال ها و دوام و استحاکم انها داشته و می توانند به شما راهنمایی بسزایی در انتخاب فروشگاه های قیمت مناسب برای خرید متریال بکنند. اجرا نمای خشک در مقایسه با اجرا نما با ملات دارای انعطاف پذیری بیشتری می باشد و براحتی می توانید ناصافی ها را صاف کنید. Post has  been gener​ated by behsaznama᠎ C​ontent G ener ator​ Demoversion !

دیدگاهتان را بنویسید