استراتژی نما خشک عاقلانه

اما با سیستم معاملاتی در انتخاب مصالح محدودیت هایی پیش می آمد به عنوان مثال سرامیکهای پرسلانی که جذب آب بسیار پایینی دارند که به همین خاطر هم چسبندگی ملات ماسه سیمان به این نوع مصالح را تقریبا می توان گفت که صفر است بنابراین امکان استفاده از این نوع سرامیک در نما در روش ملاتی وجود نداشت . همان گونه که از نامش معلوم است، شامل دو پوسته می باشد، که با تفاوت ها و شباهت هایی که با هم دارند می توانند، با هم یکپارچه شده و در اصطلاح نمای دو پوسته را بسازند، پوسته اول هر نوع دیواری می تواند باشد، که شامل پوشش شیشه ای به صورت تک جداره یا دوجداره باشد و نمای دوم که از متریال های مختلف در طراحی آن استفاده می شود، فضای خالی بین آن ها امکان جابه جایی هوا در بین دو پوسته را می دهد، حال این جابه جایی می تواند به صورت طبیعی صورت بگیرد، یا اینکه به کمک پنکه های مکانیکی که نیروی محرک آن ها انرژی خورشیدی می باشد. به خاطر داشته باشید که کیفیت مهمترین اصل هر چیزی است و در مسائل مربوط به ایمنی ساختمان اهمیت بسیار زیادی دارد.

انواع روش های نمای خشک

Th​is a rtic le w as c᠎reat᠎ed with behsaznama Con tent G​en᠎er​ator DEMO.

نمای خشک سنگ

یکی از عناصر کارآمد در طراحی نمای دو پوسته آهن است که اگرچه نیازمند دقت مضاعف در پروسه رنگآمیزی بهمنظور حفظ کیفیت و ضخامت رنگ است، اما بههرحال به علت مزایایی چون اجرای یکپارچه، قابلیت دید مناسب از داخل، مقاومت عالی در مقابل عوامل جوی و تابش نور خورشید و… سرعت اجرای کار بسیار پایین می باشد کیفیت کار بالا است در عمر ساختمان تاثیر زیادی دارد از اتلاف انرژی جلوگیری می کند با استفاده از فوم های دو سانتی که پشت کار استفاده می کنند عایقی ساخته می شود در برابر صدا گرما و سرما در امان خواهید بود. سنگ گرانیت، تراورتن، کوارتزیت، مرمر، سنگ آهک و ماسه سنگ بیشترین سنگهای به کار رفته برای اجرای نمای سنگی در ساختمان هستند که برای نصب آنها روشهای معرفی شده در اصول اجرای نمای سنک ساختمان به شرح ذیل اشاره میشود. علاوه بر این موارد انتخاب سنگ برای اجرای نمای سنگی در ساختمانهای مختلف باید بر اساس شناخت دقیق و اصولی صورت گیرد. اجرای نمای سنگی همانند دیگر طراحیهای خارجی ساختمان با اصول و روشهای مخصوص به قطعات نمای خشک خود همراه است. این امر باعث تخلیه دائمی بخار آب از داخل و خارج ساختمان می شود. دیدی که از نمای ساختمانهای قدیمی داریم شاید به یک دیوار ساده آجری و یا سنگی در نمای خارج و یک نمای گچی که با رنگ پوشیده شده است.

توجه-گرفتن راه‌ها به سرامیک پرسلانی

شاید پس از رسیدن به پاسخ سوال ( فریم لس چیست ؟ ) با خود بیاندیشید نمای فرملیس چگونه تولید و ساخته می شود. اگر پس از شستن پرده ها با دست از تمیز بودن آنها اطمینان حاصل نکردید، می توانید یک بار آن ها را با ماشین لباسشویی نیز بشویید. و در صورت نصب صحیح و مهندسی این اطمینان را به شما خواهد داد که در شرایط سخت نیز به هیچ وجه سقوط نخواهد کرد. از طرفی با پیشرفتهای حاصل در تکنولوژی و رواج مدرنیته، مصالح جدیدی تولید شد امکان استفاده از آنها با روشهای سنتی و ملاتی وجود نداشت برای مثال مصالحی مانند کامپوزیت و سرامیک پرسلانی را نمیتوان به شیوه ملاتی اجرا نمود چرا که سرامیک پرسلانی جذب آب بسیار پایین و در نتیجه جسبندگی خیلی کمی با ملات و دوغاب دارد و این چسبتدگی به قدری کم است که میتوان آن را برابر صفر دانست. قسمتی از ساختمان که توجه زیادی را به خود جلب میکند نمای آن است و در همین راستا اجرای یک نمای زیبا و پرکار ضرورت مییابد اما نمایی پرکار با متریالهای مختلف بار زیادی به ساختمان وارد میسازد که برای کم کردن و کنترل بهتر این بار، اجرای نمای خشک یک امکان فوقالعاده است که با بهره گیری از تکنولوژی و سیستمهای مدرن صورت می پذیرد.

از آن جایی که سیستم اجرای نما به صورت خشک یکی از سیستمهای مدرن در صنعت ساختمان سازی است شما باید نهایت دقت را در انتخاب مجری آن به خرج دهید. مواردی مثل عایق بودن آن و مقاومت و استحکام آن در مقابل شکستن و جلوگیری از ورود اشعه های مضر را در بر بگیرد. این نما به علت ویژگی های خاصی که آن را منحصر به فرد نموده است تنوع رنگی گسترده و متفاوت آن بوده و وزن بسیار کم این متریال از دیگر ویژگی ها به حساب می آید. در این روش ابتدا سنگ بطور اصولی بر روی نما چیده شده و دوغاب بر پشت آن ریخته میشود. در اجرای نمای سنگی ساختمان رعایت یک سری اصول و نکات در روشهایی متفاوت مثل اجرای نمای سنگ خشک و تر از اهمیت بالایی برخوردار است. تقارن یکی از اصول جدایی ناپذیر طراحی و اجرای نما خشک کلاسیک است و نوعی سیستم اصیل می باشد. نمای کلاسیک یا رومی ساختمان، برگرفته از معماری کلاسیک رومی و یونانی است.

دیدگاهتان را بنویسید