اجرای نمای خشک سنگ: آسان رویکرد

تا از ورود آب به داخل فضای خالی پشت نما ممانعت شود. تا جایی که می توانید از پر کردن فضای ملات خور پشت سنگ با لاشه و … در صورتی که نکات اجرای سنگ نما رعایت نشود، در اثر گرما و سرما، باد و یا حوادث طبیعی، ممکن است سنگ نمای ساختمان سقوط کند و خسارت های جبران ناپذیری برای ما به وجود آورد. البته اجرای نمای خشک آجر معایبی نیز دارد، از جمله آن ها زیاد بودن دستمزد نماکار آجر است. نمای کلاسیک، نمای بسیار لوکسی است که از آن برای نمای ساختمانهای ویلایی و دو طبقه بیشتر استفاده میشود زیرا جلوه زیبایی دارد. هزینه های مربوط به اجرای نمای خشک متناسب با نوع متریال و نحوه اجرا متفاوت است. دیگر متریال مورد استفاده در این نما شامل چوب و آجر می­باشد. در طراحی نمای سنگی مدرن علاوه بر استفاده از سنگ در نما از متریال دیگری نیز استفاده میشود که ترکیب این متریال شکوه، زیبایی و مدرنیته را به همراه دارند. در ادامه این مقاله انواع نمای ساختمان با سنگ بیشتر آشنا خواهید شد. در این روش ابتدا سطح نما شاسی کشی میشود و با نصب گیره پین دار پشت سنگها، سنگ به صورت کشویی وارد شاسی خواهد شد.

قیمت آجر نما خشک

روش رایج و سنتی که در ایران بیشترین کاربرد را دارد روش دوغاب یا تر است. پس از خشک شدن دوغاب سنگ به نما می چسبد. عملیات سنگ کاری را در فصول خیلی سرد سال انجام ندهید و از یخ زدگی ملات جلوگیری کنید. ۳- سنگ های تراورتن خود را قبل از نصب بچینید و طراحی کنید. به این صورت که ابتدا شاسی کشی انجام می شود و با نصب گیره پین دار در قسمت پشت سنگ، سنگ ها به صورت کشویی وارد شاسی می شوند. از دیگر انواع اجرای نمای خشک ساختمان بر اساس مصالح استفاده شده می توان به اجرای نما خشک آجری، اجرای نمای خشک سنگ، نمای اسپایدر و… در نمای کلاسیک، سنگ عنصر اصلی در طراحی است. سیستم نصب نامشهود keil یکی از سیستم هایی است که قابل اجرا برای انواع پنل ها از جمله سرامیک ،سنگ طبیعی ، سنگ مصنوعی ، سنگ کارخانه ای ، فایبر سمنت برد ، بردهای بتنی ، HPL ، و حتی پنل های پلاستیکی می باشد.تکنولوژی اتصال در این روش بسیار ساده و قابل استفاده در ابعاد بزرگ است به طوری که اجرای طرح های پیچیده تنها با طراحی یک زیر سازی ساده امکان پذیر است. هر کدام از روش¬های مورد بحث دارای ویژگی¬های خاص خود هستند و این معماران و پیمانکاران هستند که با توجه به سلیقه و بودجه مورد نظر، انتخاب می¬کنند از کدام روش استفاده کنند. Data w as generat​ed wi᠎th behsaznama C ontent G​ener​at or Demover si on.

قیمت اجرای نمای سنگ خشک

۲- سطح نصب سنگ خود را آماده کنید. نوع تقویتی باعث تیره شدن سطع سنگ میشود که سطح سنگ به نظر “مرطوب” میاید. طراحی نمای ساختمان درگذشته کار سخت و زمان بری بود، ولی امروزه به دلیل وجود روشهای اجرای نمای خشک که یک فناوری جدید در طراحی نما محسوب میشود، باعث گردید امکانات فوقالعادهای را در اختیار طراحان… در این روش لازم نیست که سنگ ضخامت بالایی داشته باشد؛ چرا که هم با ملات محکم سرجایش نصب می­شوند و هم اینکه وجود ملات، خود باعث سنگینی نما می­شود و اگر سنگ هم ضخامت بالایی داشته باشد این سنگینی بیشتر می­شود که برای امنیت ساختمان مناسب نیست. ۴- اطمینان حاصل کنید که هم سنگ تراورتن و هم بستر آن کاملا خشک باشد. ۵ – سیلر و طریقه و زمان اجرای آن بر روی سنگ تراورتن. پس از خشک شدن دوغاب، سنگ به نما میچسبد. با این حال خانه هایی با این نما دارای ارزش بالا می باشد و ظاهری گرانبها به ساختمان می­دهد. اجرای نمای ساختمان با سنگ نما زیبایی خاصی به ساختمان میبخشد و شکوه منحصربهفردی را برای آن به ارمغان میآورد. به طور کلی دو نمونه نمای ساختمان با سنگ وجود دارد که شامل نمای سنگی کلاسیک و مدرن میشود.

به طور کلی ورقهای کامپوزیت، ترکیب دو یا چند ماده است و از سه لایه که شامل دو لایه از جنس آلومینیوم و یک لایه از مواد پلی اتیلن به عنوان که یک ماده معدنی پرکننده است و بین دو لایه آلومینیومی قرار میگیرد، تشکیل شده است. یعنی تحمیل هزینه ای اضافی که کارفرما بعد از مدتی باید برای نما متحمل گردد و در انتهای کار با توجه به عمر مفید کارهای دوغابی ۱۵ سال می باشد باید تمامی لایه ملات و همچنین سنگ مربوطه را تخریب نمود و این بدان معنی است که اگر هزینه ای – که حدود ۱۰ برای اجرای نماهای دوغابی صرف می شود بعد از اتمام کار ساختمان، باید بصورت کامل آن را مستهلک شده تلقی کرد . عایق حرارتی : به صورت مستقل و با اتصال مکانیکی، یک لایه عایق حرارتی توسط چسب یا اتصالات مکانیکی به زیر کار، یعنی دیوار اصلی ساختمان متصل می شود. نمای اتیکس در واقع نوعی عایق ساختمان است که از سه سطح عایق و پوشش رویی تشکیل شده و عایق های این نما فوم پلی استایرن منبسط و پشم معدنی است و رویه سطحی و پوشش آن از آجر لعاب دار یا چوب، فلز و اندود است قسمت عایق آن میزان زیادی هزینه سرمایش و گرمایش ساختمان را کم می کند.

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از این مطلب ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید