چگونه اجرای نمای خشک را آنلاین پیدا کنیم

هم چنین تولید انواع نمای آجری ساختمان در مدل ها و ابعاد مختلفی صورت می گیرد مانند آجر های رسی ، آهکی ، بتنی ، شیستی . این نماهای آجری از مواد اولیه متفاوتی تهیه می شوند، تکنولوژی ساخت متفاوتی دارند و در نتیجه طرح، رنگ و البته خواص آن ها با یکدیگر متفاوت است. تنوع در رنگ و طرح. اجرای نمای آجری با طرح طولی عرضی : در این روش نماکاری با آجر نما ، بسته به سلیقه استاد کار آجر نما ، برخی ردیف های آجر به صورت عرضی و برخی دیگر به صورت طولی ، کنار یکدیگر قرار می گیرند. همچینن اگر این روش به طور اصولی و دقیق اجرا نشود، به مرور زمان آجر ها از قالب جدا شده و خطرات جانی برای رهگذران ایجاد می کند. درسیستم نمای آجر خشک ابتدا یک عایق حرارتی به طور مستقل با اتصال مکانیکی یا چسب به بدنه ساختمان محکم می گردد، سپس چهارچوب یا اسکلت نگه دارنده که از جنس چوب، فولاد یا آلومینیوم می باشد به ساختمان متصل شده تا نمای خشک با رعایت فاصله از عایق حرارتی بر روی چهارچوب نگه دارنده قرار بگیرد.

جزئیات اجرای نمای سنگ خشک

زیرا ممکن است اب از درز وارد شود و در نقطه ای که چسب وجود ندارد آب جمع شود و در فصل سرما یخ بزند و حجم یخ باعث ترگ خوردن آن بخش نمای آجری شود . کاربرد این چسب مانند ماده الاستیک است ، در واقع کلیه حرکات ارتعاشی که به زیرسازی و نما وارد میشود را دفع میکند . برای نماهای کامپوزیتی، از پنل ها یا صفحات کامپوزیت آلومینیومی استفاده میشود و زیرسازی معمولاً به روش فلزی انجام میگیرد. برخی از مصالح که برای نمای خشک میتوان استفاده نمود، عبارتند از: صفحات رزین اشباع شده، پشم معدنی فوقالعاده فشرده، الیاف سیلیکات کلسیم، ورقههای آلومینیوم و کاشیها و آجرهای سفال که گسترهای وسیع از رنگ و بافت را در بر می گیرند. از جمله مهم ترین متریال استفاده شده در این روش می توان به صفحات رزین اشباع شده، پشم معدنی بسیار فشرده، ورق آلومینیوم، آجرهای سفالی، کاشی و… This h as be en gener᠎ated by behsaznama  C ontent Gener​at or D em​ov ersion .

انواع نمای خشک

شستشوی نما و استفاده از مواد نانو در طی فرآیند شستشو موجب می شود نمای آجری ساختمان شما در برابر گرد و غبار، رطوبت و آلودگی مقاوم شود و به نوعی یکی از الزامات اجرای نمای آجری ساختمان است. دسترسی آسان به متریال اولیه، قیمت نمای آجری مناسب، تنوع در نوع آجر نما و مقاومت در برابر آتش سوزی، انواع نمای آجری ساختمان را به یکی از پرطرفدارترین ها مبدل نموده است. در طراحی نمای آجری هم کیفیت آجر ، هم نوع طراحی نماهای آجری و هم نصاب نماهای آجری باید بهترین باشند. اجرای نمای آجری نکاتی دارد که باید پیش از اجرا و در حین اجرا به آن ها توجه کرد. تنها نکته ای که باید مورد توجه قرار گیرد این است که سنگ مورد استفاده در این روش باید ضخیم باشد ، زیرا این روش نیاز به حفاری و ایجاد سوراخ در سنگ ، برای جاگذاری پیچ های فلزی ، دارد که در صورت نداشتن ضخامت کافی منجر به ایجاد ترک در سنگ می شود. معماران باید آجرنماها را به میزان متعادل، و با حفظ اصل سادگی، در ساختمان ها، طراحی و اجرا نمایند. از آنجا که معماری و طراحی نماهای بیرونی ساختمان ها، چارچوب کار دیگر اجزای ساختمان را مشخص می نماید، از مهمترین بخش ها در پروژه های ساختمانی به شمار میآید.

از میان سبکهای مختلف معماری که برای طراحی نما مورد استفاده قرار میگیرد، اجرای نمای سنگی ساده و آجری، کم هزینهتر است. یکی از مصالح ساختمانی که به تکامل معماری کمک کرده است، شیشه است. قیمت اجرای نمای سازه های ساختمانی بر اساس هر مترمربع محاسبه میشود. به دلیل نوسان زیاد قیمت مواد اولیه، جهت اطلاع از قیمت دقیق و برآورد هزینه اجرای نمای ساختمان موردنظرتان، با کارشناسان شرکت مهندسی آنلاین سازه تماس بگیرید: 90000011 . به جهت اجرای نمای خشک آجر ، از یک لایه عایق حرارتی زیر چهارچوب نگهدارنده ی آجر استفاده می شود. اجرای نمای آجری با ملات سیمان: از روش ­های سنتی برای نصب آجر نما بر روی ساختمان، استفاده از ملات سیمان است. از روش های سنتی برای اجرای آجر نما ، نصب کردن آن به وسیله سیمان است. فضای خالی که بین نما و عایق قرار دارد، بهترین عایق حرارتی می باشد لذا این سیستم نقش موثری در کاهش اتلاف انرژی دارد. شکل ظاهری ساختمان باید به گونه ای طراحی شود که هم با فضای پیرامون سازگاری داشته باشد و هم حجم داخل ساختمان را بیان کند. ​This data has be en w ri​tten by GS​A Content Gene​ra tor DEMO᠎.

اتصالات نمای خشک

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد کلیک کنید لطفا از سایت ما دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید