انواع اجرای نمای خشک و هنر زمان اداره

میرپور در پایان گفت: ارتباط پارک شهر با مسیر دوچرخه ی آتی شبکه ی یکپارچه از مسیرهای دوچرخه را شکل خواهد داد و لار را یک گام دیگر به سمت شهر انسان مدار نزدیک خواهد ساخت. مهندس میرپور افزود: فعال سازی اراضی بایر پارک شهر و طراحی یک پارچه ی اراضی غیرفعال این پارک در دستور کار است، این طرح مراحل پایانی خود را از سر میگذراند. پنجره ها در کنار دیگر اعضای تعیین کننده فرم نما با ابعاد و طرح خود تأثیر بسزایی در ایجاد یک تصویر زیبا در نگاه بیننده دارند. لذا استفاده از طرحهای مختلف در نما و سنگهای ساختمانی چه از نظر رنگ و چه از نظر اندازه روز به روز افزون میگردد. مصرف سنگ پلاک در نما به خاطر مقاوم بودن در مقابل شرایط جوی، نور آفتابو شرایط اقلیمی مختلف میباشد. نمای سنگ خشک از چند مرحله تشکیل شده است. صنعت سنگ ساختمانی تا جایی پیشرفت نمود که ساخت و نصب انواع دور ستونهای دایرهای با ستون و سر ستونهای طرحدار، تندیسهای سفارشی و نما معمول گردیده است. سنگهای تراورتن بدلیل آهکی بودن جنس آنها در پشت و رو دارای خلل و فرجی هستند که روی آنها با ماده خمیری به نام رزین هم رنگ با سنگ پر شده و سپس اسیدساب میگردند. Th is content has been created by behsaznama Content Generator D​emover᠎si᠎on!

جزئیات اجرای نمای سنگ خشک

استادان سنگکار با آمادهسازی سنگ برای نصب در قالب اسکوپ با سیمو میخاز سقوط آنها پس از پشت سر گذاشتن یک یا چند دوره سرما جلوگیری میکنند. در گذشته از پروفیل های آهنی برای ساخت پنجره، درب و چهارچوب در ساختمان استفاده می کردند اما امروزه جهت رعایت اصول عایق نمودن ساختمان در برابر صوت، گرما و سرما استفاده از پنجره های U.P.V.C با شیشه های دوجداره و سه جداره از نوع ساده رنگی و رفلکس در ساختمان ها رایج گردیده است. استفاده از این روش گرچه ممکن است سرعت اجرای کار را کمی پایین آورد اما مزیتی دارد که ارزش استفاده را بالا میبرد و آن پیوند مستحکم مصالح نما با جدار اصلی ساختمان است. نوع اول سرامیک مجوف پرسلانی و نوع دوم سرامیک تو پر پرسلانی است که به آن سرامیک فول بادی نیز گفته میشود. پلههای ارتباطی طبقات راهپله نیز از سنگ پلاک به ضخامت 3.5سانتیمتر ساخته می شود. سنگ پلاک علاوه بر نماهای بیرونی در سطح دیوار پارکینگها، راهپله و حیاط نیز مورد استفاده قرار میگیرد. Th is c᠎onte​nt was w᠎ri tt​en wi th t he he​lp  of behsaznama Content G᠎enerator DEMO.

پرطرفدارترین نوع مصالح مورد استفاده در نما، سنگ طبیعی یا سنگ پلاک میباشد. برای اجرای نما با سنگ پلاک در قالبهای ساده و طرحدار از انواع سنگهای ذکر شده استفاده می شود. وی افزود: ایجاد آب نما، علاوه بر مزیت های فوق، به تلطیف آب و هوای گرم هم کمک کرده و امکان تجربه ی لذت بخش بازی با آب را برای فرزندانمان به ارمغان می آورد. پنجره یو پی وی سی دو حالته طرح فرانسه : پنجره طرح فرانسه بوسيله قسم ای می باشد که دولنگه ان با هم خوابه اهرم می شود البته مداخل موقع غیر ضروری میتوان یک عديل را ثبات و از یک طاق دیگر به قصد عنوان بازشو بهره وري نمود، و بدون پروفیل بازشو یا مولین (پروفیل که دولنگه را از مترس گسيخته می کند )می باشد. همچنین نمای سرامیکی از طرح و رنگ متنوعی برخوردار بوده و قیمت مناسبی نیز دارد. سنگهای ساختمانی انواع مختلفی در قالب تراورتن، گرانیت، مرمر و مرمریت دارند و که هر نوع از آنها نیز دارای تنوع زیادی میباشند، که در سرفصل سنگهای پلاک به طور مفصل توضیح داده خواهد شد. از این رو مدیران ارشد شرکت ها علاوه بر روش های نوین تبلیغات می کوشند تا نوع، محل و بویژه نمای ساختمان مرکزی سازمان خود را به گونه ای طراحی و انتخاب نمایند تا نشان دهنده نوع و اهمیت فعالیت آنها باشد.

انتخاب ملات مناسب برای ایجاد اتصالی پایدار، از نکات اجرایی آجر در نما به حساب می رود که اهمیت فراوانی دارد. لازمه اجرای یک نمای سنگی بدون نقص، دقت در شاقولی نصب نمودن سنگها، ساخت و ریختن صحیح دوغاب سیمان در پشت آن ها، سلیقه استاد سنگکار در انتخاب سنگها و صبر و حوصله استاد سنگ کار در اجرای نمای سنگی میباشد. اما عامل اصلی جدا شدن سنگ از دوغاب وجود دو ضریب انبساط طولی متفاوت برای دو متریال دوغاب سیمان مقاوم شده و سنگ پلاک میباشد، که هنگام انبساط و انقباض به یک اندازه طول آنها کم و زیاد نمیشود و باعث جدا شدن سنگ از نمای ساختمان میگردد. اما این روش معایب خاصی هم میتواند داشته باشد که عمده آنها به عدم رعایت اصول نصب و همچنین استفاده از متریال نامرغوب مربوط میشوند. در ساختمانهای صنعتی (سولهها) و دیوار پیرامونی آنها دیوارهای خارجی و نما همزمان در قالب دیوار چینی با آجر ماشینی درجه یک به همراه بندکشی در دو طرف داخل و خارج ساختمان اجرا میگردد، که از نظر صرفه جویی در وقت و سرمایه حائز اهمیت میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید