تاریخچه اجرای نمای خشک رد شد

برای نصب و اجرای نمای خشک از یک سیستم نصب سبک همراه با اتصالات مکانیکی استفاده میشود که جایگزینی برای ملات است. این موارد شامل مقاومت بالای ساختمان در برابر زلزله، سبک نمودن فونداسیون و کاهش حجم مصالح مصرفی و سرانجام کاهش قابل توجه در میزان عملیات ترمیم و بازسازی میباشند. هرچه ضريب هدايت حرارت کاهش يابد اختلاف دماي بين دو سطح افزايش مييابد ( شکل 2). بنابراين اگر براي گرم کردن فضاي داخل، انرژی مصرف نشود، دماي سطح داخلي براي شيشه يک جداره 4/.، براي شيشه دو جداره 3/9 و براي ديوار آجري 7/12 خواهد ادامه مطلب بود. نیروی زلزله خواهد داشت و اگر در ابتدای طراحی ساختمان، نما بصورت خشک دیده شود با کاهش قابل توجه در وزن ساختمان، نه تنها قیمت تمام شده افزایش پیدا نمی کند بلکه با کاهش وزن اسکلت و فونداسیون در قیمت نهایی نیز تأثیر کاهنده مهمی باقی خواهد گذاشت. نمای ساختمان نقش مهمی در زیبایی شهر و محله ایفا می کند. آن هم در بناهایی که عمدتا نقش نمادین و مهمی در ورود شهرها به عصر مدرنیته ایفا میکنند. بنابراین بندکشی باید به گونه ای انجام شود که بطور کامل از نفوذ آب جلوگیری کند. با این حال ، نمای خشک ساختمان و انواع آن مانند نمای آجری خشک محبوبیت فزاینده ای پیدا می کند. Content has been g​ener ated with the he lp of G SA Conte nt Gen​er at᠎or ᠎DEMO !

نمای خشک چیست

در این روش ابتدا بر قسمت پشت سرامیک ها توسط دستگاه اتوماتیک شیارزن شیارهایی تعبیه می شود. این نوع نمای خشک، با فواصل استاندارد از دیوارههای ساختمان اجرا شده و امکان قرارگیری تجهیزات و تاسیسات را نیز در فضای پدید آمده فراهم میآورد. نمای خشک به این معنی است که آن ها به صورت چینی خشک بدون ملات و با کمک قاب های فلزی و شاسی ساخته می شوند. نمای خشک بدان معنی است که به صورت خشکه چینی و بدون ملات و با استفاده از فریم و شاسی فلزی اجرا می شوند. با توجه به کاربرد این نوع نمای مدرن در اقلیمهای مختلف آب و هوایی، از مصالح گوناگونی در آن استفاده میشود. بدیهی است، چنین سیستمی، با انجام محاسبات دقیق از بروز اشتباهات و دوباره کاریها پیشگیری کرده و به این ترتیب، اجرای همزمان بخشهای مختلف را امکانپذیر میسازد. در این مقاله در خصوص مصالح مورد استفاده در زمینه نما خشک، ویژگیها و خصوصیات مختلف آن اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دادیم. همانطوری که بیان کردیم روش های اجرای نما با یکدیگر بسیار متفاوت می باشد و شما می توانید هر یک را که مایل باشید را برای ساختمان خود انتخاب کنید. Con tent was created  by behsaznama​ Conte nt᠎ G᠎enerator Demoversi on .

قیمت آجر نما خشک

متریالی که برای زیرسازی نمای خشک انتخاب میشود، از نظر ترکیب شیمیایی باید با سایر اجزای نما هماهنگی داشته باشد. ما در این مقاله قصد داریم در خصوص نما سرامیک خشک، نما پرسیلانی خشک و متریالی که برای آن استفاده میشود، اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم. در این مطلب از ساختمانچی در ابتدا انواع نمای ساختمان را معرفی کرده و ضوابط شهرسازی که در ساخت آن ها باید رعایت شوند را با شما به اشتراک می گذاریم. V4 : (تفاوت تصادفی) در این حالت سرامیک پس از نصب دارای ظاهری با رنگ های متفاوت است. ۳- سیمان می تواند نقص های دیوار زیرین را بپوشاند و آن را صاف و یکدست نماید. امروزه زیبایی و نوع طراحی نمای ساختمان نشانگر درجه کار ، نوع فعالیت و حتی نحوه تفکر ، ایده ها و دیدگاه های مدیران آن نهاد و سازمان است. کاربرد نمای خشک، ضمن بهرهمندی از مزایایی نظیر سهولت کاربرد و صرفهجویی همه جانبه در هزینهها، به ارتقاء سطح کیفی کار نیز، کمک شایانی نموده است. امروزه به دلیل پیشرفت علم و تکنولوژی، ما بناهای زیبایی را در سرتاسر دنیا میبینیم.

مصالح نمای خشک به دلیل مزایای بالایی که دارند از دیگر مصالح نما در دنیای امروز برتر هستند. به همین دلیل قطره آب به خود شکل کروی گرفته و امکان ایستایی آب بر روی سطح از بین می رود. در این روش برای اتصال دادن آجر به نما دیگر نیازی به ملات و چسب نیست. در این بخش از مصالحی از قبیل ورق کامپوزیت، سنگ، آجر، شیشه، سرامیک خشک پرسلانی، کاشی و … با توجه به اینکه از سرامیک خشک پرسلانی در زمینههای مختلفی از قبیل مدارس، مراکز تفریحی، هتل، فرودگاه، بیمارستان، فروشگاه، کارخانه یا مراکز خرید استفاده میشود. یکی از مهمترین وجه تمایزهای این نما نسبت به نمای ملاتی این است که برای اجرای آن نیاز به ملات نیست. ورود این مواد آلاینده مانند گوگرد و دی اکسید کربن به جو اگر با بارش باران توأم شود، منجر به تولید بارانهای اسیدی میشود که بسیار خورنده و مضر است. مثل آجر نانو شده که مثال بسیار خوبی در این زمینه میتواند باشد. که دارای سطح براق و صیقلی است و در نمای ساختمان مدرن بسیار از آن استفاده می شود. اسکوپ­های پیمی استیل یا گالوانیزه درون این سوراخ­ها قرار می­گیرند و سنگ را در محل خود نصب و ثابت نگه می­دارند.

دیدگاهتان را بنویسید