طرفداران و معایب اجرای نمای خشک

این سیستم بسیار بهینه در کاربرد پروفیل جهت نصب نماهای کوچک مقیاس است. از این روش برای اولین بار جهت نصب سنگ در برجهای بلند در آمریکا استفاده گردید. درسیستم نصب سرامیک ابتدا سطح زیر کار (کف یا بدنه) را از نظر استحکام و عاری بودن از گرد و غبار بررسی نمایید. تراکوتا یک سرامیک سنتی می باشد که از طریق حرارت دادن به رس تولید می شود، البته باید گفت رس ها در کوره های مخصوصی حرارت می بینند. کلمپ های سیستم ماسا برای نصب سرامیک پرسلانی به طوری طراحی شده اند که بدنه کلمپ کاملا در پشت پنل قرار می گیرد اما لبه های نگهدارنده سرامیک از روی پنل نمایان است . استفاده از روش ها و متریال های نام برده شده مانند ورق کامپوزیت در نمای ساختمان که با عنوان نمای خشک معرفی شد، باعث تنوع در انتخاب و هزینه ی نصب آن شده است. به کار برده می شود. در این روش ملات و سیمان به کار برده نمیشود بلکه سنگ با استفاده از پیچ و مهره فلزی بر روی دیوار نمای ساختمان نصب میگردد. This content was w ritt​en ᠎wi th the ᠎help of G SA  Conte nt G enerat᠎or  DE​MO᠎!

دتایل اجرای نمای خشک

نمای خشک اصطلاحی است که در بین فعالین حوزه ساخت و ساز در ایران رواج یافته و منظور از آن ایجاد و اجرای نما بدون استفاده از ملات سنتی می باشد. تایل ها پیش از اتصال نیاز به ماشین کاری در جهت افقی دارند و هر پنل در دو قسمت پایینی و بالایی، جایی که قلاب توسط چسب MS فیکس می شود، شیار زده خواهند شد، شیار ها با زاویه ی 45 درجه در جهت مخالف یکدیگر ایجاد می شوند تا در نهایت شکل کام و زبانه را در سرامیک بوجود آورند. این متریال از دوام و زیبایی منحصر بفردی برخوردار است و به دلیل عدم نیاز به هزینه نگهداری جزء محبوب ترین مصالح ساختمانی به شمار می آید. ظاهر سنگ استفاده شده در اجرای نمای خشک سنگ ، به دلیل تمیز بودن و عدم ایجاد لکه روی آن ، بر خلاف روش تر و نیاز به تمیز کردن سنگ به دلیل دوغاب ریزی ، بی نقص و دارای زیبایی بیشتری است. یک نما باید کاربردی، بادوام و از نظر زیبایی شناسی بینقص باشد. بنابراین به منظور جلوگیری از جلب توجه می توان آن ها را با رنگ های کوره ای الکترواستاتیک متناسب با رنگ سرامیک پوشش داد. به کارگیری و استفاده از آجرنماهای خاص و با کیفیت برای اجرای نماهای ساختمانی، بسیار چشم نواز می باشد.

اما اگر همان ساختمان را در روز مشاهده کنیم، چنان سلب و بی روح است که بسیار راحت چشم از آن برداشته می شود. مجموعه اسپرلوس به صورت کاملا تخصصی و حرفه ای در این زمینه فعالیت دارد , پس خیال افراد از این لحاظ هم راحت است. روکش های سنگی مدرن جذاب و با دوام هستند و تعمیر و نگهداری به مراتب راحت تری دارند. اجرای سنگ نمای تر یا دوغاب از روشهای سنتی و متداول اجرای نمای سنگی در ایران در هنگام نصب انواع سنگ نما به شمار میآید. به طور کلی ساختمان­های زیادی هستند که نمای سنگی دارند. بهترین متریال چوبی می توان گفت چوب ترمووود است که علاوه بر سبکی استحکام و مقاومت بسیار زیادی دارد. اگر می خواهید از آجر استفاده کنید بهتر از قبل از آن دقت کنید و تمام هزینه ها و دور ریزها را در نظر بگیرید همچنین باید فشاری که به ساختمان تان ممکن است وارد بشود را در نظر بگیرید که اندازه آنها بسیار مختلف و سطوح مختلفی را به خود جذب می کند مقاومت بالایی در برابر یخبندان دارد. در حالی که کلمپ های مدل ZI-FC-103 تنها می توانند دو پنل یکی از بالا و دیگری از پایین را نگه دارند.

اتصالات نمای خشک

سیستم نصب بردهای بتنی keil:انکر های مناسب برای نصب بردهای بتنی شامل یک بدنه انکر و یک پیچ واشردار M6 می باشد. چیزهایی که باید به به آن ها دقت شود شامل نوع ساختمان، مواد مورد استفاده در نما و الزاماتی چون عایق بندی. 1- این نوع سرامیک خشک پرسلانی با داشتن سوراخ هایی در ضخامت خود مزیت های عایق بندی بیشتری دارند . فضای خالی : برای جلوگیری از ورود رطوبت به ساختمان اتلاف انرژی و تهویه ، فضای خالی بین نما و عایق بندی در نظر گرفته می شود. سیستم نامشهود شیاری نوعی سیستم نصب نامشهود است که از به کارگیری مواد شیمیایی و اتصالات مکانیکی در نصب سرامیک استفاده می کند. بر روی سرامیک صورت نمی گیرد، از مطمئن ترین و ایمن ترین روش های نصب خشک سرامیک های پرسلانی می باشد. اجرای این سیستم متناسب با سایز و نحوه ی چیدمان پنل ها به دو صورت ZI-FC-103 و ZI-FC-102 تقسیم می شود.

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از مطالب بشتر ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید