اجرای نمای خشک برای عالی

قدم بعد در زیرکاری نما، تهیه نقشه فاز 2 شاسیکشی است که توسط مهندس طراح انجام میشود. اولین قدم برای زیرسازی نمای ساختمان، انتخاب مصالح مورد نیاز است زیرا پروفیل زیرسازی نما برای مصالح مختلف (از قبیل چوب، سیمان و کامپوزیت) با یکدیگر تفاوت دارند. از جمله عوامل تاثیرگذار در طراحی نما میتوان به معماری ساختمان، معماری شهر، مشخصات ساختمان و میزان بودجه ساخت اشاره کرد. کاهش هزینه ترمیم، افزایش عمر مفید و امکان بازیافت مصالح توجه به این نکته ضروری است که نماهای معمولی بعد از چند سال قطعاً نیازمند ترمیم و ایجاد گیرداری مجدد می باشند و این خود یعنی تحمیل هزینه ای اضافی که کارفرما بعد از مدتی باید برای نما متحمل گردد و در انتهای کار با توجه به عمر مفید کارهای دوغابی ۱۵ سال می باشد باید تمامی لایه ملات و همچنین سنگ مربوطه را تخریب نمود و این بدان معنی است که اگر هزینه ای – که حدود ۱۰ برای اجرای نماهای دوغابی صرف می شود بعد از اتمام کار ساختمان، باید بصورت کامل آن را مستهلک شده تلقی کرد . مهمترین ویژگیها و مزایای چسب پلی اورتان در حال حاضر انواع مختلف چسب پلی اورتان در بازار موجود است که هر کدام دارای ویژگیها و فرمولاسیون متفاوتی است.

زمان مناسب زمان برای شروع اجرای نمای خشک

آنها را میتوان در هر نوع پوشش،پارتیشن،سقف کاذب و… در حال حاضر انواع مختلف چسب پلی اورتان در بازار موجود است که هر کدام دارای ویژگیها و فرمولاسیون متفاوتی است. یکی از ویژگیهای مهمی که بازار خرید چسب پلی اورتان را پر رونق کرده است قدرت چسبندگی بالای آن هنگام اتصال سطوح مختلف مانند سنگ، سرامیک، شیشه و کاشی به یکدیگر است. چسب پلی اورتان زمان گیرایی ایدهآلی دارد و برای اتصالات اضطراری و درزگیریهای سریع مصالح ساختمانی یا اتصال قطعات مختلف به یکدیگر قابل استفاده است. چسب پلی اورتان بر پایه پلی یول، نسبت به انواع جوهرهای مبتنی بر آب دارای ویژگیهای برتری چون مقاومت بالاتر، ترکیبات غیر سمی، چسبندگی قوی، ویژگی غیر قابل اشتعال، قابلیت کنترل ویسکوزیته و دارای لایه روشن و خشکی قابل تنظیم است. اجرای سیستم نمای خشک در ابتدا نیاز به مطالعات مهندسی دارد و به غیر از مهندسین ناظر پروژه، پرسنل اجرایی دیگر میتوانند کارگران ساده آموزش دیده باشند. شاید بعضی افراد بدنبال قیمت حدودی اجرای نمای خشک ساختمان به دنبال عدد و رقم دقیق میگردند توصیه ما به این افراد این است که به منظور مشاوره نمای خشک و برآورد هزینه، با کارشناسان متخصص این امر در سایت آراز زرین ماندگار در ارتباط باشید.

دمای مناسب نصب آجر ها بین ۵ تا ۳۵ درجه سانتی گراد است. آجر در محدوده رنگ از قرمز تا زرد بسته به مواد اولیه متفاوت می باشد. اجرای این بخش از کار با مصالح مختلف، متفاوت است. قبل از استفاده از چسب، لازم است پلاستر سیمانی روی دیوار اجرا شود.چسب باید در قسمت پشت آجر، سنگ و یا سرامیک پهن شود، به گونهای که هیچ قسمت چسب نگرفتهای در پشت قطعه وجود نداشته باشد. نصب آجر به روش خشک از حالت دو بعدی و روتین خود تغییر کرده و به حالت های سه بعدی و طرح های هندسی مدرن قابل اجرا می باشد. سرما باعث یخ زدن آب موجود در ملات و یا خود آجر می شود و باعث شوره و سفیدک زدن سطح آجر می شود. در صورتیکه سطح نمای شما شوره زده، چرب، کثیف و قارچ زده است، حتما قبل از اجرای محلول، سطح کار را با برس و یا فشار آب بالا کاملا تمیز کنید و اجازه دهید که سطح نمای شما کاملا خشک شود. سیستم نمای خشک یک سیستم اجرای نما است که در آن برای اتصال اجزای نما شامل پنلهای رسی، سنگ و غیره از ملات استفاده نمیشود بلکه در این سیستم از تجهیزات فلزی مانند ریل، پیچ و غیره استفاده میشود. This content h as ​been cre ated wi th G SA C on tent G​enerat or D emoversi​on.

میلگرد با هدف اتصال شبکههای فلزی رابیتس به شاسیکشی استفاده نما میشود. استفاده از نانوپوششهای آب گریز که به صورت عامیانه به مواد آب گریز شهرت یافته است، می تواند نمای آجری را در برابر رطوبت و آلودگی و یخ زدگی محافظت نماید. مقاومت کافی در برابر گرما و رطوبت نفوذ آب و تنوع رنگی از جمله این خصوصیات هستند. در مقاله بعدی، به نکات حائز اهمیت هنگام اجرای نما با مصالح گوناگون خواهیم پرداخت. امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. البته در مقاله بعدی، به تشریح راجع به اجرای نماها با توجه به مصالح آن، نوشته و توضیح دادهایم. این نوع نما با توجه به متریال مورد استفاده و استادکاران زیاد آن، نمایی بسیار ارزان تر نسبت به سایر نماهای موجود در بازار می باشد. در سیستم نمای خشک به دلیل عدم استفاده از ملات و نیز مشخص بودن نقشههای اجرایی و پنلهای استاندارد شده میزان ضایعات و نخالههای ساختمانی بسیار کم بوده و اجرای آن بدون سر وصدا انجام میپذیرد. در نمای خشک به دلیل استفاده از چهارجوبهای فلزی که خود قالب و الگوی اجرای نما محسوب میشوند و نیز به دلیل امکان آمادهسازی نما در طبقه همکف و عدم استفاده از داربست، سرعت اجرای نما به طور چشمگیری افزایش مییابد.

دیدگاهتان را بنویسید