هفت نکته با نحوه اجرای نمای خشک ساختمان

اولین کاربرد مدرن بتن اکسپوز در یکی از کلیساهای بزرگ فرانسه در سال 1922 میلادی (1301 شمسی) با استفاده از قطعات پیش ساخته بود. بتنهایی که به عنوان نمای بیرونی و داخلی سازه مورد استفاده قرار میگیرند، اصطلاحا با عنوان «بتن معماری» (Architectural Concrete)، بتن تزئینی، بتن اکسپوز یا بتن نما شناخته میشوند. فضای خالی که بین نما و عایق قرار دارد خود بهترین عایق حرارتی می باشد لذا این سیستم نقش بسزایی در کاهش اتلاف انرژی دارد. مونتاژ و سرهم بندی سیستم Tekta بسیار راحت و سریع انجام می نما شود. پنلها را میتوان به گونهای ساخت که امکان اتصال راحت و مناسب آنها به المانهای دیگر نظیر لایههای عایق و پنجرهها وجود داشته باشد. پنلهایی با ضخامت حدود 150 میلیمتر معمولا به گونهای طراحی میشوند که طول آنها فاصله بین دو ستون یا کف مجاور را پوشش دهد. مدلهای مختلف بتن اکسپوز با ابعاد و رنگهای بسیار متنوع، اجرای این پوشش بر روی سطح خارجی و داخلی هر سازهای را امکانپذیر میکند.

جزئیات اجرای نمای سنگ خشک

قابلیت غیرقابل نفوذ آجر نانو نما میتواند از تخریب و سایش نما در اثر نفوذ باران و برف جلوگیری کند؛ همچنین این پوشش نانو بر روی سطح آجر یک شبکه مولکولی ایجاد میکند که مزایای بسیاری به دنبال دارد. پنجره های دوجداره upvc با پنجره های قدیمی : این نوع از پنجره ها بوسيله دلیل ساختاری که دارند مسبب شده مثل بتوان عايدي كليت سایز ها و قدر ها قابلیت جایگزینی شود. از دیگر سیستم های نمای ساختمان کاشی های سرامیکی، تخته سنگ و شینگل های آسفالت می­باشد. مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان ایران ( عایق حرارتی و صوتی مناسبی را در نظر گرفت و به راحتی نصب نمود و حتی از این فضا می توان برای عبور سیستم تأسیسات مکانیکی و برقی نیز استفاده نمود. استفاده از بتنهای سبک (فوم بتن، بتن اتوکلاو، بتن با سنگدانههای سبک و غیره) میتواند عملکرد عایق سازه را نیز بهبود بخشد. کاهش وزن و حجم اسکلت و فونداسیون ۸۰ کیلوگرم از وزن به ازای هر مترمربع از سطح نمای اجرا شده نسبت به روش دوغابی که تأثیر زیادی بر کاهش – کاهش حدود ۱۰۰ نیروی زلزله خواهد داشت و اگر در ابتدای طراحی ساختمان، نما بصورت خشک دیده شود با کاهش قابل توجه در وزن ساختمان، نه تنها قیمت تمام شده افزایش پیدا نمی کند بلکه با کاهش وزن اسکلت و فونداسیون در قیمت نهایی نیز تأثیر کاهنده مهمی باقی خواهد گذاشت.

در رابطه با مبانی نمای ساختمان، فیلم آموزشی مفیدی در مجموعه فرادرس تهیه شده است که میتوانند شما را با مفاهیم مرتبط با نمای ساختمان و تاثیر آن بر روی عملکرد سازه آشنا کند. بتن اکسپوز را میتوان به عنوان نمای خارجی یا سقف ساختمان مورد استفاده قرار داد. همانگونه که مشاهده میکنید، تنوع تایلها و پنلهای بتن اکسپوز بسیار زیاد است. این روش به دلیل مزایایی که دارد بسیار پرطرفدار شده است. به طور کلی دو نمونه نمای ساختمان با سنگ وجود دارد که شامل نمای سنگی کلاسیک و مدرن میشود. نمای ساختمان اولین چیزی است که برای ما مهم است و آن هم از لحاظ زیبایی و هم از لحاظ کاربردی مورد توجه است. هر چه نما ساده تر طراحی شود، عناصر به کار رفته تأثیر بیشتری بر ساختار و زیبایی نمای کلی آن ساختمان خواهد داشت. این تفاوت زیبایی در فضای داخل و خارج به وضوح دیده می شود. برای اجرای بهتر سنگ در نما چه مواردی را باید رعایت کرد؟  This ​po st has been wri​tten ᠎by GSA  Co nt᠎ent ᠎Gene rator DEMO᠎!

بتن اکسپوز پیش ساخته چیست؟

تاریخچه بتن اکسپوز به چه زمانی باز میگردد؟ بتن اکسپوز بام، یکی دیگر گزینههای موجود برای اجرای بامهای شیروانی با استفاده از مواد بتنی است. پس از انتقال پنلهای پیش ساخته به محل پروژه، با توجه به ابعاد و وزن، جانمایی آنها توسط دست، جرثقیل یا دیگر تجهیزات جابجایی صورت میگیرد. در سال 1963 میلادی (1342 شمسی)، بتن اکسپوز برای اولین بار به صورت درجا در مرکز هنرهای بصری کارپنتر دانشگاه هاروارد مورد استفاده قرار گرفت. به منظور تراکم مناسب بتن معماری درجا و رسیدن به مقاومت مورد نظر، مخلوط باید از کارایی (اسلامپ) مناسب برخوردار باشد. طرح اختلاط بتن اکسپوز درجا چگونه انتخاب میشود؟ بتنهای اکسپوز معمولا به یکی از روشهای درجا یا پیش ساخته اجرا میشوند. بتن اکسپوز پیش ساخته چیست؟ بتن اکسپوز نما چیست؟ دارند. از این روش میتوانید در طراحیهای مختلف نما استفاده کنید و لذا انعطافپذیری این روش بسیار بالا است. برای استفاده از قطعات بزرگ سنگ باید از روشی مطمئن برای تثبیت نما استفاده کنیم. قطعات بزرگ بتن اکسپوز پیش ساخته با عنوان پنل و قطعات کوچک آن با عنوان تایل (کاشی) شناخته میشوند.

دیدگاهتان را بنویسید