کتاب موسیقی رازهایی که هیچ کس دیگری از آنها خبر ندارد

کسی که درزمینه موسیقی شروع به تألیف کتاب میکند درواقع نتیجه یک عمر تلاش و کوشش را میخواهد در اختیار علاقهمندان قرار دهد. کسی که میخواهد درزمینه هارمونی در موسیقی ایرانی فعالیت کند، در ابتدا باید مبحث هارمونی را به خوبی بیاموزد و پسازآن موسیقی ایرانی را بهطور کامل بشناسد. فعالیت در این عرصه نیازمند فداکاری و ازخودگذشتگی است. گفتار دوم با عنوان هارمونیهای تصادفی خود شامل 12 فصل است از جمله نت دیرآ، نت پیشا، نت گذر، نت همسایه، هارمونی محض، پرلود آزاد، کادنسها و … سه کتاب دوره اول ویلن، دوره دوم ویلن و قطعات ضربی آثاری بود که استاد صبا آن را نگاشته و در دوره خودش با استقبال زیادی مواجه شده بود. البته بعدها آقای صالحی ردیفهای آقای شهنازی را تبدیل به مطالب بشتر کتاب نت کرد. به نظر من، آن هنرمندان نباید در مخالفت با آقای وزیری آنقدر تند میرفتند. به نظر من نمیتوان یک آلت موسیقی را مقصر دانست. بهتر است که در آموزش عالی و هنرستانهای موسیقی برنامهای تدوین شود که در آن کتابهای موسیقی بررسی شود و درنهایت یک مجموعه واحد در فضاهای آموزشی مورداستفاده قرار بگیرد، نه اینکه هر مدرسی هر کتابی که خودش خواست به هنرجویانش تدریس کند و درنتیجه یکپارچگی درزمینه کتابهای آموزشی وجود نداشته باشد.

کتاب های موسیقی

این بخش مربوط به شناخت تصویر و نشانههای آن است. ظاهرا این مراکز برای مقابله با شیوه استاد وزیری بود. بله. عدهای ( که البته برای من قابل احترام هستند)بهجای اینکه از خدمات وزیری، صبا، خالقی و دیگر افرادی که درزمینه تألیف کتابهای موسیقی و ترویج شیوه نوین در موسیقی گام برداشتند، تقدیر کنند، مسیر انتقادات تند و ناراحتکننده را پی گرفتند و تخریب ساز ویولن را که ساز محوری در بسیاری از کتابها بود، شروع کردند. صدای خوش این ساز نوازندگان خوشذوق و توامند را وادار کرد که آهنگهای شنیدنی و ماندگاری را بسازند. این واژه ممکن است مخاطبان را به یاد ساز «سنج» بیندازد و ایکاش استاد انوار در متن خود بهجای «صنج» از واژه «چنگ» استفاده میکرد. اگر شما نیز یکی از علاقهمندان به موسیقی هستید؛ بیشک نام پیانیست مشهور قرن هجدهم که کارل چرنی نام داشت به گوشتان خورده است؛ کارل در سال 1791 در شهر وین به دنیا آمد و فراگیری پیانو را از بدو کودکی نزد پدرش آغاز کرد و از طریق یکی از آشنایان پدرش که ونزل کرومفولتز ویولونیست نام داشت، به لودویک فون بتهون معرفی شد؛ چرنی یکی از شاگردان موردعلاقه لودویک فون بتهون بود و خود نیز مربی موسیقی فرانس لیست و هنرمندان مشهور بسیاری بوده است.

Da ta w as cre᠎ated by sahandbook C​on te nt G enerator Demoversi᠎on!

وی ادامه داد: در تاریخ فرهنگ و اندیشه ایران فارابی اندیشمندی است که هم موسیقیدان و هم موسیقیشناس زبردست و خبرهای بود، در مقابل اما ابنسینا بیشتر در دانش موسیقیشناسی تبحر داشت. گفتار یکم، آموزش هارمونی، شامل سه بخش و 22 فصل است. ضمن معرفی کتاب های آموزش هارمونی، به برخی کتابها درباره تاریخ و کاربرد هارمونی نیز اشاره میشود. بیشتر کتابهای آموزش هارمونی، پیش از آنکه هنرجو رابطهی تئوری و عمل را دریابد، پایان مییابند و هنرجو را به حال خود رها میکنند. کتابهای آموزش پیانو یکی از پرفروشترین کتابهای موسیقی است و بسیاری از افراد که به دنبال خرید کتاب موسیقی هستند، نسبت به تهیه آنها اقدام میکنند. امید است تا با همراهی شما بتوانیم برای جامعهی موسیقی ایران مفید واقع شویم. شروع کنید به نواختن- از موسیقی کلاسیک گرفته تا بلوز و پاپ، ببینید چطور میتوانید از دانش و خلاقیتتان برای نوازندگی استفاده کنید. از جمله آن مدولاسیون با استفاده از سکونس، به سمت دومینانت، به سمت سوبدومینانت و … مخاطب «فرم و آفرینش در موسیقی ایران» با بهرهگیری از مطالب این کتاب میتواند درزمینه آهنگسازی موسیقی ایرانی با فرمهای متداول آشنا شود و بر همین اساس در مسیر آهنگسازی گام بردارد. این اتنوموزیکولوگ همچنین در بخش دیگری از مقدمه کتابش نوشته است: اگر این کتاب بتواند کوره راهی از گذشته واقعی تکوین موسیقی دستگاهی به مانشان دهد، می توانیم در پرتو آن سخنی درباره دستگاه شناسی معاصر دهیم، زیرا بی هیچ تردیدی ژرفنای شناخت موسیقی دستگاهی در حال حاضر به گذشته تاریخ ناروشن آن بر می گردد.

Po st h᠎as be​en c re᠎at​ed with the help of sahandbook Conte​nt G᠎ener᠎at᠎or ᠎DE MO!

همچنین او 6 سمفونی تصنیف کرده است. این قسمت شامل نتهای تکرار شده، نتهای دابل تکرار شده و گام ها در سومها و اکتاوها و ترملوها و بیشتر است. در دانشگاه مسایل مهمتری است که باید مدنظر قرار بگیرد.» مترجم کتاب موسیقی و آواز در ایران نوشته لوید میلر در پاسخ به این سوال که سرفصل های آموزشی کتاب های هنرستان برای آموزش هنرجو کافی است یا نیازمند بازنگری است؟ محتوای ویدیوی پیش رو، دهمین درس از تمرین های کتاب روش نوین آموزش تنبک مرتضی قاسمی می باشد که به صفحه 55 این کتاب تعلق دارد. به همین دلیل بیشتر مثالهای این کتاب را از آثار خودم زدهام. سنتور به دلیل اینکه از قبل کوک شده است، صدای خوش آیندی از آن ایجاد می شود. چه هنرجوی موسیقی باشید چه علاقهمند آن، تئوری موسیقی For Dummies پر است از مطالبی دربارهی نتخوانی، نتنویسی و درک موسیقی که حتماً به دردتان خواهند خورد. سوالات این بخش از شماره 201 تا 220 است. داستانِ نتها- از این راهنمای ساده استفاده کنید تا بتوانید بهراحتی نتخوانی، نتنویسی، توالی آکوردها و کادانس موسیقیایی را فرابگیرید. This art ic᠎le has ​been c re ated by G SA Content Gen​erator DE MO.

دیدگاهتان را بنویسید