کل فرآیند کتاب های موسیقی دهم

حتما بخوانيد: براي آشنايي كامل با تمام سبك هاي گيتار، و انتخاب سبك موردنظر خود مقاله ي “راهنماي انتخاب سبك در گيتار: كلاسيك، پاپ، فلامنكو، جز يا راك” را مطالعه كنيد. زماني كه گوش شما با انواع سبك ها آشنا شود، به راحتي مي توانيد سبك مورد علاقه ي خود را انتخاب و تشخيص دهيد. این تغییر از ساختمان اصلی دوتار؛ در ابعاد گوناگون شروع شده و به سازهای امروزی رسیدهاست. تکنیک نواختن این ساز با دو دست و انگشتان به گونهای است که آن را جزو پر تکنیکترین سازهای کوبهای قرار دادهاست. از دلايل محبوب بودن اين سبك هم، همان سادگي و احساس نزديكي شنونده با اين سبك است كه باعث مي شود به راحتي با آن ارتباط برقرار كند. اينگريد ذهبي در يك مقاله با تيتر پيدايش گيتار اينگونه مي نويسد: در سال 1942 زمانيكه اعراب و يهوديان، اسپانيا را ترك گفتند، ساز گيتار يا عود و نواختن آن آنقدر در اسپانيا و بويژه در جنوب اين كشور، محبوب و رايج شده بود كه تبديل به ساز محلي آن سرزمين شده بود. ساز گيتار با وجود داشتن پيشينه ي زياد و قابل توجه در موسيقي و قدمت در ساختار و تكنيك هاي نوازندگي، امروزه جايگاه بسيار خوبي در موسيقي غرب پيدا كرده، خود را با پيشرفت و تحولات موسيقي غرب هماهنگ نموده و به يكي از سازهاي محبوب تبديل شده است.

مضرابش دو چوب یکی به شکل عصا و دیگری ترکهای نازک است.

پيك بين انگشت شست و اشاره قرار مي گيرد و نوازنده به وسيله ي آن به سيم هاي گيتار ضربه مي زند. از سبك هاي ديگر، مي توان به كانتري Country اشاره كرد كه همان موسيقي محلي آمريكاست و در سال هاي اخير مورد توجه بسياري قرار گرفته است. در دهه ي سي ميلادي گيتارهاي الكتريك قدم به عرصه ي موسيقي گذاشتند و به سرعت انقلابي در موسيقي، صدا و تكنولوژي ايجاد كردند كه هنوز هم ادامه دارد. در همين راستا نت نويسي و نوشتن قطعات ساخته شده رواج پيدا كرد، موسيقي روز به روز مردمي تر شد، و قطعات ساخته شده مورد پسند همگان واقع مي شد. ريشه ي سبك فلامنكو، به موسيقي اصيل اسپانيولي برمي گردد. البته از گيتار كلاسيك در موسيقي سبك فلامنكو هم استفاده مي شود، هرچند سبك فلامنكو سازهاي مخصوص به خود را دارد كه جنس چوب، صدا و ظاهر متفاوتي با گيتار كلاسيك دارند. مضرابش دو چوب یکی به شکل عصا و دیگری ترکهای نازک است. این ساز ضربی که از حلقهای چوبی تشکیل شده که بر یکی از سطوح جانبی دایرهای شکل آن پوست کشیده شدهاست، این ساز را با ضرب سر انگشتان هر دو دست مینوازند. در این کتاب تمام مفاهیم تئوری موسیقی پوشش داده شده ولی تلاش شده در عین حال که مطلب برای هنرجو جا بیفتد کمترین زمان را از او بگیرد یعنی در خلاصهترین حالت ممکن. Th᠎is post was c reated by sahandbook᠎ Conte nt Generato r ​DEMO.

سازهای شستیدار سازهایی هستند که برای نواختن آنها از صفحهکلید استفاده میشود. برای درک بهتر فضای هر گوشه ضربیها، چهارمضرابها و قطعات مشهور ساختهشده در آن گوشه نیز از ادبیات موسیقی دستگاهی قاجار و معاصر گزینش و سادهنویسی، و پس از معرفی هر گوشه درج شده است که موجب تشویق هنرجوی مبتدی به ادامۀ فراگیری سنتور نیز هست. گيتار سبك كلاسيك مربوط به سال هاي 1750 تا 1820 ميلادي بوده است. گيتار كلاسيك در دسته بندي سازهاي زهي – زخمه اي قرار مي گيرد كه جزئي از گروه سازهاي زهي هستند. ساز گيتار در دسته بندي سازهاي زهي قرار مي گيرد كه با انگشت يا با پيك نواخته مي شود. دسته ي گيتار آكوستيك داراي 34 فرت است، 14 فرت از بالا تا لبه ي بدنه، و 20 فرت از شروع بدنه تا سوراخ صدا. گيتار آكوستيك به شكل پيكاب دار نيز وجود دارد. پيك آپ در گيتارهاي الكتريكي نقش يك ميكروفون را دارد، و سيگنال ها را بوسيله ي يك سيم به آمپلي فاير مي فرستد.

این ساز متعلق به خانواده سیتار است.

اين ساز مانند ساز پيانو اين اجازه را به نوازنده مي دهد كه هم قطعاتي با بافت كنترپوانيك با ملودي هاي پيچيده و هم قطعاتي با بافت هارمونيك و با اجراي چند نت به صورت همزمان را اجرا كند. موتسارت، بتهوون و هايدن را مي توان به عنوان بزرگ ترين موسيقيدانان اين دوره نام برد. با توجه به منابع ذكر شده در بالا و بسياري منابع متنوع ديگر، مي توان به اين جمع بندي رسيد كه ساز گيتار، سازي است با ريشه ها و گذشته اي ايراني. سبك هاي نوازندگي گيتار را مي توان از ديدگاه هاي مختلفي بررسي كرد. چه تفاوت هايي بين اين دو روش نوازندگي وجود دارد؟ چه مطالبی در این کتاب یاد میگیرم؟ این ساز متعلق به خانواده سیتار است. به همين دليل هم مدل هاي متنوعي از ساز گيتار منشعب شده كه همگي پر طرفدار هستند. گيتار كلاسيك بيشتر از ساير گيتارها در ايران رواج داشته و طرفداران زيادي دارد، و به همين دليل خريد و فروش آن نيز بيشتر و راحت تر صورت مي گيرد. در اين برهه، وضع معيشت قشر متوسط در حال بهبود بود و به همين دليل موسيقي از انحصار نجيب زادگان خارج شده و رواج بيشتري در بين مردم عادي يافته بود.

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از این مطلب ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید