کتاب موسیقی – نه برای همه

رشته موسیقی برای افراد دارای روحیه مطلوب، ذوق هنری و علاقهمند به موسیقی مناسب است. نقش هنرستان آموزش نوازندگی ساز است و در مقاطع بالاتر افراد به آهنگسازی و سایر موارد بپردازند.» الهامیان رابطه بین هنرستان موسیقی و دانشگاه ها را رابطه ای عملی و علمی می داند و می افزاید:« دانشگاه بیشتر جنبه تحقیقاتی دارد و هنرستان در عمل، هنرجویان را در نوازندگی و سازشناسی قوی می کند. کتاب خودت را به فنا نده: کمتر فکر کن و دل به زندگی بده، از پرفروشترینهای نیویورک تایمز، سیلی دنیاست که بیدارت کند تا تواناییهایت را کشف کنی، خودت را به فنا … موفقیت در این رشته مستلزم تلاش و پشتکار زیاد است چرا که بعضا ممکن است هنرجو مجبور باشد اوقات زیادی را صرف تمرین ساز تخصصی نماید. جی پیتر بورک هولدر کوشیده است با حفظ سبک و قلم نویسنده ی اصلی آن و گستردگی پوشش مطالبش که همیشه این متن کلاسیک را جزو بهترین قرار داده است ، با دقت بیشتری متن را بازنگری کرده و آن را برای دانشجویان امروزی نیز قابل استفاده گرداند. نوع قلم نویسنده کمی سنگین است و به همین دلیل امکان دارد درک مطالب مطرح شده برای کودکان و نوجوانان اندکی دشوار باشد. رشته موسیقی شامل دو بعد تکنیک و درک هنر موسیقی است. ᠎This c᠎ontent h​as  be en w᠎ritt​en by sahandbook C ontent G᠎en erat᠎or D​em oversion.

شش نکته درباره کتاب های موسیقی که نمی‌توانید از دست بدهید

این نسخه ب جدید و زیبا شامل آخرین پیشرفت ها در عرصه ی موسیقی است. در این بخش هنرجو باید بر یکی از سازهای موسیقی ایرانی شامل تار، سه تار، سنتور، نی، کمانچه، قانون، رباب، عود یا قیچک تسلط داشته باشد. فروشگاه اینترنتی کتابانه به عنوان یکی از فروشگاههای اینترنتی مطرح و مورداعتماد درزمینه فروش انواع کتاب دانشگاهی و محصولات فرهنگی، امکان دسترسی سریع و آسان تمامی دانشآموزان، دانشجویان، اساتید، علاقهمندان سراسر کشور به انواع کتابها را فراهم نموده است. تنبور یکی دیگر از سازهای زهی است که دارای دستهای بلند است که از روی این دسته سیمهای تنبور عبور میکنند. به همین خاطر نوازندگی هنرجویانی که در هنرستان تحصیل کرده اند قابل مقایسه با کسانی که به طور آزاد و در آموزشگاه ها درس خوانده اند نیست.» محسن الهامیان در نحوه انتخاب معلمانی که در هنرستان های موسیقی درس می دهند ضابطه ای وجود ندارد مترجم کتاب های موسیقی می افزاید:« با توجه به اینکه هنرجو در سن پایین وارد هنرستان می شود نمی توان آموزش های تئوریک را برای آنها مطرح کرد و قاعده این است که در دانشگاه آموزش های تئوری انجام شود. این رشته تنها تا مقطع کارشناسی ارشد (فوق لیسانس) در ایران وجود داشته و برای تحصیل در آن در مقاطع بالاتر، باید به کشورهای دیگر مهاجرت کرد.

در دانشگاه مسایل مهمتری است که باید مدنظر قرار بگیرد.» مترجم کتاب موسیقی و آواز در ایران نوشته لوید میلر در پاسخ به این سوال که سرفصل های آموزشی کتاب های هنرستان برای آموزش هنرجو کافی است یا نیازمند بازنگری است؟ در مایکت برنامه های ناسازگار با گوشی شما شناسایی شده و دکمه «نصب» یا «Install» آنها غیر فعال میباشد. ۳- سری به صفحهی اینستاگرام مایکت و یا مایکتمگ زده و در آنجا از برنامههایی که تیم محتوای مایکت معرفی کرده استفاده کنید. اینکه کنکور هنر زیرگروههای متنوع و متعددی دارد که در هر کدام از این زیرگروهها، ضرایب دورس تخصصی متفاوت است. می گوید:« به طور قطع همواره آموزش ها باید به روز باشد اگرچه بیش از یک دهه است که به دلیل اخلال در نظم و سایر مواردی که مفصل است دیگر در هنرستان تدریس نمی کنم اما بیش از تغییر سرفصل ها و روز آمدن کردن، نحوه تدریس بیش از هرچیز دیگری در هنرستان ها حائز اهمیت است.» وی تاکید می کند: « معلم هم در دروس نظری و هم عملی نقش بسیار مهمی را ایفا می کند در اینکه هنرجو را برای آموزش های بیشتر ترغیب کند.

معلمان می آیند و تدریس را شروع می کنند بدون اینکه سطح سواد آنها مورد ارزیابی صحیحی قرار بگیرد.» وی در تشریح دلایل خود برای کناره گیری از درس دادن در هنرستان های موسیقی می گوید:« عمده مشکل من با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. الهامیان آموزش های هنرستان را بیشتر متکی بر نوازندگی و عمل هنرجو می داند و در این رابطه می گوید:«آموزش های هنرستان بیشتر تکیه بر سازها و نوازنده کردن هنرجویان دارد. مقطع کارشناسی ارشد موسیقی دارای چهار گرایش موسیقی شناسی، آهنگسازی، نوازندگی ساز ایرانی و نوازندگی ساز جهانی است که در دانشگاههای تهران و دانشگاه هنر ارائه میشوند. اما متاسفانه یادگیری این ساز را رها کردم چون استاد مهرابی گفت نواختن تمبک باعث ضخامت انگشت میشه و این امر باعث اختلال در نوازندگی ویولن میشه. پیش از شروع یادگیری هر سازی، ابتدا نیاز است تا با مفاهیم پایهای ریتم، ملودی، آکوردشناسی و اصطلاحات موسیقی آشنا شوید. به صورت کلی علاقه به موسیقی در تمام مردم دنیا وجود دارد و نیاز به تبلیغ ندارد زیرا موسیقی با روح انسان در ارتباط است و انسان به صورت فطری از موسیقی استقبال میکند. به طور کلی مانند تمام رشتهها، اولین و مهمترین عامل برای تحصیل در رشته موسیقی علاقه و اشتیاق فردی است.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت این مطلب.

دیدگاهتان را بنویسید