چگونه با انجام کمتر، قیمت اجرای نمای سنگ خشک بیشتری بدست آوریم

در صورتی که نکات اجرای سنگ نما رعایت نشود، در اثر گرما و سرما، باد و یا حوادث طبیعی، ممکن است سنگ نمای ساختمان سقوط کند و خسارت های جبران ناپذیری برای ما به وجود آورد. سرامیک پرسلان رشته ی گسترده ای است از شیمی سیلیکات ، که در نیم سده گذشته به ویژه پس از جنگ جهانی دوم ، بر پایه دانش شیمی و پختن ، استوار شده و پیشرفت می کند. جایی که برای اولین بار دیوارهای انگلیسی دو لبه ساخته شده است که در آن دیوار داخلی از آجر ساخته شده است ، به گونه ای که در کف آن قرار داده شده و کاملاً مستقل از ساختار بیرونی است. با توجه به آنکه در اجرای این نوع نما از ملات استفاده نشده و بهجای آن از چهارچوبهای آلومینیومی استفاده میکنند، امکان اجرای آن روی برجهای بسیار بلند هم وجود دارد. این ورق ها با روکش هایی متفاومت مانند چوب استفاده می شود که قابلیت اجرا در قسمت های متفاوت ساختمان را دارد. به طوری که قابلیت استناد به عنوان یک دیدگاه پایه ای در مقایسه بین متریال ها و سیستم های پوشش خارجی و نمای ساختمان را داشته باشد. آجر نمای سنتی از میان انواع مختلف آجر این قابلیت را دارد تا با رنگ بندی متنوع خود زیبایی بخش سازه، با وزن کم خود موجب مستحکم شدن هر چه بیشتر سازه و در نهایت با قیمت مناسب خود موجب اداره هزینه های پروژه می شود.  Da ta w as c᠎reated  with the help of behsaznama C​onte nt Generat or Demover​sion !

انواع اجرای نمای خشک

سیستم نصب نامشهود keil یکی از سیستم هایی است که قابل اجرا برای انواع پنل ها از جمله سرامیک ،سنگ طبیعی ، سنگ مصنوعی ، سنگ کارخانه ای ، فایبر سمنت برد ، بردهای بتنی ، HPL ، و حتی پنل های پلاستیکی می باشد.تکنولوژی اتصال در این روش بسیار ساده و قابل استفاده در ابعاد بزرگ است به طوری که اجرای طرح های پیچیده تنها با طراحی یک زیر سازی ساده امکان پذیر است. با توجه به این که در سیستم مشهود کلیپسی هیچگونه سوراخکاری، برشکاری و … در حالی که سیلرهای طبیعی بدون هیچگونه تغییری بر ظاهر سنگ از سطح آن محافظت میکند. کلمپ های سیستم ماسا برای نصب سرامیک پرسلانی به طوری طراحی شده اند که بدنه کلمپ کاملا در پشت پنل قرار می گیرد اما لبه های نگهدارنده سرامیک از روی پنل نمایان است . نوع تقویتی باعث تیره شدن سطع سنگ میشود که سطح سنگ به نظر “مرطوب” میاید.

این نمای مدرن به علت ویژگی های مثبت و مزایای متعددی که دارد بسیار پر استفاده و رایج شده است. ورود این مواد آلاینده مانند گوگرد و دی اکسید کربن به جو اگر با بارش باران توأم شود، منجر به تولید بارانهای اسیدی میشود که بسیار خورنده و مضر است. به این صورت که سنگ ها چیده می شوند و دوغاب پشت آن ها ریخته می شود. سیستم ماسا طراحی شده برای نصب پنل هایی با ضخامت کم می باشد همچنین در سیستم ماسا نیازی به ماشین کاری بر روی پنل ها نداریم. در این روش ممکن است سنگ از نما جدا شود و امکان بازسازی، جابجایی و تغییر آن پس از نصب وجود ندارد. روش اجرای تر یا دوغاب روشی سنتی و متداول در ایران است که سطح نما چیده شده و دوغاب پشت سنگ ریخته میشود. نمای کلاسیک، نمای بسیار لوکسی است که از آن برای نمای ساختمانهای ویلایی و دو طبقه بیشتر استفاده میشود زیرا جلوه زیبایی دارد. روش رایج و سنتی که در ایران بیشترین کاربرد را دارد روش دوغاب یا تر است. تا جایی که می توانید از پر کردن فضای ملات خور پشت سنگ با لاشه و … بر طبق تحقیقات، استفاده از نمای سنگ در اقلیم های گرم و خشک، موجب هدر رفتن ۱۰ الی ۲۰ درصد انرژی می شود. Da ta h as been g᠎en erated by GSA Conte​nt Gener ator  D​emoversi on.

از طرفی چسبی که روی گچ زده می شود، به خاطر دارا بودن درصد رطوبتی که در خود دارد، گچ را مرطوب کرده و خاصیت آن را از بین می برد و چسب پس از مدتی از گچ جدا میشود. اما اگر بخواهیم در اینجا به یکی از شاخصترین آنها اشاره کنیم، این است که این متریال جذاب برای هر سبک و سلیقه و جهت استفاده در هر منطقه با هر اقلیمی، محصولی برای عرضه دارد. به همین دلیل این سیستم در گروه سیستم های نصب مشهود قرار می گیرد. سیستم ماسا توسط یک شرکت اسپانیایی که در زمینه ی طراحی و تولید یراق آلات نصب فعالیت می کند، طراحی شده است. در میان تمامی مصالحی که برای ساخت نمای ساختمان کاربرد دارند، نمای سنگی محبوبیت بیشتری دارد و از آن برای نمای ساختمانهای چند طبقه، ویلایی، آپارتمانهای لوکس و ساختمانهای دوبلکس استفاده میشود. نماهاي آجر علاوه بر زيبايي، تنوع و ثبات رنگ، به دليل ضريب انتقال حرارت پايين آجر، نقش يک عايق حرارتي و برودتي را براي ساختمان ايفا مي کنند و درنتيجه از هدر رفتن انرژي توسط سيستم گرمايشي و سرمايشي ساختمان جلوگيري مي¬کنند.

قیمت آجر نما خشک

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با ادامه مطلب وب سایت خود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید