چه چیزی در مورد نمای خشک بسیار جذاب است؟

کسانی که مجری نمای خشک می باشند این نوع نما را بیشتر برای ساختمان هایی که باید مقاومت بسیاری در برابر آتش سوزی و امواج داشته باشند پیشنهاد می دهند. برای اینکه سرامیک خشک را در نما به کار ببرند ابتدا نما را آهن کشی می کنند و بعد از آن سرامیک را به وسیله نگهدارنده هایی که مخصوص هستند متصل می کنند. در نتیجه بهتر است قبل از به کارگیری این کاشی در فضا هایی از جمله راه پله ها حتما از مقاومت و باربری کافی سازه اطمینان حاصل کنید. در طراحی نما در سیستمهای نمای خشک غیر نمایان یا نامشهود پس از نصب نما بست های به کار رفته مشاهده نمی شود در حقیقت پیش از آنکه نما نصب شود روی سطح رویه عملیاتی صورت میگیرد که بسته به نوع سیستم ممکن است به صورت سوراخ و یا شیارهایی در لبه های روی یا پشت باشند. اگر در حین کار، آب به پشت مصالح نفوذ کند، در فرایند چسبیدن اختلال ایجاد میشود. هرگونه اشتباه، کم کاری یا اهمال در آن، علاوه بر اینکه ممکن است منجر به خرابی و ایجاد هزینهای اضافی خواهد شد. Th᠎is ​po st was g en er at᠎ed by G᠎SA C​ontent G​ener at or DEMO᠎!

نمای خشک در ایران

تایل پرسلانی یک محصول سرامیکی است که بدنه متراکمی دارد که خصوصیت اصلی آن خلل و فرج بسیار پایین آن است ( چیزی کمتر از 1%) ، این امر سطح استحکام بسیار بالایی را برای تایل ایجاد می کند و از لحاظ تکنیکی و فنی خواص بالایی را به این متریال جهت اجرای نمای ساختمان می بخشد. سرامیک نما امروزه به یکی از اصلی ترین اجزای یک ساختمان تبدیل شده است. اما، امروزه استفاده از سرامیک نمای ساختمان توانسته تا حد زیادی به نمای بیرونی ساختمانها جلوهای زیبا ببخشد و پاسخ نیازهای اغلب سازندگان را بدهد. در بیشتر مواقع جهت نصب چوب برروی نما، نمی توان از ملات های ماسه سیمان استفاده نمود. نمای چوب پلاست به نسبت دیگر نمای ساختمان بسیار شیک و مدرن است و به علت طرح چوبی که دارد در اولین نگاه حس خوبی به بیننده القا خواهد کرد. دپارتمان طراحی شرکت اکوآرک ، به عنوان یکی از شرکت های زیرمجموعه شرکت اکوآرک ، از سال 1385 با هدف بسط و توسعه افق های هنر و فن مهندسی معماری و با رویکردی نظری-کاربردی به مقوله پایداری قدم در عرصه فعالیت نهاده است. نقشه فاز 2 در مرحله طراحی معماری توسط مهندس طراح تهیه میشود.

در انجام این کار عوامل متعددی مثل بافت شهری و نوع کاربری و سبک طراحی و از همه مهم تر میزان بودجه ای که کاربر برای اجرای نما در نظر می گیرد، تاثیر گذار باشد. انتخاب سبک و نوع روش اجرا و همچنین تجربه مهندس ناظر، بر این قیمت تأثیرگذار است. تیم نما دیزاین، تیمی متشکل از متخصصان حرفه ای است که به صورت متمرکز در حوزه طراحی و اجرای نمای ساختمان در سبک های مختلف اجرایی به ویژه انواع سیستم های نمای خشک فعالیت می نماید. شرکت نما دیزاین فعالیت خود را از بهمن ماه سال ۹۲ به صورت رسمی آغاز نموده است و تاکنون موفق به اجرای ۴۲ پروژه تجاری، اداری و مسکونی موفقیت آمیز شده است. اجرای نما ساختمان با استفاده از مصالح مختلفی همچون سنگ، سیمان، شیشه، چوب، آجر و کاهگل صورت میگیرد. میتوان اجرای آن را به کارگران ساده هم آموزش داد. استفاده از نوع نما را براي زيبايي بيشتر ساختمان پيشنهاد مي دهد، همچنين مقاومت و دوام اين نوع از نما به اين دليل که چند لايه است بسيار بالا مي باشد. نبشی پرکاربردترین پروفیل ساختمانی است که برای زیرسازی نماها مورد استفاده قرار میگیرد؛ به همین دلیل است که این مرحله در اصطلاح نبشی کشی نام دارد.

4 نکته برای رشد نمای خشک سنگ شما

طراحی نما: توسط مهندس معمار انجام میشود و نقش مهمی در چشم انداز ظاهری یک سازه ساختمانی دارد. شما سروران گرامی می توانید از اطلاعات موجود در این محتوا استفاده کرده و بهترین شرکت طراحی و اجرای نمای ساختمان را انتخاب نمایید. برای اجرای این روش باید از نیروهای متخصص و با تجربه استفاده کرد. اجراي نما بدون داربست احتیاج به نیروی متخصص داشته و هزینه بالاتری نیز خواهد داشت. خطرات احتمالی سقوط مصالح به دلایلی مانند بارندگی، طوفان، زلزله یا منجمد و منبسط شدن ناشی از تغییرات دمایی نیز وجود دارد. اطلاعاتی مانند نوع پروفیل مورد نیاز، مشخصات مقاطع (ابعاد و ضخامت)، محل اتصال شاسیکشی به سازه، نوع جوش و ابعاد جوش. عواملی مانند شرایط اقلیمی منطقه نیز بهتر است در انتخاب نوع مصالح در نما های خشک نظر گرفته شود. استفاده از ملات ماسه سیمان مزیت دیگری نیز دارد. اما، در هنگام استفاده از این سرامیکها باید چند نکته مهم را مد نظر قرار دهید. مرغوبیت مصالح مهم است. مقاومت پروفیلها در برابر زنگزدگی، خوردگی و پوسیدگی مهم است و بهتر است تا حد امکان آلیاژهای مقاوم انتخاب شوند.

دیدگاهتان را بنویسید