چه چیزی در مورد جزئیات اجرای نمای سرامیک خشک بسیار جذاب است؟

نما در لغت نامه دهخدا به معنای صورت ظاهری هر چیزی، آنچه که در معرض دید و برابر چشم است، آنچه از بیرون سوی دیده می شود، منظره خارجی بنا و عمارت، قسمت خارجی ساختمان و نما سازی و ساختن نمای عمارت است. بنابراین زمان عمر مفید عموماً برای رنگ نمای ساختمان پایه آب در نظر گرفته نمی شود خصوصاً اگر دمای محیط بسیار گرم باشد که در آن صورت هر چقدر زمان بگذرد از کیفیت مطلوب رنگ فاصله می گیریم. چرا زمان عمر مفید رنگ آکریلیک پایه آب در نظر گرفته نمی شود؟ پس از آماده سازی کامل رنگ نمای ساختمان آکریلیک از نوع پایه آب شما دیگر زمان زیادی در اختیار ندارید که بتوانید عمر مفید یا pot life را برای این نوع رنگ تعریف کنید. برای آشنایی با نمای hpl به صفحه مورد نظر مراجعه کنید. سیستم نصب نامشهود keil یکی از سیستم هایی است که قابل اجرا برای انواع پنل ها از جمله سرامیک ،سنگ طبیعی ، سنگ مصنوعی ، سنگ کارخانه ای ، فایبر سمنت برد ، بردهای بتنی ، HPL ، و حتی پنل های پلاستیکی می باشد.تکنولوژی اتصال در این روش بسیار ساده و قابل استفاده در ابعاد بزرگ است به طوری که اجرای طرح های پیچیده تنها با طراحی یک زیر سازی ساده امکان پذیر است.

دتایل اجرای نمای خشک

لیکن در اجرای نماها ی خشک، با توجه به نصب به روش صنعتی ، با گذشت زمان نیازی به ترمیم و هزینه نگهداری نمی باشد و درصورت آسیب دیدگی، هر کدام از پلاک ها قابل اصلاح و تعویض می باشد و نیاز به تخریب یا اصلاح کلی نیست و حتی پس از گذشت عمر مفید آن (بالای ۵۰ سال) می توان تمامی مصالح مصرف شده را اعم از فلزات زیرسازی(آهنی یا آلومینیومی) و از همه مهمتر خود سنگ یا سرامیک مصرفی را بازیافت نموده و هر کدام از این مصالح را در مکانها و محل های دیگری بسته به نوع کاربری، استفاده نمود و این بدان معنی است که تمامی هزینه هایی که برای اجرای این نما صورت می گیرد بعد از پایان کار ساختمان، با لحاظ درصد استانداردی از استهلاک مصالح ، به کارفرما باز خواهد گشت . بهترین زمان اجرای نمای ساختمان با آجر نمای نسوز در فصل های گرم سال است، زیرا اجرای اجر در فصول سرد باعث یخ زدگی و در نتیجه ایجاد شوره به روی سطوح است.

اجرای نمای خشک آجری

 Th​is post w​as c re​at᠎ed with t​he he lp  of behsaznama Content G en er at or Demover si on.

زیرا پس از اختلاط باید سریعاً آن را روی سطح اعمال کنید بدون آنکه بخواهید حتی یک وقفه ی چند دقیقه ای را ایجاد کنید. اگر به هر دلیلی در پروژه ی خود گالن های اضافی از رنگ نمای ساختمان آکریلیک داشتید لازم است که آن ها را در یک شرایط مساعد محیطی نگهداری کنید. همچنین ایرانی ها در گذشته از خشت های گلی که یکی از نمونه های قدیمی آجرهای امروزی هستند به عنوان نمای آجری استفاده می کردند. به طور واضح ضخامت فیلم رنگ نمای ساختمان در حالت های مرطوب و خشک با یکدیگر تفاوت دارد. حالت اول نشان می دهد که رنگ نمای ساختمان تنها درصد کوچکی خشک شده است و می توان لایه ی رنگ را لمس کرد بدون آنکه به پوست شما بچسبد. پوشش مجدد، نشان می دهد که رنگ به درجه ای از خشکی رسیده است که می توان لایه ی دوم را روی آن اعمال کرد و حالت آخر، پخت کامل رنگ نمای ساختمان آکریلیک نشان دهنده ی خشکی صد درصد رنگ است. دمای ۲۵ درجه سانتیگراد را همواره به عنوان مبنا در نظر می گیریم و به هر میزان افزایش از این مقدار شاهد کوتاه تر شدن زمان خشکی رنگ نما و به هر میزان کاهش از این مقدار شاهد افزایش زمان خشکی رنگ خواهیم بود.

با توجه به میزان بار اضافه که نماهای سنتی به ساختمان ها تحمیل می کنند، مهندسین در پی پیدا کردن راه حلی برای جلوگیری از این وزن اضافه و اجرای ایمن تر نمای ساختمان بوده اند. روش تر یا دوغاب، روش سنتی و متداول مورد کاربرد در ایران است. و دلیل آن تفاوت گرانروی در دو ماده این مطلب است. یعنی هر چقدر خاک سازنده بهتر ترکیب شود کیفیت آن نیز بهتر خواهد بود. مشاوره ، طراحی و اجرای نماهای خشک و مدرن توسط معتبرترین شرکت ارائه خدمات مهندسی نمای ساختمان با مناسب ترین قیمت و بهترین کیفیت اجرا توسط تیم فنی و متخصص اجرایی با بیش از 20 سال سابقه فعالیت در زمینه مشاوره ، طراحی و اجرای نمای ساختمان در سراسر ایران و دارنده گواهی نامه های ISO14001:2015 – ISO9001:2015 – ISO45001:2018 و IMS Managment Systems مرتبط با صنعت نمای ساختمان. ۱- پس از زیرسازی، ملات خمیری سیمان و پودر سنگ نسبتا روانی را با توجه به رنگ مورد نیاز روی دیوار قرار می دهند سپس اقدام به پاشیدن سنگدانه های ریز رنگی (سنگدانه جوشقان از کیفیت مناسبی جهت این امر برخوردار است) می نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید