چه چیزی در مورد اجرای نمای خشک بسیار جذاب است؟

کارکنان حیطهی ساخت و ساز قادرند در طراحی کلی نما، یکی از قسمتهای نما را به عنوان نقطه شاخص آن مد نظر قرار دهند، تا در قیاس قسمتهای گوناگون نما، این قسمت از نما برجسته باشد. امروزه دیگر نگرانی برای خراب شدن آجرها قابل توجیه نیست؛ اما تولید آجرهای نما با مشخصات فنی و روشهای جدید، مد نظر کارشناسان قرار دارد. از دیگر ملزومات طراحی و اجرای نماهای آجری، حفظ نظم و تعادل بین عوامل تشکیل دهنده نمای ساختمان خواهد بود. اکثراً برای نمای داخل ساختمان مورد استفاده قرار میگیرد و برای ایجاد عایق صوتی بین دیوارههای میانی دو واحد یا بین دو اتاق کاربرد دارد. افزودن عایق آسان است که به عنوان UPVC یا پلی­ونیل کلراید غیر پلاستیکی شناخته می­شود. اجرای آجر نما به وسیله آجر خشکی از راحت ترین روش ها به حساب می آید که هیچ گونه ملات و هیچ گونه چسبی برای نصب آن نیاز نیست و با استفاده از قطعات پیچ و مهره بر روی ساختمان اجرا می گردد. بندکشی آخرین مرحله از نمای آجری است که باید با دقت بسیار زیاد اجرا شود تا بهترین نتیجه را از خود برجای گذارد بعد از بند کشی با توجه به شرایط آب و هوایی آب پاشی باید روی بندها انجام این مطلب شود. This has be​en created ​wi᠎th the help  of behsaznama ᠎Content  Generator DE MO.

زیرسازی مهمترین مرحله اجرایی است.

به دلیل نمایان بودن بست های نگهدارنده و تاثیر عوامل محیطی مخصوصا رطوبت بر این اجزا بهتر است از رنگ های ضد زنگ استفاده کنیم تا تاثیری روی آنها نداشته باشد. مخصوصا در ساختمانهایی که دیوار آن تکمیل و ساخته شدهاند استفاده از آجر به عنوان عایق صوتی کاربرد بسیار دارد. آجرنما عایق صوتی مانع درز کردن و نشت کردن انرژی به صورت صوت و حرارت و دما میشود. این نوع نمای ساختمان به بهینه سازی در مصرف انرژی کمک چشم گیری می کند و به جهت آزادی استفاده از روسازی های متفاوت ساختمان را در برابر ورود آب ، صوت و هوا مقاوم می سازد. توانایی آن در حذف گرما از ایجاد هرگونه پل حرارتی جلوگیری می کند. به همین خاطر در زیر چسب این لایه پوششی ایجاد میشود. بسته به نوع مصالح مصرفی، چسب متناسب با آن مورد استفاده قرار میگیرد. اولین مرحله انتخاب چسب مناسبی است که خصوصیات فنی آن با نمای آجری هماهنگ باشد. زیرسازی مهمترین مرحله اجرایی است. نمای آجری از جمله متریال های مورد استفاده در نماهای ملاتی است که از گذشته تا امروز مورد استقبال طراحان و سازندگان بوده است. Con tent has be​en generat᠎ed with the help of behsaznama Conte nt G en​erator Dem oversion !

مالکان و سازندگان بناها، جهت به وجود آوردن و آفرینش شکیلترین نماها در طرقهای گوناگون، آجر نما استفاده میکنند. ریتم، یک ساختار سازمان یافته است که مشخص میکند نحوه چینش مصالح در نمای بناها، باید از نظم مخصوص و هماهنگی تبعیت کنند. رنگبندی هماهنگ مصالح به کار برده شده، یکی از خصوصیاتهای مهم و زیبای یک نما محسوب میشود و در صورتی که گزینش رنگ مصالح با عنایت و به شکل صحیح انجام شود، میتواند مطلوبیت و مرغوبیت مصالح استفاده شده در نمای ساختمانها را نشان دهد. از دیگر مزایای سیستم نمای خشک می توان به کیفیت بالای اجرای کار اشاره نمود. از مصالح رایج تر برای اجرای نمای خشک می توان به تایل سرامیک خشک پرسلانی، ورق کامپوزیت، کرتین وال ها، تایل تراکوتا و … یک نمای ساده، در صورتی که دارای تنوع خیلی کمی در مصالح استفاده هم داشته باشد، حتما به مراتب شکیل تر از نماهای نا مشخص با مصالح زیاد، شلوغ و متعدد است. پیوستگی مناسب با دیوار، قیمت نسبتا کم، سرعت اجرای مناسب و در عین حال زیبایی معمولی، تنوع طرح و رنگ محدود، کدر شدن طی زمان و دشواری تمیز کاری از ویژگیهای عمومی نمای سیمانی است.

2- ابعاد استاندارد تولید شده برا این نوع سرامیک خشک پرسلانی 120 در 60 می باشد و قابلیت برش به اندازه های مورد نظر طرح را دارد. در محاسبه ی قیمت اجرای آجر نما عوامل مختلفی در نظر گرفته می شود. جهت اجرا اول باید یک فرم کلی برای نحوه اجرای بخشهای گوناگون آن نما مد نظر قرار داد و طراحی صورت گیرد و آن فرم ها در حین اجرا استفاده شوند. سیستم های نمای خشک مشهود به آن دسته از سیستم های نصب نمای خشک اطلاق می شود که قسمتی از بست های مورد استفاده جهت نگهداشتن سرامیک ، از بیرون قابل مشاهده هستند. در سیستمهای نمای خشک نمایان یا مشهود بخشی از بسته هایی که جهت نگهداری سرامیک استفاده می شوند از بیرون بنا نیز قابل مشاهده می باشد البته برای کاهش جلب توجه این ها راه هایی وجود دارد از جمله رنگکردن بخشهای نمایان بست یه رنگ رویه نما . آجر نانو قابل استفاده در نماهای ساختمان های سیمان شسته یا رومی نیز هست؛ زیرا این نوع نماها در طول زمان خیلی زود آلودگیها و کثیفیها را به خود جذب میکنند. آجرهای طرح سنگ یا آجر مصنوعی: این آجر نما علاوه بر نماهای داخل ساختمان در نمای بیرونی ساختمان هم مورد استفاده قرار میگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید