چهار پیشنهادات برای نمای خشک موفقیت

سرامیک پرسلانی نما نوعی از کاشی های سرامیکی است که به نسبت انواع معمولی آن دارای کیفیت بسیار بالاتری است. سرامیک نامی آشنا برای ما است که می دانیم در بازار ها دارای تنوع بسیار است و به همین سبب می توان از آن ها در زمینه های مختلفی استفاده نمود. برای استفاده از سرامیک بهتر است از کاشی های ساده براق استفاده نکنید. پوشش آدم ها به پیکر انسان زیبایی و شخصیت میدهد و او را از سرما و گرما محفوظ نگه میدارد. به گونه ای که در برخی موارد حتی تشخیص سرامیک از سنگ برای بسیاری از مردم ممکن نیست. انتخاب یک کف پوش مناسب برای قسمتهای مختلف ساختمان چه در فضای داخلی و چه در محیط بیرونی در زیبایی و جلوه محیط در نظر بیننده تاثیر بسزایی دارد. کاشی حمام، کاشی سرویس بهداشتی، کاشی بین کابینتی از دیگر مواردی است که شرکت ایفا آنها را طبق سلیقههای مختلف تولید میکند. نتیجه این مسئله، جلوگیری از یخ زدگی در پشت سنگ، و روی دیوار ساختمان است.

دتایل اجرای نمای خشک

نوع جنس سنگ، ضخامت و کیفیت سنگ ها از جمله مواردی هستند که در هنگام نصب سنگ نما باید بررسی شوند. مزیت دیگر سرامیک در مقایسه با سنگ، سبک بودن آن است به همین دلیل در برخی کشورها از سرامیک به جای سنگ در نمای ساختمان استفاده می شود. 5. شما به راحتی می توانید این نما را در ساختمان تنظیم کنید، چرا که اندازه های آن بسیار دقیق می باشد و به همین دلیل تنظیم کردن آن بسیار طرح نمای خشک آسان است. استفاده از چسب ها در نمای سرامیکی علاوه بر ایجاد راحتی در نصب عدم یکنواختی که در استفاده از ملات وجود داشت را از بین برده و ظاهر نمای سرامیکی با استفاده از این چسب ها زیبا تر و یکنواخ تر گردیده. یکی دیگر از مزیت های مصالح این است که شما می توانید به راحتی آنها را نصب نمایید، ولی دقت داشته باشید که نصب و اجرای آن باید توسط مجری انجام شود که در این زمینه تخصص کافی دارد و به بهترین روش ممکن می توانند آنها را نصب کند. در مورد آجر باید بگوئیم با اینکه یکی از مصالح ساختمانی پرکاربرد در امر ساخت و ساز هست اما همیشه هم مرقون بصرفه نبوده، ضمن اینکه نصب آن در مقایسه با سرامیک آجری هزینه بیشتر دارد.

طرح نمای خشک

سرامیک دست ساز انسان است، پس میتوان هر طرح و رنگی را بر روی آن اجرا کرد. از آنجایی که آب نمیتواند در بافت سرامیک نمای ساختمان نفوذ کند، از این ماده میتوان در عایق سازی ساختمان در برابر نفوذ آب استفاده کرد. از مهم ترین ویژگی های سرامیک پرسلانی نما دوام و مقاومت بالای آن است. البته سرامیک با قیمت پایین تر هم وجود دارد اما توصیه میشود از سرامیک های بی کیفیت استفاده نکنید. بدین ترتیب ماده ای ساخته میشود که از نظر نوع ساخت و کیفیت شبیه سنگ هایی است که در ژرفای زمین ساخته میشوند. بسیاری از شرکت ها و کارخانه ها تمایل دارند لوگوی آنها در اندازه بزرگ بر روی دیوار ساختمان شرکت یا کارخانه آنها تصویر شود. سرامیک پس از نصب روی دیوار ساختمان هم ممکن است در سرما و گرما دچار انبساط و انقباض گردد و از دیوار سازه جدا شود. امروزه پوشش دیواره ها با موادی از قبیل گچ، سیمان سفید، سیمان سیاه، سرامیک، ام دی اف و سنگ برای زیباسازی نمای ساختمان و زیباسازی شهر بسیار استفاده می کنند. مقاومت بالای این نما در برابر خوردگی سبب می شود زیبایی ظاهری آن برای مدت زمان طولانی حفظ شود. دو قطعه از سنگ های طبیعی را نمیتوان یافت که ظاهری شبیه به هم داشته باشند.

این ماده مقاومت خوبی در برابر سائیدگی ناشی از پنجه کشیدن حیوانات دارد. سنگ و سرامیک دو ماده پرکاربرد در ساختمان ها هستند. جذب آب در سرامیک ها پائین است و این سرامیک ها با آب و مواد شوینده معمولی تمیز میشوند. مواد مختلفی در ساخت سرامیک نما استفاده میشود که از میان آن ها میتوان به خاک رس، فلدسپات، گرانیت و سیلیس اشاره کرد. زمانی که آب باران با این مواد آلوده کنندۀ هوا ترکیب شود، اسید ضعیفی میسازد که بر روی مواد مختلفی مانند سنگ تاثیر گذار است. برتری سرامیک های نما نسبت به سنگ این است که در برابر باران های اسیدی مقاوم تر از سنگ های نما هستند. در سازه ی نمای خشک از چهار چوب ها و اتصالاتی استفاده می شود که در برابر رطوبت، باران، تغییرات و نوسانات شدید دمایی، گازهای موجود در هوا مقاومت داشته باشند. این نما، مقاومت بالایی را در برابر حرارت های بالا چون آتش سوزی از خود نشان می دهد.همچنین این نما در برابر شرایط آب و هوایی سخت نیز مقاومت دارد.این نما مانند باقی نماهای خشک بدون ملات، و با استفاده از پیچ و مهره و سایر اتصالات روی ساختمان نصب می گردد. در صورت لزوم می توان این نماها را برقی نیز کرد. Th​is post has ᠎been written wi th behsaznama Content  Gen᠎erat​or᠎ Demover sion.

دیدگاهتان را بنویسید