چهار سوال درباره انواع نمای خشک پاسخ داده شده است.

سیستم های نمای خشک نامشهود نیز به سری دیگری از سیستم ها گفته می شود که بست های مورد استفاده در این سیستم ها، پس از نصب نما قابل مشاهده نمی باشند. در حقیقت در نمای خشک، نوعی سیستم نصب سبک با اتصالات مکانیکی جایگزین ملات برای نصب نما به ساختمان می شوداگر با نماهای ملاتی آشنایی داشته باشید، حتما می دانید که در این نوع نما سطح رویه که ممکن است سرامیک، سنگ، آجر و… براساس ضوابط مربوط به نماسازی، رعایت نکات ایمنی در هنگام استفاده از سنگ الزامی بوده و امکان استفاده از هر نوع رنگ سنگ در ساخت نما امکان پذیر نمی باشد. در سیستم نمای خشک ،متریال نما توسط زیر سازی های آلومینیومی و بدون استفاده از نیروی چسبندگی بر روی سازه اصلی اعمال شده که باعث طولانی شدن عمر نما می شود و در صورت نصب صحیح و مهندسی این اطمینان را به شما خواهد داد که در شرایط سخت نیز به هیچ وجه سقوط نخواهد کرد. طراحی نمای آجری طرفداران زیادی دارد و قدمت بالایی نیز دارد. به دلیل قدمت زیاد آجر در ایران و وجود مواد اولیه برای ساخت آن در کشور؛ جزو مصالحی با اصالت و در دسترس به شمار می ­رود. ᠎This post w as g​enerated ᠎with G SA C​ontent G ener᠎ator D emoversi on!

اجرای نمای خشک سنگ

نمای خشک سنگی جزو گرانبهاترین سیستم نمای ساختمان شناخته می­شود. نصب نمای خشک، این امکان را به ما می دهد که بتوانیم شکستگی ها و تورفتگی و بیرون آمدگی هایی در نما ایجاد کنیم که این کار در نمای ملاتی به راحتی امکان پذیر نیست. از این رو سنگهایی که پوشش چسب مخصوص سنگ نما و رزین در پشت خود ندارند، احتمال شکستگی درجهت رگههای سنگ هست که این پوشش کمک میکند محل این رگهها کمتر در معرض ترک خوردن و شکستن سنگ قرار بگیرد. در این سیستم وزن هر سنگ بر روی خود می باشد. در سیستم نمای خشکمتریال نما توسط زیر سازی های آلومینیومی و بدون استفاده از نیروی چسبندگی بر روی سازه اصلی اعمال شده که باعث طولانی شدن عمر نما می شود و در صورت نصب صحیح و مهندسی این اطمینان را به شما خواهد داد که در شرایط سخت نیز به هیچ وجه سقوط نخواهد کرد.

همچنین انواع نمای خشک را بایکدیگر بررسی میکنیم. یکی از ویژگیهای مهمی که بازار خرید چسب پلی اورتان را پر رونق کرده است قدرت چسبندگی بالای آن هنگام اتصال سطوح مختلف مانند سنگ، سرامیک، شیشه و کاشی به یکدیگر است. تعدادی از این مزایا که بیشتر از سایرین مورد توجه میباشد را در این بخش ذکر کرده ایم. مطابق با نشریه 714 میتوان ضرورت اسکوپ سنگهای نمای ساختمان را بدین صورت بیان کرد که «نماهای چسبانده شده در مقابل نیروهای خارج از صفحه ضعیف بوده و به منظور تحمل بارهای جانبی مانند زلزله و باد که موجب خارج شدن سنگ نما از دیوار نما و پرتاب شدن آن به سمت خارج از صفحه میشوند، میبایست مهار (اسکوپ) مناسب بهکار برده شود». سبب افزایش کارایی عایق حرارتی در مقایسه با نمای معمول می شود: نمای بیرونی از دیواره ساختمان جداست و همین امر سبب جلوگیری از تابش مستقیم آفتاب و برخورد مستقیم قطرات باران به دیوار ساختمان می شود و در واقع از ساختمان، همچون سری، در برابر عوامل جوی محافظت می کنند و به عنوان حایلی بین داخل و خارج ساختمان عمل می کند.

جزئیات اجرای نمای سنگ خشک

بعد از ایجاد سوراخ پافیلی در سنگ، با استفاده از انکرهای مخصوص آلیاژی که به کلیپس متصل می شود، سنگ را به زیرسازی نما متصل و رگلاژ می کنند. در نهایت نیز با دستگاه سنگ ساب روی سنگ را در چند مرحله سابیده و صیقل میدهند که هم سطح کار یکنواخت و صاف شود، هم درز سنگها و سوراخ ها که رزین شده با بافت سنگ یکی شده و ایرادات سنگ که به چشم میخورد را بخوبی بپوشاند. در این مرحله درز بین سنگها و لب پریدگیها، کرم خوردگیها و سوراخهای سطح سنگ پرمیشوند و سطح کاملا یکنواخت و صاف میشود. همترازها قطعات پلاستیکی هستند که سنگ یا سرامیک کف را تا مرحله خشک شدن و استحکام کار، در یک سطح مجموعه ها نگه میدارد. در این مرحله از شاسی های فلزی، پروفیل و پیچ و پرچ های گوناگون و متنوع استفاده می شود، سپس نمای ساختمان اجرا می شود. در نمای خشک به دلیل استفاده از چهارجوبهای فلزی که خود قالب و الگوی اجرای نما محسوب میشوند و نیز به دلیل امکان آمادهسازی نما در طبقه همکف و عدم استفاده از داربست، سرعت اجرای نما به طور چشمگیری افزایش مییابد. فضای خالی که بین نما و عایق قرار دارد خود بهترین عایق حرارتی میباشد لذا این سیستم نقش بسزایی در کاهش اتلاف انرژی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید