چرا همه چیزهایی که درباره نمای مدرن می دانید دروغ است

سقوط قطعات سنگ، آجر، چوب و دیگر مصالح نما علاوه بر ایجاد ظاهر بد و راهی برای نفوذ رطوبت به بخش های داخلی، جان عابران را نیز تهدید می کند. ویژگی های عنوان شده برای هر یک از مصالح نما متفاوت است. نمای ساختمان ترموود یک راه حل زیست محیطی و فاقد مواد شیمیایی برای روکش های خارجی و نما است. اجرای این سیستم به دلیل عدم استفاده از ملات، درقسمتهای مرتفع ساختمان بسیار سریعتر و آسانتر از سایر روشهای اجرای نما میباشد. این سیستم با پنلهای رسی و سنگ، سرامیک، شیشه و کامپوزیت قابل اجرا میباشد. فضای خالی که بین نما و عایق قرار دارد خود بهترین عایق حرارتی میباشد لذا این سیستم نقش بسزایی در کاهش اتلاف انرژی دارد. نمای ساختمانها در سبکهای متفاوتی طراحی و اجرا میشوند که به طور کلی در دو دسته نمای مدرن و نمای کلاسیک قرار میگیرند. نمای کلاسیک ساختمان، از پر طرفدار ترین سبک ها می باشد.  This w as gen erated ​by G SA  C on᠎tent Gen᠎erator Demov ersi᠎on.

شرکت طراح و مجری نما

این خاصیت موجب شده است کهاین نوع پنل نسبت به سایر موارد از قیمت نصب کامپوزیت بالاتری نسبت بهسایر مدل ها برخوردار باشد. در این نوع از قوانین می توان انعطاف هایی را نیز در نظر داشت. بلکه باید اجرا و ساخت نیز به صورت اصولی انجام شود. نما نخستین بخش از یک ساختمان است که در معرض دید قرار میگیرد به همین دلیل زیبایی آن از اهمیت زیادی برخوردار است. در صورت انجام این کار حتما باید از رنگ های پایدار در برابر عوامل جوی استفاده کرد، چون این بست ها در معرض آسیب دیدگی بر اثر عوامل جوی قرار دارند. و تمامی فرورفتگی ها و پستی بلندی های موجود در نمای سازه تراز می شود. سپس ریسمان کشی انجام شده و تمامی فرورفتگیها و برجستگیهای موجود در نما تراز میشود. زمانی که محیط از آب اشباع میشود در محلهای درزبندی شده، آب میتواند نفوذ کند و ممکن است یخ بزند و در نهایت، آجر و یا سرامیک از سطح نما کنده شود. در کنار اجرای یک طراحی زیبا، نورپردازی نما نیز می تواند به زیبایی هرچه تمام تر نمای ساختمان و نمای خانه کمک کند. نمای ساختمانی که در منطقه مرطوب قرار دارد مسلماً با نمای خانه ای که در منطقه گرم و خشک قرار دارد کاملاً متفاوت است؛ زیرا هم طراحی و هم مصالحی که برای نماکاری ساختمان استفاده می شوند باید از قابلیت های ویژه برای آب و هوای مورد نظر برخوردار باشند.

انتخاب مصالح مقاوم به تنهایی برای داشتن نمای خوب و با کیفیت کافی نیست. با حضور بیش از هفت هزار معمار در این مجموعه، تیمهای معماری و طراحان خلاق، مخصوص پروژه شما طرح ارسال خواهند کرد تا با دیدن انواع پلان و نما، تنوع در طرح و مصالح و ایجاد کیفیت فضاییهای مختلف، طرح مطلوب خود را انتخاب کنید. این روش برای سنگ هایی با قطرهای ۳سانتی متر به بالا مناسب است. به همین دلیل زیبایی آن از اهمیت زیادی برخوردار است. پیوستگی مناسب با دیوار، قیمت نسبتا کم، سرعت اجرای مناسب و در عین حال زیبایی معمولی، تنوع طرح و رنگ محدود، کدر شدن طی زمان و دشواری تمیز کاری از ویژگیهای عمومی نمای سیمانی است. در صورت استفاده از روش فلزی باید پروفیلهای قوطی شکل به صورت عمود بر جهت نصب چوبها و با فاصله 50 سانتیمتر قرار گیرند. در صورت استفاده از روش فلزی باید پروفیل های قوطی شکل به صورت عمود بر جهت نصب چوب ها و با فاصله 50 سانتی متر قرار گیرند. به طور کلی فاکتورهای زیادی در تعیین قیمت سنگ نمای رومی در نظر گرفته می شود، مثلاً رنگ برخی از سنگ ها سبب گرانتر بودن آنها خواهد شد، چون معمولاً در بازار کمتر یافت میشود و گاه نیز نوع سنگ به کار برده شده نایاب است و این موضوع سبب میشود تا هزینه کلی کار بیشتر شود اما به طور کلی قیمت سنگ نمای رومی به صورت متری محاسبه میشود.

نمای خشک نمایان

This w as generat᠎ed with the help of GS A  Cont ent Ge nera​to᠎r DEMO᠎.

نصاب نمای خشک

نما می بایست از نظر زاویه و قوس مشخص شود، پس از اینکه نقشه کشی انجام شد، عملیات شاسی کشی صورت میگیرد. اینکه اگر نمای ساختمان تراز نباشد، قرارگیری ملات بر جدار سازه، عدم تراز بودن را کم کرده و میزان خطا را کاهش میدهد. بنابراین به عنوان یک مجری طرح بسیار مهم است که از نکات اجرایی نمای ساختمان آگاهی داشته باشید و آن ها را مو به مو اجرا کنید. رسم غلط در طراحی و اجرای نمای غالب ساختمان ها باعث شده در عمده شهرها از جمله پایتخت، ۶ خط قرمز مرتبط با معماری، پشت نماها دفن شود. معمولا ضخامت پنل ها حدود mm ۳۰ است. در این نقشه تمامی اطلاعات مربوط به نما از قبیل پروفیلهای مورد نیاز، مشخصات مقاطع (ابعاد و ضخامت)، محل اتصال شاسیکشی به سازه، ابعاد جوش و نوع جوش درج شده است. لایه اول آستری به ضخامت ۲ سانتی متر است که با ملات ماسه و سیمان سفید یا رنگی ساخته شده و بر روی آن لایه ای از ملات موزائیک به ضخامت ۵/۱ سانتی متر کشیده می شود. نمای ساختمان با استفاده از مصالح مختلفی ساخته میشود؛ سنگ، چوب، شیشه، کامپوزیت، سیمان و …

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از نحوه اجرای نمای سنگ خشک ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید