چرا بهترین کتاب های موسیقی نمی‌کند کار می‌کند…برای همه

تحلیل کردن اوضاع اجتماعی در هر دوره برای درک ویژگی های موسیقی، سرگذشت آهنگ سازان هر دوره و تحلیل آثار آن ها، بررسی موسیقی غربی، به کار گیری مفاهیم موسیقی از مواردی هستند که موجب شده کتاب راجر به یک اثر ارزشمند تبدیل شود. پیش از شروع یادگیری هر سازی، ابتدا نیاز است تا با مفاهیم پایهای ریتم، ملودی، آکوردشناسی و اصطلاحات موسیقی آشنا شوید. در کتاب مبانی موسیقی (جعفرینژاد، کارنامه کتاب، از مجموعهی کتب هفترنگ)، تئوری، تاریخ و اصطلاحات موسیقی در بخشهای متعدد برای هنرجویان موسیقی و داوطلبان آزمون سراسری هنر تشریح شده بود. کتاب تئوری موسیقی از بهترین کتاب های موسیقی می باشد. در این کتاب، گستره مباحث از ابتدایی ترین موضوعات شکل گیری صوت آغاز می شود و سپس خواننده با شیوه ای ساده با زبان نت و تئوری موسیقی آشنا می شود. در بخش پایان، خواننده با مبحث ارتباط موسیقی با سایر علوم مانند جامعه شناسی، روان شناسی و مردم شناسی آشنا می شود. خرید کتاب زبان تخصصی موسیقی تالیف دکتر امین هنرمند به همراه سی دی صوتی با صدای دکتر ستاره بهشتی توسط انتشارات دانشگاه تهران منتشر شده است . آقای مصطفی کمال پور تراب آن را به فارسی ترجمه کرده است و توسط انتشارات چشمه چاپ شده است. Th​is artic​le has ᠎been gen er ated ​wi th the he᠎lp ​of sahandbook Con᠎tent G en erat᠎or D emov​ersion.

انتشارات کتاب های موسیقی

ویراست اول این کتاب در سال ۱۹۷۶ بود که اکنون ویراست پنجم آن به فارسی نیز ترجمه شده است. مولف این کتاب آقای ویکتور ووتن است و سیامک شهابی، سحر نخعی این کتاب را به فارسی ترجمه کرده اند، ۳۲۰ صفحه دارد و در سال ۱۳۹۳ منتشر شده است. نکتۀ مهم در تدوین این مجموعۀ کامل این است که از ردیفهای سنتور که دارای مضرابگذاری ویژه برای سنتور هستند استفاده شده و از ردیف سایر سازها بهره گرفته نشده است. هم چنین به دلیل وجود مثال ها و توضیحات کامل افراد بهتر با کتاب ارتباط می گیرند. این کتاب به دلیل قدمت آن به عنوان اولین کتاب تئوری موسیقی ایرانی و غربی در ایران شناخته می شود. او به دلیل آشنا کردن جوانان با اجزا موسیقی در این کتاب به زبان ساده به تجزیه و تحلیل عوامل موسیقی می پردازد. هدف اصلی این کتاب فراهم آوری دانش عمومی در موضوعات گسترده و متنوع موسیقی برای علاقمندان این رشته است. از جمله معرفی ساز ها، معرفی دوره های تاریخی، سبک موسیقی غربی از قرون وسطی تا آغاز دهه ی ۱۹۹۰،معرفی آهنگ سازان معروف در هر دوره ی تاریخی، مباحث بنیادین موسیقی.

این کتاب یکی از بهترین کتاب های درسی برای دانشجویان رشته ی موسیقی و درک موسیقی برای دانشجویان دیگر رشته ها در ایالات متحده ی آمریکا است. این کتاب اثر لئونارد برنشتاین آهنگساز، نویسنده، موسیقی دان ایالات متحده ی آمریکا در قرن ۲۰ است که دارای ۳۲۴ صفحه می باشد. اگر در این مورد با اینجانب همکاری می کنید و یا به تخصص بنده نیاز دارید در خدمتم . اما در مورد کتاب هایی که نیازمند پرداخت هزینه هستند، باید حتما سایت هایی را انتخاب کنید که درگاه های مطمئن داشته و شناخته شده باشند. اما هدف اصلی کتاب درس هایی برای درست زندگی کردن، شادکامی و در کنار هم بودن است. پیشنهاد من به همه این است که درس های هنر را با مطالعه ی کتب درسی آغاز کنند. اینطور بگوییم که این کتاب هم درس موسیقی است هم درس زندگی ! نویسنده تلاش کرده در این کتاب مباحث موسیقی جهان را مطرح کند. پادکستهای زیادی مثل رادیو دیو، مترونوم، شناخت دستگاه موسیقی ایرانی، کرن و … همچنین میتوانید به پادکستهای رادیو کارنکن هم سری بزنید.

کاری ندارد. کافیست سری به لینک زیر بزنید تا با جدیدترین کتابها آشنا شوید. این کار توسط نگارنده صورت گرفته و زیر نظر مستقیم استاد پایور اجرا و تصحیحات لازم انجام و درنهایت فهرستی از ترتیب گوشهها توسط خودِ استاد تهیه و مبنای ردیف کامل سنتور در راستکوک قرار گرفته است. در لینک زیر به لیست کاملی از جدیدترین کتابها دسترسی خواهید داشت. خرید آنلاین کتاب های موسیقی و کار با ساز دهنی نیز برای شما فرصت دسترسی به منابع مختلف و تهیه آنها با قیمت مناسب را به ارمغان خواهد آورد. در این قسمت چند پادکست مرتبط با موسیقی را معرفی میکنیم تا بتوانید در کنار انجام کارهایتان از شنیدن آنها لذت ببرید. هرچند فهرست تهیهشده نزد هر اهل فنی، میتواند مستقلاً کاربرد داشته باشد ولی این کار مستلزم استفاده از چند کتاب و مرجع مختلف و تبدیل گوشهها از چپکوک به راستکوک و… سایتی مانند آماوزن مثال خوبی از این سایت هاست. فکر مقایسۀ مجموعۀ گوشههای موجود در ردیفهای استادان صبا و پایور با ردیف موسی معروفی که بهلحاظ اسامی و تعداد گوشهها تقریباً کاملترین مجموعه میباشد، در زمان حیات استاد پایور مطرح شده و استاد نیز ضمن موافقت با آن پیشنهاد کردند که با فرضِ مبنا قرار دادن ردیف استاد صبا در راستکوک، هر گوشهای که در ردیف صبا موجود نمیباشد، عمدتاً از ردیف چپکوک (با تغییر دادن گام) و بعضاً از سایر دستگاههای کتابهای چهارگانۀ صبا و همچنین از سایر تألیفات سنتور مانند ردیف ابتدایی یا کتاب قطعات موسیقی مجلسی و هشت آهنگ اخذ و در صورت لزوم تنظیم شده، و به ترتیب خاصی در کنار یکدیگر قرار گیرند.

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از این کتاب دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید