هفت نمونه‌هایی از انواع نمای خشک

استفاده از نیروی ماهر و متخصص در هنگام اجرا. شیوه ای که تنها با ترکیب سیمان و آب و بدون نیاز به نیرویی متخصص ولی ماهر اجرا خواهد شد. ابعاد مصالحی که در ساختمان می خواهد به کار رود و همچنین برشکاری که آن ابعاد به آن نیاز دارند. از آنجا که در این سیستم اجرای نما، نصب قطعات نما و ریل¬ها طبق نقشه اجرا می-شود بنابراین اجرای این سیستم نیاز به کارگر حرفه ای ندارد. که در ادامه به بررسی ویژگی های این نما میپردازیم. که در ادامه برخی از این مصالح را بررسی کرده و با نما های مختلف آشنا میشویم. نمای خشک در واقع نوعی نمای مدرن ساختمانی است که در آن از هیچ نوع ملاتی برای نصب کردن مصالح استفاده نمیشود. اختلاف دما بين سطح داخلي و خارجي ومقايسه ضريب انتقال حرارت براي هر کدام از نماهاي شيشه يک¬جداره، شيشه دو جداره و ديوار آجري 22 سانتي¬متري در شکل 1 نشان داده شده است. اگرچه انواع گوناگون شيشه¬هايي ساخته شده¬اند که جاذب حرارت بوده و از ورود تابش خورشيد به داخل جلوگيري مي¬کنند، و يا شيشه¬هاي دو جداره¬اي وجود دارند که مقاومت هدايت حرارتي بهتري نسبت به شيشه¬هاي يک جداره دارند، اما با اين حال هنوز هم نماهاي شيشه¬اي نسبت به ساير مصالح ساختماني داراي ضريب هدايت حرارتي زياد بوده و باعث اتلاف حرارت زياد مي¬شوند.

نمای خشک چیست

 This was created ᠎by  GS​A  Cont᠎ent  Genera​to r  DE᠎MO !

آجرهای شیاردار که به صورت نما خشک نصب میشوند از آجر های پرطرفدار به حساب میآیند. همچنین در این روش بندکشی ها نیز آبگریز شده و سطح شما به صورت یکپارچه ضدآب، ضد کثیفی و ضد شوره می شود. این نمونه نما که به عنوان نمای شیشه ای نیز شناخته می شود، با استفاده از فریم آلومینیومی و شیشه مستحکم می شود و شیشه ها به عنوان نما شناخته می شوند. یکی از مهمترین مصالحی که در نمای خشک امروزه به کار می رود و طرفداران بسیاری دارد کرتین وال می باشد، چرا که زیبایی و استحکام این مصالح بسیار عالی می باشد. در معماری اجزاء ساختمان، نما به عنوان یکی از آیتم های تأثیرگذار در منظر شهری شناخته می شود معماران و طراحان ساختمان به دلیل اهمیت قابل توجه موضوع نما در ساختمان ها از دیرباز به این موضوع توجه ویژه داشته اند و همواره در پروژه ها انتخاب مصالح نما از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است. اجرای نمای ویژه ساختمان و انواع پارتیشن اداری از جمله فعالیت های آرمن می باشد.

Po​st h​as be᠎en g ener᠎at​ed wi​th the help  of behsaznama Cont​en t Ge nera​tor ​DEMO​.

اجرای نمای خشک آجر

با توجه به بالا رفتن هزینه های زندگی، کارفرمایان به دنبال طراحی و اجرای نمای ساده با هزینه مقرون به صرفه و از طرفی مقاوم هستند. هنگام وقوع زلزله، حرکات نما و متعلقات مربوطه بصورت جداگانه با تغییر مکان جانبی سازه صورت می گیرد و این موضوع مانع ورقه ورقه شدن نما و سقوط قطعات آن می شود. در اجرای تمامی قطعات بر پایه سیمان باید مراقب باشیم که در صورت استفاده زیاد از سیمان احتمال ایجاد ترک را افزایش میدهیم، به همین جهت از اندود پر سیمان باید جلوگیری کنیم. همین امر باعث می شود تا اجرای نما 2 پوسته شود و یک محفظه در بین دیوارها ایجاد تا از ورود و خروج هوا جلوگیری شود. در این سیستم، یک محفظه تهویه بین روکش نما و عایق ایجاد می گردد. اتصالات معمولا از جنس فلز و آلومینیوم هستند تا بتوانند مقاومت زیادی ایجاد کنند. اگر در فصل سرد اقدام به نصب آن کنید باعث ایجاد بیشتر بخوانید شوره می شود. هنگامی که پین نصب می شود ، هیچ بار مرده ای به سمت پایین منتقل نمی شود.

اگرچه نماهای شیشه ای و آلومینیومی اخیرا به مناظر شهری اضافه شده اند اما نماهای سفالی سال هاست که مورد استفاده قرار گرفته اند. گروه مهندسی نماهای خشک شابلون از سال 1390 با هدف مشاوره ،طراحی و اجرای انواع نمای خشک شامل کرتین وال ،سرامیک خشک، بتن اکسپوز، سنگ خشک، کامپوزیت آلومینیوم و … در طی سال های گذشته پیشرفت های بسیار زیادی در این خصوص انجام شده است. سیستم نمای خشک بدون استفاده از ملات و دوغاب انجام می شود. نصب این سیستم نیازمند نیروی کار می باشد. از مهم ترین و اصلی ترین مزایا و ویژگی هایی که سیستم نمای خشک می تواند برای ما به ارمغان بیاورد می توانیم به کاهش زمان اجرای کار نسبت به سایر انواع نما اشاره داشته باشیم. یکی از قابل توجه ترین ویژگی های ملات این است که نما و بدنه ساختمان را به خوبی تقویت کرده و ساختمان استحکام زیادی خواهد داشت. اجرای نمای کرتین وال، یکی از مدرن ترین نماهای مدرن در معماری ساختمان های امروزی می باشد. شرکت کارووین به عنوان یکی از پیشگامان در حوزه طراحی و اجرای نما خشک آماده است تا پروژههای شما عزیزان را به بهترین و بهصرفهترین شکل ممکن اجرا کند. این مسئله به خصوص در ساختمان های بلند مرتبه بیشتر نمود پیدا می کند و دارای اهمیت بسیار زیادی است.

دتایل اجرای نمای خشک

Post has been gen​erat ed  with behsaznama Con᠎te nt Generato᠎r  DE​MO .

دیدگاهتان را بنویسید