هرگز کتاب موسیقی خود را گم نکنید یک بار دیگر

حسین علیزاده – آهنگساز، نوازنده تار و سه تار، متولد 1330 تهران. نواختن و نوار کردن چهار جلد کتاب های هنرستان استاد خالقی، نواختن و نوار کردن سه جلد کتاب های استاد صبا، ۵ کاست تک نوازی از قطعات خود ایشون، کتاب ردیف های کامل دستگاه همایون، کتاب ردیف های کامل دستگاه شور و ماهور، طراوت شبنم و چندین قطعه ارکستر بخشی از فعالیت های موسیقی استاد شاملو است و ایشون شاگردان بزرگی چون سیامک خواهانی ( نوازنده گروه آرین )و شادمهر عقیلی رو پرورش داده اند و در حال حاضر در دانشگاهی در کانادا مشغول تدریس موسیقی هستند. فکر مقایسۀ مجموعۀ گوشههای موجود در ردیفهای استادان صبا و پایور با ردیف موسی معروفی که بهلحاظ اسامی و تعداد گوشهها تقریباً کاملترین مجموعه میباشد، در زمان حیات استاد پایور مطرح شده و استاد نیز ضمن موافقت با آن پیشنهاد کردند که با فرضِ مبنا قرار دادن ردیف استاد صبا در راستکوک، هر گوشهای که در ردیف صبا موجود نمیباشد، عمدتاً از ردیف چپکوک (با تغییر دادن گام) و بعضاً از سایر دستگاههای کتابهای چهارگانۀ صبا و همچنین از سایر تألیفات سنتور مانند ردیف ابتدایی یا کتاب قطعات موسیقی مجلسی و هشت آهنگ اخذ و در صورت لزوم تنظیم شده، و به ترتیب خاصی در کنار یکدیگر قرار گیرند.

کتاب های موسیقی دهم

᠎Th​is content h​as been gen​erated wi᠎th the help of G᠎SA Content Gen erator Dem᠎over si on!

نصرالله ناصح پور استاد برجسته ردیف های آوازی و موسیقی قدیم ایران به مناسبت تولد ایشان در ۲ آبان نام نصرالله ناصح پور برای هر اهل آوازی آشناست. در حال حاضر نیز برخی از افرادی مسوولیت هنرستان ها را برعهده گرفته اند که با موسیقی ناآشنا هستند. تار یکی از سازهای زهی اصیل ایران است که یک شکم چند قسمتی و شش سیم دارد. چون ظرفیت کنکور هنر بسیار محدود است و تعداد دانشگاهها و ظرفیت رشتههای آن بسیار کم است. اگر شما از داوطلبانی هستید که به کتابهای درسی خود اکتفا کرده و از کتابهای کمک درسی استفاده نمیکنید، در قسمت منابع کنکور موسیقی در همین مقاله، لیست کتابهای درسی منبع برای دروس اختصاصی و عمومی لازم برای شرکت در کنکور موسیقی را میتوانید ببینید. بنابریان چنانچه متقاضی تحصیل در هر یک از رشته های کنکور سراسری هنر 1402 در دانشگاه های رتبه اول کشور می باشید، می بایست با داشتن یک برنامه ریزی دقیق و شناخت درست از منابع کنکور، خود را برای حضور در میدان رقابت آماده نمایید. برای موفقیت در کنکور سراسری هنر، در کنار برنامه ریزی اصولی و مطالعه کتب درسی خود، از منابع مفید و موثر کمک آموزشی نیز استفاده نمایید.

دانلود کتاب های موسیقی

این کتابی ترکیبی از تجدیدنظرهای متفکرانه – به ویژه در فصل های قرن بیستم و بیست و یکم – با منابع رسانه ای استثنایی است. این گونه منابع ارزش سرمایهگذاری ندارند و بهتر است سراغ کتابهایی بروید که حداقل یک یا چند سوال از کنکور را به خود اختصاص میدهند. این کتاب برجسته ذهن بسیاری از دوستداران موسیقی را از زمان انتشار آن برای اولین بار در سال 1960 تا اکنون روشن کرده است. به همین خاطر نوازندگی هنرجویانی که در هنرستان تحصیل کرده اند قابل مقایسه با کسانی که به طور آزاد و در آموزشگاه ها درس خوانده اند نیست.» محسن الهامیان در نحوه انتخاب معلمانی که در هنرستان های موسیقی درس می دهند ضابطه ای وجود ندارد مترجم کتاب های موسیقی می افزاید:« با توجه به اینکه هنرجو در سن پایین وارد هنرستان می شود نمی توان آموزش های تئوریک را برای آنها مطرح کرد و قاعده این است که در دانشگاه آموزش های تئوری انجام شود. در دانشگاه مسایل مهمتری است که باید مدنظر قرار بگیرد.» مترجم کتاب موسیقی و آواز در ایران نوشته لوید میلر در پاسخ به این سوال که سرفصل های آموزشی کتاب های هنرستان برای آموزش هنرجو کافی است یا نیازمند بازنگری است؟

بهترین کتاب های موسیقی

همچنین درتدوین سرفصل های این رشته ها دانش روز وتجربه های اساتید صاحب سبک مدنظر قرار گرفته است. شبیه خوانی وشبیه گردانی ازجمله رشته های هنری اصیل ایرانی درحوزه نمایش هستند که متاسفانه رو به فراموشی هستند . در ادامه فعالیت دراستای تدوین رشته های مهارتی ، سرفصل رشته های مهارتی ، سرفصل رشته ترجمه متون زبان زبانهای خارجی جهت ارائه به وزرات آموزش وپرورش تهیه وتدوین شده است رشته ترجمه متون زبان های خارجی ازجمله رشته هایی است که جای خالی آن درمیان رشته های مهارتی کاردانش به شدت احساس می شد. همچنین استانداردهای طراحی چهره ، نقاشی چهره وطراحی عمومی( ازرشته های چهره سازی وچهره آرایی) ونیز طراحی گرافیکی سیاه وسفید وطراحی رنگی (که استانداردمشترک بسیاری از رشته های مهارتی هستند ) هم اکنون تحت بررسی اعضای کمیته هایتخصصی گروه تالیف قرار دارند . با تدوین سرفصل های این رشته جوانان ایران زمین بااین هنر اصیل آشنا می شوند . می گوید:« به طور قطع همواره آموزش ها باید به روز باشد اگرچه بیش از یک دهه است که به دلیل اخلال در نظم و سایر مواردی که مفصل است دیگر در هنرستان تدریس نمی کنم اما بیش از تغییر سرفصل ها و روز آمدن کردن، نحوه تدریس بیش از هرچیز دیگری در هنرستان ها حائز اهمیت است.» وی تاکید می کند: « معلم هم در دروس نظری و هم عملی نقش بسیار مهمی را ایفا می کند در اینکه هنرجو را برای آموزش های بیشتر ترغیب کند. This a rticle was created  wi th the help of sahandbook  C on te​nt Generat᠎or D᠎emov​ersion​.

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد فروشگاه کتاب موسیقی بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید