نوع انواع نمای خشک

از ویژگی های این سبک می توان به قوس ها و ستون های تزئینی اشاره کرد. آجرنما سنتی نمایی مقاوم و مستحکم را برای ساختمان ایجاد خواهد کرد. چرا که جایگزینی برای آن وجود ندارد و توانسته محبوبیت خود را در طی سالها حفظ کند. در کنار این مزایا، نمای سرامیکی معایبی نیز دارد از جمله اینکه استفاده از آن در نمای ساختمان هایی که در مکان های شلوغ قرار دارند، توصیه نمی گردد؛ زیرا نور را به شدت بازتاب می دهد. قیمت نمای آجری به عوامل مختلفی بستگی دارد. بیشترین و قدیمی ترین روش اجرای نمای آجری روش ملاتی می باشد که با استفاده از ملات ماسه سیمان است. بهره مندی از آجرنماهای مرغوب و با کیفیت، از مهمترین اصول طراحی در صنعت ساختمان سازی می باشد. ماندگار در خاورمیانه با ترکیب طراحی صنعتی و علم مهندسی روز و با توجه به پیشرفت روشهای اجرائی نوین ساختمان در ایران اقدام به سرمایه گذاری در بهبود و ابداع دیتیل های اجرائی برای اجرای نمای آجری به صورت خشک نموده و علاوه بر طراحی و تولید جزئیات جدید اجرای نمای خشک آجری تسهیل روش های نصب نوین را در برنامه کار خود دارد. Th​is ​data has be​en gen erated ​wi​th t he ᠎he lp  of behsaznama C᠎on᠎tent Generator Demov᠎er​sion!

روش‌ها تا انواع نمای خشک کمی شناخته

همانطور که طراحی و معماری داخلی ساختمان از اهمیت زیادی برخوردار است ، نمای ساختمان نیز یکی از مهم ترین بخش ساختمان محسوب می شود چرا که اولین ارتباط افراد با ساختمان از طریق نمای آن می باشد ، علاوه بر موارد ذکر شده طراحی نما از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که این موضوع شامل بخش شهری نیز میشود و فقط مختص ساکنین آن ساختمان نیست. در اجرای این نماها از سنگ های طبیعی و گاهی اوقات از سیمان استفاده میشود. قیمت نمای خشک نمای خشکه چینی نمای خشکه نمای خشک ساختمان انواع نمای خشک – آجر خشک نمای آجر خشکه آجر خشکه چینی خشکه چینی آجر طراحی و اجرای نما اجرای نمای مدرن طراحی و اجرای نمای مدرن سرامیک خشک اجرای نمای سرامیک خشک نمای خشک پرسلانی نمای خشک سرامیک سرامیک خشک پرسلانی سرامیک خشک چیست؟ میشوند و طراحی این فضاها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

دلیل اصلی انتخاب نما این است که لایه محافظتی را به ساختمان اضافه می کند. بنابراین بین دیواره اصلی ساختمان و مصالحی که برای پوسته ساختمان استفاده می شود، فاصله ای تعیین شده وجود دارد. منظور از فضای تهویه فضای خالی ای است که بین نما و عایق حرارتی به وجود می آید. فضای خالی دیگر اجزای نمای خشک است که به منظور جلوگیری از ورود رطوبت به داخل ساختمان، تهویه و اتلاف انرژی بین نما و عایق حرارتی در نظر گرفته می­ شود. سپس عایق حرارتی که در بالا بیان نمودیم نصب شده و پس از اعمال فضای خالی، پروفیل های عمودی توسط پرچ بر روی صفحات L شکل نصب می­شوند. تا از ورود آب به داخل فضای خالی پشت نما ممانعت شود. از جمله عایق هایی که برای این نما استفاده می شوند فوم پلی استایرن منبسط شده و پشم معدنی می باشند. در شهر اصفهان استفاده از سنگ صرفا در ترکیب با آجر و به میزان ۲۰ درصد امکان پذیر می باشد. برای مثال استفاده از پوشش نانو آجر نما، استفاده از نانو بر روی سطوح سنگی و سنگ های گرانیت امکان پذیر می باشد.

دتایل اجرای نمای خشک

امروزه انواع مختلفی از آجر نما شامل آجر شیل، آجر آنتیک و رستیک، آجر نسوز، آجر خشک و آجر تایلی در بازار مصالح وجود دارد که تقریبا هر سلیقهای را پوشش میدهد. از جمله انواع آجر می توان به آجر نما نسوز، آجر نما طرح چوب، آجر دکوراسیون داخلی، لعاب دار حصیری، آجر نما سفید، آجر نما قرمز، کارتنی، دکوراتیو، کف فرش، آجر نما زرد، رستیک، شاموتی، آجر نما نسوز سفید، آجر نما نسوز قرمز، آجر نما نسوز انگلیسی، آجر نما پلاک و قزاقی اشاره نمود. نقش و نگار سرامیک طرح تراورتن بصورت کاملا دیجیتالی صورت گرفته که باعث شده تا این محصول در ظاهر بسیار شبیه سنگ تراورتن جلوه کند. نمای بیرونی به منزله یک لایه محافظ برای ساختمان است که نه تنها آن را در برابر عوامل مختلف محافظت می نماید، بلکه نقش بسیار مهمی در زیبایی آن دارد. سیستم نمای خشک ممکن است بیش از یک لایه داشته باشد. سنگی که برای نمای ساختمان انتخاب می شود باید از دوام و استحکام لازم برخوردار باشد، در غیر این صورت در اثر انقباض و انبساط دچار ترک خوردگی خواهد شد. توجه به سازگاری مصالحی که برای زیرسازی نمای خشک انتخاب می­ شوند. پوشش نهایی نمای اتیکس می تواند چوب، آجر لعابدار، فلز و اندود باشد.

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از مطالب بشتر دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید