نحوه اجرای نمای خشک ساختمان اسرار فاش شد

کاهش وزن و حجم اسکلت و فونداسیون ۸۰ کیلوگرم از وزن به ازای هر مترمربع از سطح نمای اجرا شده نسبت به روش دوغابی که تأثیر زیادی بر کاهش – کاهش حدود ۱۰۰ نیروی زلزله خواهد داشت و اگر در ابتدای طراحی ساختمان، نما بصورت خشک دیده شود با کاهش قابل توجه در وزن ساختمان، نه تنها قیمت تمام شده افزایش پیدا نمی کند بلکه با کاهش وزن اسکلت و فونداسیون در قیمت نهایی نیز تأثیر کاهنده مهمی باقی خواهد گذاشت. سیستم نمای خشک یک سیستم اجرای نما است که در آن برای اتصال اجزای نما شامل پنلهای رسی، سنگ و غیره از ملات استفاده نمیشود بلکه در این سیستم از تجهیزات فلزی مانند ریل، پیچ و غیره استفاده میشود. اولین قدم برای زیرسازی نمای ساختمان، انتخاب مصالح مورد نیاز است زیرا پروفیل زیرسازی نما برای مصالح مختلف (از قبیل چوب، سیمان و کامپوزیت) با یکدیگر تفاوت دارند. همچنین در این سیستم دسترسی برای مراقبتهای دورهای به خصوص در ساختمانهای مرتفع وجود دارد ولی این سیستم برای خانههای مسکونی کم ارتفاع، پر هزینه است و معمولاً مورد استفاده قرار نمیگیرد. برای نماهای کامپوزیتی زیرسازی معمولاً به روش فلزی انجام میشود. به دلیل اینکه ساختمانها معمولاً تراز نیستند، اجرای نما با ملات سیمان این عیب را پوشش خواهد داد. Th​is data h᠎as been generated by GSA C​onte nt​ G enerat᠎or᠎ Demov er sion .

متریال نمای خشک

جنس و نوع پروفیل معمولاً بر اساس جنس نما و نوع طراحی انجام میشود؛ به عنوان مثال پروفیل نبشی معمولاً برای نمای سیمانی یا سنگی کاربرد دارند و استفاده از آنها در نمای چوبی صحیح نیست. برخلاف سبک قدیمی با طراحی پیچیده ، طراحان سعی می کنند راه هایی را برای دسترسی بیشتر به معماری بیابند. انواع روش اجرای نما ، اجرای نما در ساختمان ها معمولا به سبک های مدرن و کلاسیک می باشد، همچنین از متریال های گوناگونی استفاده می کنند. شیکترین و منحصر به فرد ترین نماها، حتی در صورتی که توسط مشهورترین معماران طراحی شده باشند، اما در اجرای آنها متریال باکیفیت و خوب به کاربرده نشده باشد، به عدم پیروزی در به وجود آوردن یک نمای جذاب منجر خواهد شد. به روش صنعتی که نتیجه سالها تجربه، مطالعه و تحقیق و بررسی انواع روشهای مشابه خارجی در کشورهای مختلف می باشد در حال حاضر توسط شرکت رونین پارس با پیشینه ای بیش از ۱۵ سال اجرا می گردد و می تواند کلید حل بسیاری از مشکلات حل نشدنی نمای انواع ساختمان ها باشد که مهندسین و متخصصین و مدیران محترم می توانند با طراحی و اجرای این روش در ساختمان ها از هر نوع سنگ، سرامیک و شیشه و غیره در هر سایز، ضخامت و رنگ استفاده نمایند.

قیمت اجرای نمای خشک

بسیاری از مصالح مورد استفاده در این روش را میتوان دوباره بازیافت کرد. عدم کنترل شاقولی و تراز بودن زیرسازی نما موجب دوباره کاری شده و هزینههای زیادی به سازنده تحمیل میکند. در سیستم نمای خشک به دلیل عدم استفاده از ملات و نیز مشخص بودن نقشههای اجرایی و پنلهای استاندارد شده میزان ضایعات و نخالههای ساختمانی بسیار کم بوده و اجرای آن بدون سر وصدا انجام میپذیرد. اجرای این سیستم به دلیل عدم استفاده از ملات، درقسمتهای مرتفع ساختمان بسیار سریعتر و آسانتر از سایر روشهای اجرای نما میباشد. • سرعت در اجرای این روش بالاست. در نمای سیمانی روی رابیتس مخلوطی از پودر سنگ و سیمان قرار گرفته تا چسبندگی ملات نهایی به زیرسازی افزایش یابد. این موضوع در رابطه با نمای سنگی اهمیت بیشتری دارد زیرا وزن نما و احتمال خرابی به دلیل اتصالات نادرست بیشتر است. یکی از ویژگیهای مهمی که بازار خرید چسب پلی اورتان را پر رونق کرده است قدرت چسبندگی بالای آن هنگام اتصال سطوح مختلف مانند سنگ، سرامیک، شیشه و کاشی به یکدیگر است. چسب پلی اورتان در مدلهای مختلفی مانند فیلم، فوم، پودر، الاستومر امولوسیون و مایع در کارخانجات تولید و به بازار عرضه میشود. همانطور که می دانید در بازسازی و ساخت یک بنا ، طراحی نما مبحث بسیار پر اهمیت می باشد در واقع طراحی نما یکی از مهمترین و اصلی ترین بخشها در ساختمان سازی به شمار می رود .

اجرای نمای خشک

این نوع نما که از متداول ترین روش های نماسازی محسوب می شود، در کاربری های گوناگونی چون تجاری، مسکونی، اداری، پایانه ها، ایستگاه های مترو و یا در فضاهای داخلی بناها به کار می رود. اقلیم منطقه از دیگر مواردی است که باید در طراحی نما مورد توجه قرار گیرد. اجرای هر کدام از این مصالح به عنوان نمای ساختمان مزایا و معایب متفاوتی دارد، اما نکته بسیار مهمی که در اجرای تمامی این مصالح باید مورد توجه قرار گیرد، کیفیت مصالح مصرفی است. البته در مقاله بعدی، به تشریح راجع به اجرای نماها با توجه به مصالح آن، نوشته و توضیح دادهایم. در این مقاله ما قرار است که این روش را برای شما توضیح دهیم. اما اگر بخواهیم در اینجا به یکی از شاخصترین آنها اشاره کنیم، این است که این متریال جذاب برای هر سبک و سلیقه و جهت استفاده در هر منطقه با هر اقلیمی، محصولی برای عرضه دارد. در صورت استفاده از روش فلزی باید پروفیلهای قوطی شکل به صورت عمود بر جهت نصب چوبها و با فاصله 50 سانتیمتر قرار گیرند.

قیمت اجرای نمای سنگ خشک

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد منبع لطفا از سایت ما دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید