نادیده گرفته ترین راه حل برای متریال نمای خشک

پس از قالببرداری، سطح بتن اکسپوز با استفاده از روشهای مختلف پرداخت میشود تا به ظاهر مورد نظر برسد. زیرا به دلیل عدم دقت در اجرای آن و همچنین احتمال جدا شدن ملات، نمای اجرا شده چوبی دارای ظاهر نازیبایی خواهد بود. در بخش صنعتی علی الخصوص سازههای فلزی، پرایمرها بصورت تک لایه یا همراه با تاپ کوت (پوششنهایی) اجرا میگردند. همانطور که چندین بار در مقالات مختلف سایت کالاساخت بیان نمودیم، اجرای نما یکی از بخش های مهم در امر ساختمان سازی محسوب می­شود که نیازمند توجه به نکات فراوانی می­ باشد. ۲- به دلیل سوراخ های موجود دربدنه سرامیک درصد قابل توجهی از حجم سرامیک خشک پرسلانی شامل هوا خواهد بود که این موضوع باعث کاهش وزن بخش پوشش نمای خشک یا cladding می­گردد. ترکیب نماهای سرامیک خشک پرسلانی با وزنه یا آلومینیوم کامپوزیت با سنگ، جلوهی بسیار شایان توجهی ایجاد میکند. برای نماهای کامپوزیتی، از پنل ها یا صفحات کامپوزیت آلومینیومی استفاده میشود و زیرسازی معمولاً به روش فلزی انجام میگیرد. اگر سازه برای استفاده از بتن اکسپوز طراحی شده باشد، نیازی به نصب داربست برای جانمایی و اتصال پنلها به سازه وجود ندارد. اگر قصد طراحی و اجرای یک نمای شیک و مدرن را داشته باشید و بخواهید صاحب یک ساختمان با نمای بی نقص و زیبا باشید، حتما انتخاب متریال مناسب برای ساختمان، از مهمترین تصمیماتی است که باید بگیرید.

متریال نمای خشک

This c ontent was written ᠎by G​SA Content G en᠎er at or ᠎DE᠎MO !

نمای خشک چیست

بتن اکسپوز نما، یکی از پرکاربردترین انواع بتنهای اکسپوز است که با نصب پنلهای پیش ساخته بتنی به عنوان نمای بیرونی ساختمان مورد استفاده قرار میگیرد. خودداری میکنند. در این موارد به هیچ عنوان نباید ساختمان پایانکار بگیرد تا زمانی که از مهار سنگهای نما بعد از نصب اطمینان حاصل شود. لازم است به این نکته اشاره داشته باشیم که هر کدام از مصالح و نماها در ساختمان علی رغم مزیتهایی که دارند، میتوانند معایبی هم داشته باشند اما؛ شما باید با توجه به مزایا و معایب در کنار هم، تصمیم به استفاده یا عدم استفاده از این نما در ساختمان مد نظر خود بگیرید. عدم نیاز به آهن کشی و یا فرم فلزی مازاد بر روی سازه و اسکلت ساختمان و عدم نیاز به مصرف دوغاب و ملات خود دلیل محکمی بر اصل سبک سازی نما می باشد. بتن اکسپوز را میتوان به عنوان نمای خارجی یا سقف ساختمان مورد استفاده قرار داد.

ساخت روابط با اتصالات نمای خشک

همانگونه که از عنوان متریال نمای خشک مشخص است تفاوت اصلی این نما با نمای معمول (ملاتی) در نوع اتصال مصالح نما به سازه ساختمان می باشد. مزایای کاربرد نمای خشک در ساختمان چیست؟ در نماهای مدرن خشک احتیاجی به مصالح محدود نیست، بلکه میتوان با استفاده از مصالح جدید طرحهای مهندسی و حتی دور از ذهن را ایجاد کرد. آنچه که امروزه شاهد آن هستیم تقلید نماهای ساختمان از یکدیگر است. از اینرو، بتن اکسپوز برای نمای بیرونی، سطح دیوار، کف، پشت بام و سطوح وسایل داخل ساختمان (میز، اپن آشپزخانه و غیره) مورد استفاده قرار میگیرد. برخلاف روش های سنتی، در این سیستم برای اجرای نما خبری از ملات نیست. در هنگام اجرای عملیات چیدن آجرها و اتصال آن ها توسط ملات سیمانی و یا بیرون زدن ملات آهکی از بین آجرها ،سطح آجر ممکن است لکه دار شود . منظور از نمای خشک ساختمان، استفاده از نمای متریال جدید بجای ملات های سنتی و قدیمی است. برای پوشاندن این بستها میتوان از رنگ کردن آنها استفاده کردز به آن دسته از اتصالات نمای خشک ساختمان که بعد از نصب کردن قابل مشاهده نیستند. کاربرد اصلی بتن اکسپوز، پرداخت نهایی سطوح داخلی و خارجی ساختمان با بافت بتنی است.

البته معمولا برای نمای بیرونی و اکثر سطوح بزرگ داخلی از پنلهای معمولی استفاده میشود. نکته: لازم به ذکر است که هر چه مصالح مورد استفاده برای رویه ابعاد بزرگتری داشته باشند، میزان هزینه ای که برای مصالح زیرسازی پرداخت می شود کمتر خواهد بود. قابل ذکر است نمای کامپوزیت دوام پایینی داشته و قیمت خرید بسیار بالایی را دارد. استفاده از سطح بتن به عنوان نمای اصلی ساختمان، پیشرفتها و نوآوریهای زیادی را در ساخت قالب بتن، اصلاح طرح اختلاط، کیفیت قالب نما، روشهای بتن ریزی و تراکم به همراه داشت. قطعات بزرگ بتن اکسپوز پیش ساخته با عنوان پنل و قطعات کوچک آن با عنوان تایل (کاشی) شناخته میشوند. چراکه در اغلب موارد، اجرای بتنهای اکسپوز سهبعدی برای سطوح بسیار بزرگ اقتصادی نیست. سنگ گرانیت، تراورتن، کوارتزیت، مرمر، سنگ آهک و ماسه سنگ بیشترین سنگهای به کار رفته برای اجرای نمای سنگی در ساختمان هستند که برای نصب آنها روشهای معرفی شده در اصول اجرای نمای سنک ساختمان به شرح ذیل اشاره میشود. نانوپوششهای آب گریز اخیراً کاربردهای گسترده ای در صنعت ساختمان پیدا کرده اند.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید