مقاله غیرمعمول حقایقی را در مورد اجرای نمای خشک به شما می دهد که فقط تعداد کمی از افراد از وجود آنها می دانند

در ایران این روش برای اولین بار در دهه 1970 مورد استفاده قرار گرفت و همچنین در سال های اخیر معماران و سازندگان صنعت ساختمان از مزایای این سیستم آگاه بوده و از آن در ساختمان های خود استفاده کرده اند. نمای کامپوزیت اولین بار در کشور آلمان ابداع و به جهت کیفیت مناسب و نداشتن محدودیت در طراحی و اجرایش مورد استقبال شدیدی قرار گرفت. البته تیمهای ساحتمانی حرفهای زیادی نیز میتوانید پیدا کنید که قیمت اجرای نمای سرامیک خشک توسط آنها بسیار مناسب است. همینطور انتخاب متریال مناسب و سازگار با آب و هوای گرم و کویری، مسلماً با نمونه مورد استفاده در مناطقی با اقلیم خنک یا مرطوب، بسیار متفاوت است. زیرا ممکن است اب از درز وارد شود و در نقطه ای که چسب وجود ندارد آب جمع شود و در فصل سرما یخ بزند و حجم یخ باعث ترگ خوردن آن بخش نمای آجری شود . ᠎This conte nt w as w ritten by behsaznama  Con᠎tent Generator DE MO !

اجرای نمای خشک

سرامیک پرسلانی زیر مجموعه ای از تایل های سرامیکی است با این تفاوت که در دمای بالاتری (نزدیک به 1400 درجه سلسیوس) نسبت به تایل های رایج پخته و با فشار زیاد تولید می شوند. رنگ سطح ورق با تکنولوژی های متفاوتی برحسب نوع کاربرد و محل نصب ورق اجرا می گردد که به صورت زیر تقسیم بندی می شود. رنگ نهایی ورق کامپوزیت مقاوم ترین و پیشترفته ترین تکنولوژی رنگ در دنیا است و حداقل دوام آن در برابر اشعه آفتاب ۱۵ سال میباشد. مرحله بعد از زیر سازی نصب کامپوزیت نما میباشد. اما نکته مهم در نصب نمای کامپوزیت و بازسازی نمای ساختمان زیر سازی و یا همان شاسی کشی فلزی و نحوه اتصال آن در ساختمان های اسکلت فلزی و ساختمان های بتنی است. استفاده میشود .به جهت اهمیت آن در باز سازی نمای ساختمان و همچنین کاربرد ضد زلزله و بعضاً بدلیل خاصیت عایق بودنش، نوع و نحوه اجرای آن بسیار مهم میباشد.مهم ترین نکته در نصب نمای کامپوزیت توجه به اسم خارجی این محصول میباشد که ترکیب سه کلمه aluminum composite panel میباشد و این بدین معنی است که سازنده اولیه این محصول تاکید بر ساخت و نصب این ورق ها بصورت پانل یا همان کاست های شیار خورده داشته است .

در اولین مرحله زیرسازی فلزی مطابق با طراحی نما و میزان حجم و فرم هر قسمت پیاده سازی و اجرا میگردد .اغلب زیرسازی فلزی بر اساس نقشه های از پیش طراحی شده ( شاپ دراوینگ ) که بیانگر تعداد و نحوه تقسیم بندی و سایز پانل ها است صورت میگیرد . کامپوزیت های پانل شده با زیر سازی فلزی و آلومینیومی به اسکلت ساختمان متصل میشود. می توان براي اين منظور پنل هاي شفاف یا مات و شيشه اي را در مجاورت هم بصورت دندانه اي يا عمودي ترکیب کرد و از این طریق علاوه بر تولید انرژي برق توسط پنل ها ، نور عبوري از این پنل ها بصورت کنترل شده وارد فضا هاي داخلي گردد و از ورود نا خواسته نور خورشید در روز هاي گرم به داخل سا ختمان جلوگیری شود و در اینجا ست که مزیت های سامانه هاي غيرفعال خورشیدی در کنار سامانه هاي فعال خورشيدي، به لحاظ دید به منظر بیرون و تأمین نور طبیعی در کنار تولید برق مصرفی مورد نیاز حا صل می شود. آلومینیوم کامپوزیت پانل معمولیاین پنل از ترکیب چندلایه مختلف به همراه پوشش آلومینیوم به دست می آید و در مقابل ورقه ورقه شدن به شدت مقاومت می کند.استفاده از این نوع نما هم در شهر هایی با آب و هوای گرم و خشک و هم سرد و خشک توصیه میشود.

اجرای نمای خشک Sheet Cheet

نمای کامپوزیت یکی از مصالح مورد استفاده در نمای ساختمانها و از جنس ورق آلومینیوم بوده که به صورت پنل های مشخص و با ابعادی که توسط طراح نما تعیین گردیده اجرا می شود. به این دلیل که این افراد خوب میدانند که در روش های جدید اجرای نمای خشک، بسیاری از معایب اجرای نما با ملات برطرف شده است. نصب نمای کامپوزیت به روش های مختلفی انجام میگیرد. سپس پروفیل آلومینیومی افقی که نگه دارنده اصلی قطعات سنگ محسوب می شود، با پیچ و پرچ به پروفیل های عمودی نصب می شود. برای استفاده از رنگ کنیتکس ابتدا باید سطح نما را با استفاده از سیمان تراز کرد سپس از کنیتکس برای رنگ آمیزی نما استفاده کرد.یکی از مزیت های اصلی این رنگ در مقایسه با سایر نما ها این است که کنیتکس ترک نمیخورد. این روش ساده ترین روش اجرای رنگ روی لایه آلومینیوم بوده که رنگ بدون هیچ گونه لایه محافظ روی لایه آلومینیوم اجرا می گردد. ۳- این روش باعث تولید ضایعات ساختمانی زیادی می شود. مسلما در هنگام اجرا و طراحی نماهای آجری، این مصالح هستند که کیفیت نمای طراحی شده را تعیین می کنند.

جزئیات اجرای نمای سنگ خشک

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از بیشتر بخوانید ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید