فاکتوئیدهای جالب شرط می بندم هرگز درباره متریال نمای خشک نمی دانستی

نما خشک نسبت به دیگر مصالح وزن سبک و تنوع رنگ بیشتری داشته که از خصوصیات بارز آن می توان به انعطاف پذیری بالانسبت به آب و هوای مختلف اشاره کرد. رنگ مصالح به کار گرفته شده در نمای ساختمان ها، از ویژگی های بارز و جذاب یک نما به شمار می آید و کیفیت و مرغوبیت آجرنماهای به کار رفته را به صورت صحیح و مؤثر به نمایش می گذارد. به طور مثال برای شرایط اقلیمی گرم و مرطوب ، این فضای خالی به گونه ای طراحی می شود که هوای داخل آن قابل تهویه باشد، اما برای شرایط اقلیمی سرد ، گرم و خشک ، نماهای خشک به گونه ای طراحی خواهند شد که هوای داخل فضای خالی محبوس شود که این امر ضریب عایق شدگی ساختمان را نسبت به هوای خارج افزایش خواهد داد . اما بستگی به شرایط آب و هوایی آن شهر دارد، برای اجرای این نما در مناطق گرم و مرطوب، باید فضای خالی باعث تهویه هوا شود و در مناطق سرد و خشک هوا در آن محفوظ بماند. منظور از فضای تهویه فضای خالی ای است که بین نما و عایق حرارتی به وجود می آید. ​Po st was g​ener ated by behsaznama Conte᠎nt​ Gener​at or Demoversion!

فیلم اجرای نمای خشک

همچنین یک محفظه هوا بین دیوار سازه و نما بوجود می آید که این هوا از ورود هوای خارجی به داخل ساختمان و بالعکس جلوگیری خواهد کرد. با نصب نماهای خشک بر روی ساختمان ، ساختمان دو پوسته خواهد شد که در محفظه خالی بین نما و ساختمان می توان روی سازه عایقی برای محافظت از ساختمان در برابر شرایط جوی ، آلودگی های صوتی و سایر مزاحمت هایی که ساکنین با آن درگیر هستند ، اقداماتی را انجام داد زیرا محفظه ی هوا بین دیوار سازه و نما ، از ورود هوای خارجی به داخل ساختمان و بالعکس جلوگیری می کند ، همچنین شکل جریان هوای داخل این محفظه نیز با توجه به شرایط اقلیمی متفاوت ، بسته به نیاز آن منطقه قابل تغییر خواهد بود . ماندگاری این نما ممکن است به ۵۰ سال برسد و در صورتی که اگر قسمتی به مشکل بر بخورد می توان همان قسمت را مجدد تعمیر کرد.

5 اصلی مزایا متریال نمای خشک چیست؟

شرکت معماری هیرادانا توانایی طراحی و اجرای کلیه ی نماها ساختمانی با رعایت استانداردها و ضوابط شهرداری را دارد و این اطمینان را به مشتریان خود میدهد که به بهترین شیوه ی ممکن وظیفه ی خود را انجام دهد. بدین گونه که قبل نصب نما بر روی سطح رویه ساختمان عملیات و مراحلی انجام می شود که بسته به نوع روش اجرا ممکن است به صورت حفره ها و یا شیارهایی در قسمت پشت یا لبه های رویی نما باشد. معماران می بایست در ابتدا ساختمان های موجود در سطح آن منطقه را بررسی کرده و با توجه به دستاوردهای خود، دست به خلق شاهکارهای آجری مورد نظرشان بزنند. وزن کم متریال نمای خشک ساختمان احتمال خرابی بر اثر زلزله یا طوفان های شدید را کاهش می دهد. همانطور که قبلاً بیان شد، کاهش وزن ساختمان رابطه مستقیمی بر کاهش نیروی زلزله بر ساختمان ها دارد و در جهت تذکرات و نکات ویژه آیین نامه زلزله ایران (۲۸۰۰ ) و دیگر آیین نامه های زلزله دنیا خواهد بود و طراحی زیرسازی و مصالح هر نما بر اساس اصول طراحی استاندارد و منطبق با شرایط مندرج در آیین نامه ۲۸۰۰ ایران و اتصال به سازه اصلی ساختمان می باشد، بدان معنی که در هنگام وقوع زلزله، حرکات بخش نما و متعلقات مربوطه بصورت جداگانه با تغییر مکان جانبی سازه صورت می گیرد و این موضوع مانع ورقه شدن نما و سقوط قطعات آن مشابه نمای دوغابی خواهد شد و لذا باعث کاهش تلفات انسانی و دیگر خسارات ناشی از سقوط نما خواهدشد. Th is a᠎rt᠎icle h as ​be en g᠎en erated with behsaznama C onte​nt Gener​at​or  D emover᠎sion᠎!

قیمت اجرای نمای خشک در مشهد

از اجزای تشکیل دهنده نمای خشک HPL می توان به لایه های سلولزی و رزین های فنولیک اشاره کرد که این نما از استحکام بالایی برخوردار است. در بین این لایه ها می توان عایقی مقاوم در برابر سرما، گرما و صوتی قرار داد. نماهای خشک قابل بازیافت هستند ، بدین ترتیب می توان پس از نصب آن ها بر روی نمای ساختمان ، آن ها را جمع آوری کرده و مجددا مورد استفاده قرار داد که این کار موجب کاهش حجم ضایعات ساختمانی خواهد شد . در این روش با استفاده از پروفیل های با مقطع T از جنس آلومینیوم کلیپس ها بر روی پروفیل T عمودی قرار می گیرد و روشی با استحکام بالا و سرعت مناسب می باشد. از چوب، فولاد و آلومینیوم برای اجرای نگهدارند نمای خشک استفاده می شود، که در مقابل باد و هوای بارانی بسیار مقاوم است. یکی دیگر که بیشتر در ساختمان های تجاری و اداری استفاده می شود آلومینیوم کامپوزیت می باشد که در صنعت نمای مدرن ساختمان به صورت گسترده ای از این نمونه نما استفاده می شود و می توان گفت که به خصوص در نمای تجاری ساختمان ها از این شیوه استفاده می شود.

اجرای نمای خشک سرامیک

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از کلیک ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید