فاکتوئیدهای جالب شرط می بندم هرگز درباره اجرای نمای خشک نمی دانستی

در این حالت ، اگرچه ما هنوز با گچ و گچ کار می کنیم ، زمینه ای که با آن سر و کار داریم مواد پیشرفته ای است. اگرچه انواع گوناگون شيشه¬هايي ساخته شده¬اند که جاذب حرارت بوده و از ورود تابش خورشيد به داخل جلوگيري مي¬کنند، و يا شيشه¬هاي دو جداره¬اي وجود دارند که مقاومت هدايت حرارتي بهتري نسبت به شيشه¬هاي يک جداره دارند، اما با اين حال هنوز هم نماهاي شيشه¬اي نسبت به ساير مصالح ساختماني داراي ضريب هدايت حرارتي زياد بوده و باعث اتلاف حرارت زياد مي¬شوند. اما سوالی که در اینجا مطرح میشود این است که پلاستر سیمانی چیست؟ آجرهایی که در نمای ساختمانها استفاده میشود، معمولا تنوع رنگی بسیار گستردهای دارند و شما میتوانید به راحتی متناسب با طراحی و معماری ساختمان تان، یکی از آنها را انتخاب کنید. نماسازی و دیوار ساختمان همزمان اجرا می­شود. یکی از ویژگیهای متمایز معماری نئوکلاسیک، تأثیر دیوار است که به هر قسمت از آن شخصیت منحصر به فردی می بخشد. مزیت این سیستم سرعت بالای نصب و قابلیت رگلاژ و همچنین استحکام و تنوع شکل رانر های آن می باشد البته که کلیپس ها نیز با رنگ ماندگار و همرنگ با سرامیک قابل انطباق می باشد. ​This artic le w᠎as done  with t he ᠎he lp of G SA​ C​on᠎tent G​en​er ator D emov er​sion !

با این نکات ساده، اجرای نمای خشک خود را متحول کنید

هر گونه مصالحی که قابلیت استفاده در نمای داخلی و خارجی ساختمان را داشته باشد و با هر ابعادی ( البته متعارف ) از ضخامت ۵ میلیمتر تا ۵۰ میلیمتر به روش نمای خشک قابل نصب است. وزن کم: در مقایسه با روش دوغابی، اجرای نمای خشک ساختمان بهطور میانگین 80 تا 100 کیلوگرم از وزن هر مترمربع کم میکند. یکی دیگر از سیستم های اجرایی نما سیستم نمای خشک است. از طرفی با توجه به اینکه نمای ساختمان در مقابل عوامل جوی قرار دارد، انتخاب مصالح برای اجرای نما باید به گونه ای باشد تا نمای ایجاد شده، اول در مقابل عوامل مختلف اقلیمی مقاوم بوده و دوم زیبایی لازم را داشته باشد، سوم با دیگر ساختمان های موجود در آن منطقه هماهنگی داشته باشد. با توجه شفاف بودن این مواد، زیانی به ویوی ساختمان وارد نمی کند. امروز با توجه به پیشرفت تکنولوژی ساخت و تولید آجر بهبود یافته؛ ولی در اساس کار تغییر چندانی رخ نداده است. این محصول به روش لعابی تولید میشود و در نتیجه مقاومت بیشتری را در برابر نور خورشید و تغییرات آب و هوایی دارد.

این محصول در نما و دیوار چینی بهکار میرود و ساختار آن از خاک رس است. می شود. این موارد علاوه بر ایجاد نمای زشت ساختمان، باعث کاهش میزان عمر نما نیز می گردد. از ویژگیهای منحصر به فرد این محصول میتوان به زیبایی، مقاومتش در برابر تغییرات آب و هوایی و در نتیچه کمترین میزان شورهزدگی اشاره کرد. عنصر اصلی تشکیل دهنده آن خاک رس است که موجب شده در برابر تغییرات آب و هوایی و محیطی بالاترین مقاومت و کمترین میزان شوره زدگی را داشته باشد. یکی از راه حلهایی که برای مقابله با نفوذ رطوبت و تخریب آن در نمای ساختمان وجود دارد استفاده از نانوپوششهای آب گریز یا به اختصار مواد آب گریز می باشد. از طرفی دیگر شست و شوی نما شیشه ای ساختمان به راحتی امکان پذیر است. تا از ورود آب به داخل فضای خالی پشت نما ممانعت شود. علاوه بر این، مقاومت فوق العادهای را که این محصول نسبت به سایر مصالح در برابر نور خورشید و تغییرات آب و هوایی دارد را نمی توانید نادیده بگیرید. از مهمترین ویژگی این محصول میتوان به عایق دما بودن اشاره کرد. همانگونه که گفته شد یکی از معایب نمای آجری آسیب پذیر بودن در برابر رطوبت، آلودگی، می باشد.

نحوه اجرای نمای خشک ساختمان

همانطور که از اسم آن پیدا است، شکل ظاهری این محصول شبیه حصیری بوده به نمای ساختمان ظاهری فوق العاده میبخشد. آجر نما در معماری نشانه فرهنگ و طرز فکر مالک ساختمان و طبیعتا نشانه فرهنگ شهری است. از خوردگی و ترک خوردن نما جلوگیری به عمل می آورد. در سیستم نمای آجری خشک به جای ملات، برای اتصال آجرهای مخصوص این گونه نما از تجهیزات فلزی مانند ریل استفاده می شود. یکی از زیباترین و بادوام ترین مصالح نما خشک سرامیک پرسلانی است که بسیار منحصر بفرد می باشد. قابل ذکر است سیستم های نما به انواع خشک و تر تقسیم می شوند. در این روش برای اتصال دادن آجر به نما دیگر نیازی به ملات و چسب نیست. این روش نیازی به محاسبات مهندسی ندارد و توسط استادکاران قابل انجام است . شناخت کامل طرح اولیه و ویژگیهای آن، ساخت کورههای بهتر با بازدهی بیشتر، کنترل دقیقتر پخت و استفاده از ماشین آلات پیشرفته کمک قابل توجهی به توسعه و پیشرفته صنعت تولید آجر کرده است. در ایران پس از جنگ جهانی دوم روش سنتی تولید آجر دگرگون شد و روشهای صنعتی کم کم جای روشهای سنتی را گرفت و کارخانههای بسیاری احداث شد.

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از کلیک دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید