فاکتوئیدهای جالب شرط می بندم هرگز درباره انواع نمای خشک نمی دانستی

نمای خشک را می توان نمایی مدرن به حساب آورد، که برای اولین بار مهندسین آمریکایی این سبک را برای نمای برج ها یا ساختمان های بلند پیاده سازی کردند. روش اجرا خشک که با عنوان روش نصب مکانیکی نیز شناخته شده است، با استفاده از پیچ و مهره فلزی انجام میپذیرد. در این خصوص تاکید می شود که سنگ های غیرپیوسته که به عنوان قاب دور پنجره و یا المانهای زیباسازی نما استفاده می شوند نیز باید به روش مناسب اسکوپ و مهار شوند. ۶- به هیچ عنوان از سیمان خشک روی دوغاب برای بالا بردن سرعت کار استفاده نشود. در ادامه به معرفی کامل نما خشک ساختمان میپردازیم. روش اجرای نما سنگ بصورت خشک، مجری نما را در ایجاد نمایی کامل و بی نقص و دارای زیبایی دلخواه در سریعترین زمان ممکن یاری می کند.مجریان نما با این روش شدیدا در زمان ساخت بنا صرفه جویی می کنند. اجرای تر معمولا از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه می باشند و اگر شما قصد دارید تا از هزینه های طراحی نمای ساختمان بکاهید، توصیه می کنیم تا اجرای تر را انتخاب کنید.

اجرای نمای خشک سنگ

اما باید به این نکته توجه داشته باشید که هزینه های نگهداری اجرای خشک نسبت به اجرای تر ارزان تر و مقرون به صرفه تر می باشد. نمای کامپوزیت بسیار نمایی مدرن است، که از ویژگی آن می توان به نصب سریع و و آسان آن اشاره کرد. استفاده کردن از این نما همان طور که اشاره کردیم میتواند سرعت کار را بیشتر و کیفیت آن را افزایش دهد. معمولا از سنگ های ضخیم به دلیل مقاوم بودن در برابر سوراخ کردن با پیچ و مهره استفاده می کنند. در این حالت روی سنگ نما حفرههایی ایجاد کرده و توسط پیچ بازشونده (پیچ و رولپلاک) به دیوار پشتیبان مهار میشود. که با اتصلاتی مثل پیچ و پرچ، کلمپ، رانر و یا انواع پروفیل به بدنه ساختمان متصل می شوند. از زمانی که بشر توانست سنگهای جذاب را از دل کوه ها استخراج کند، استفاده از سنگ نما هم شروع شد. یکی دیگر از روشهای نصب سنگ نمای خشک، استفاده از پروفیلهای ریلی است. در حقیقت در نمای خشک، نوعی سیستم نصب سبک با اتصالات مکانیکی جایگزین ملات برای نصب نما به ساختمان می شود. متریال نمای خشک به چند دسته تقسیم شده که شامل نمای سنگ خشک، نمای سرامیک و شیشه و …

جزئیات اجرای نمای سرامیک خشک

᠎This was created by G SA C᠎onte nt G ener ator D​emover si on .

انواع نمای خشک نصب مختلفی دارد، که به مشهود و نامشهود تقسیم می شود. برای معرفی انواع سنگ های مورد استفاده در اجرای نما ساختمان باید بگوییم ،سنگ ها به سه دسته سنگ آذرین، سنگ رسوبی و سنگ دگرگون تقسیم می شوند که هر کدام دارای انواع مختلف و قابلیت های مخصوص به خود هستند. در بسیاری از موارد استفاده از دوغاب مشاهده شده که سنگها لق شده و به ترمیم مجدد نیاز دارد. بنابراین بندکشی به گونه ای که رطوبت را خارج می کند مدت زمان اجرای آجر بسیار مختلف است یکی از ابعاد ۱۰۰ در مدت زمان اثر زیادی دارد ارتفاع ساختمان شرایط آب و هوایی تعداد کار و استادان کار هرچقدر استادکار ماهر تر باشد قطعاً مدت زمان کمتری زمان می برد. بی تردید نماسازی ساختمان به روشهای مدرن مزیتهای زیادی دارد که در این مطلب می خواهیم به مزیت های استفاده از نمای خشک و اینکه هزینه استفاده از این مصالح چقدر است بپردازیم.

روش سنتی و متداول که در ایران به کار میرود روشتر یا دوغاب است. در صورتی که در روش نصب سنگ نما با ملات فضای بین دیوار و سنگ کاملا با ملات پر میشود و سنگ به دیوار میچسبد و در صورت انقباض و انبساط سنگ، احتمال ترک خوردن و شکستن آن بسیار بالا میرود. نمای خشک شیوه ای در اجرای نمای ساختمان است که به جای استفاده از ملات ساختمانی برای چسبندگی میان اجزا از اتصالات و تجهیزات فلزی مورد استفاده قرار می گیرد. متریال نمای خشک به آب و هوای آن شهر بستگی دارد، که از مصالح مختلفی مانند استیل، آلومینیوم، گالوانیزه استفاده می شود. که مربوط به پوسته خارجی می باشد، متوجه خود ساختمان نمی شود. که متوجه پوسته خارجی می باشد، متوجه خود ساختمان نخواهد بود. تاکنون متریال های مختلفی برای استفاده در نمای خارجی ساختمان ها تولید شده است، جالب است بدانید در سالهای اخیر برای ساخت متریال ساختمان، علاوه بر زیبایی، به استحکام و حفظ محیط زیستی مصالح هم توجه ویژه شده است، مصالح ساختمانی جدید آنقدر هیجان انگیز طراحی میشوند که میتوان به وسیله ی آنها ساختمان هایی حیرت انگیز ساخت! برخی سنگها که فاقد خلل و فرج و سوراخ بر روی خود هستند باید حتماً اسکوپ شوند تا دوام و ماندگاری بالایی داشته باشند سنگهایی مانند گرانیت و تراورتن اگر اسکوپ نشود نمیتواند ماندگار باشد و پس از مدتی جدا میشوند.

اجرای نمای خشک آجری

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد بیشتر بخوانید بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید