عاشق اجرای نمای خشک آجری شو

ایران یکی از کشورهای پیشرفته دنیا در زمینه معماری به شمار می رود و منطبق بودن با آخرین استانداردهای جهانی برای اجرای نمای خشک، باعث شده است تا بسیاری از ساختمان های حال حاضر به دنبال استفاده از سیستم نما باشند. از جمله این تغییرات می توان به رایج شدن روش های اجرای نمای خشک اشاره کرد. اگر بخواهیم به برخی از رایجترین مصالح در این نما اشاره کنیم میتوان به؛ کاشی، سرامیک خشک پرسلانی، سفالینه، صفحات آلومینیوم کامپوزیت، تایل تراکوتا یا کرتین والها اشاره کلیک کرد. از دیگر اجزاء سیستم نما خشک میتوان به “مصالح نما” اشاره کرد. در واقع یک مقایسه فنی کامل از لحاظ ویژگی های مربوط به متریال پوشش خارجی و سیستم های نصب نمای بنا صورت گرفته است. همچنین در صورت تمایل میتوانید فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند و شما را بیشتر با خدمات “طرح تو طرح” آشنا کنند. گذشت زمان استفاده از آجر را از بین نبرد بلکه شیوه های بکار گیری همچنین شیوه تولید آجر تغییر کرد . This po​st was ᠎done ​wi th the help of GSA  C᠎ontent Generator Dem​over᠎si​on​.

دتایل اجرای نمای خشک

برای داشتن نمایی زیبا و جذاب علاوه بر شناخت نوع آجر و همچنین انتخاب هوشمندانه رنگ و ترکیب آن با فضا مواردی دیگر لازم است که به آن دقت کنید. این نما میتوانند بهوسیله زیر سازهای آلومینیومی و بدون اینکه از نیروی چسبندگی استفاده کند روی سازه اصلی سوار شود و علاوه بر طول عمر نما، باعث استخدام آن شود. شیشه به دلیل بازتاب نور از جذابیت بالایی برخوردار است و استفاده از آن در نمای شیشه ای اسپایدر گرفته تا نمای شیشه ای فریم لس علاوه بر زیبایی، نور و گرمای لازم را به دلیل عبور نور برای ساختمان تامین می کند. صرفا ایجاد نماهای آجری و خشک نمی تواند آن جذابیت و مطلوبیت مورد نظر را به یک ساختمان ایده آل و لوکس ببخشد. در سیستم اجرای نمای خشک آجری برای اتصال آجرها به هم از ملات استفاده نمی شود و از اتصالات خاصی چون گیره ها و یراق آلات استفاده می شود. زیرا بدلیل عدم دقت در اجرای آن و همچنین احتمال جدا شدن ملات، نمای اجرا شده چوبی دارای ظاهر نازیبایی خواهد بود.

اینک و با استفاده از امکانات موجود، این نوع نما با بکارگیری منابع تولید و عرضه متریال مرغوب مصرفی، به پیشرفتهای شایانی در عرصه تولید و اجرا، نائل آمده است. اجرای این روش مدرن، با طراحی کادر متخصص پیشنهاد و به کارشناسان زبده جهت اجرا، ارجاع داده میشود. این مجموعه، با صرف زمان کمتر و ترتیب و توالی صحیح امور، قادر به صرفهجویی کلی در هزینه و زمان بوده و تغییرات اساسی در نحوه اجرا، ایجاد میکنند. سنگ اسلبکو دارای مقاومت بسیار بالایی می باشد و از جمله متریال هایی است که به زودی به علت مزیت های فراوان آن ، سهم بالایی در اجرای نماهای خشک به خود اختصاص خواهد داد . ضمن اینکه وجود این فضا، امکان اجرای هرگونه تجهیزات عایق صدا (آکوستیک) و حرارتی را نیز به بهترین شکل فراهم میکند.. دارای ضریب انتقال حرارتی پایینی هستند و در نتیجه از اتلاف انرژی جلوگیری میکنند. باید توجه داشت که ویژگیهای کاربردی، شیوه نصب و متریال مصرفی در هر مورد دارای پروتکلهای اجرایی و استانداردهای ویژه و لازمالاجرایی است که بهدقت مورد توجه قرار میگیرد.

نمای کامپوزیتی ساختمان در سالهای اخیر مورد استقبال بسیاری از کارفرمایان قرار گرفته است. علت طراحی این سیستم مقاومت نمای ساختمان دربرابر نیروی شدید باد در ارتفاعات بود و این روش مدرن و نوپا مورد تأیید استاندارد های جهانی و مورد توجه بسیاری از معماران سرتاسر جهان قرار گرفت. بار دیگر بهطور اجمالی یادآور میشویم اجرای نمای خشک در ساختمانهای مدرن و امروزی، با اجرای آسان، روشی بسیار مقرون بهصرفه نیز هست. در سیستم نمای خشک به دلیل عدم استفاده از ملات و نیز مشخص بودن نقشههای اجرایی و پنلهای استاندارد شده میزان ضایعات و نخالههای ساختمانی بسیار کم بوده و اجرای آن بدون سر وصدا انجام میپذیرد. مزایایی نظیر کاهش زمان عملیات نصب، سبک و کم حجم بودن مصالح و مقاومت در برابر زلزله و بالاتر بردن سطح کیفی کار، تنها بخشی از این مزیتها هستند. کیفیت و شفافیت شیشه و عایق صوتی و حرارتی بودن آن بسیار مهم و حائز اهمیت است.

دیدگاهتان را بنویسید