سوالات بی پاسخ به اجرای نمای خشک آشکار شد

هم چنین تولید انواع نمای آجری ساختمان در مدل ها و ابعاد مختلفی صورت می گیرد مانند آجر های رسی ، آهکی ، بتنی ، شیستی . آجرها با توجه به ضخامت و ابعادی که دارند، به انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند. استفاده از انواع رنگ آمیزی نمای آجری در کنار هم می تواند منظره جذابی ایجاد کند اما باید توجه داشت رنگ هایی که برای هم نشینی یکدیگر انتخاب می شوند در اجرای نمای آجری با یکدیگر همخوانی داشته باشند. در طراحی نمای آجری هم کیفیت آجر ، هم نوع طراحی نماهای آجری و هم نصاب نماهای آجری باید بهترین باشند. از آن زمان، شرکتهای معماری بسیاری طراحی و اجرای نمای خشک ساختمان را انجام میدهند. به این معنا که ساختمان ها باید به گونه ای طراحی شوند که نمای بیرونی آن ها، با اقلیم و وضعیت آب و هوایی آن شهر، هماهنگ و سازگار باشد. پس از اتمام آجرکاری نما، نماکار آجر باید در بندکشی نما دقت بالایی داشته باشد. برای بندکشی نمای آجری باید حداقل ۱۵ روز از اجرای نما گذشته باشد تا ملات آجر کاملا خشک شده باشد و هنگام بندکشی، آجر ها نشست نداشته باشند. پیش از نماکاری با آجر نما باید قبل و بعد از اجرای نما ، یک دور کاملا نما را شستشو داد.  This da ta w as writt᠎en by behsaznama Conte nt  Gener ator D᠎em᠎ov ersi᠎on.

قیمت اجرای نمای خشک در مشهد

طراحی آن کاملا مهندسی شده است و پرتی مصالح ندارد. نمای سنگی ساختمان مسکونی و یا سایر بناها نیازمند مراقبت می باشد و هر چند وقت یکبار، نماشویی آن الزامیست. استفاده از آن باعث کاهش وزن مرده ساختمان میشود. در کشور ایران نیز برای اولین بار در دهه 70 شمسی این روش مورد استفاده قرار گرفت و همچنین در سال های اخیر معماران و سازندگان صنعت ساخت و ساز کشور از مزایای این سیستم آگاه و از آن در ساختمان های خود بهره برده اند. ساختمان های متنوع و پراکنده در سطح شهرها، نشان دهنده ی عدم رعایت اصول و دستور العمل های اجرایی در فرآیند ساخت و ساز ادامه مطلب می باشد. این نماهای آجری از مواد اولیه متفاوتی تهیه می شوند، تکنولوژی ساخت متفاوتی دارند و در نتیجه طرح، رنگ و البته خواص آن ها با یکدیگر متفاوت است. نمای خشک ، نمایی را می گویند که برای ساخت آن از ملات و دوغاب استفاده نشده است. ​Th is content was done ᠎by G SA C᠎ontent Gener​ator D emov er si᠎on .

جزئیات اجرای نمای سنگ خشک

از روش های سنتی برای اجرای آجر نما ، نصب کردن آن به وسیله سیمان است. به دلیل اینکه ساختمان ها معمولا تراز نیستند، اجرای نمای آجری با ملات سیمان این عیب را پوشش خواهد داد و نمای ساختمان را یک دست می کند. همچنین اگر استاد کار آجر نما به خوبی از پس کار خود بر نیاید، آجر کاری نمای ساختمان خوب در نخواهد آمد. هر کدام از این روش ها با توجه به شرایط اجرای نما آجری انتخاب شده و توسط استاد کار آجر نما ، پیاده سازی می شوند. قیمت اجرای نمای سازه های ساختمانی بر اساس هر مترمربع محاسبه میشود. دوغاب ملات ماسه سیمان میتوان موجب کثیف شدن ظاهر نما شود که این البته در حین پیشرفت کار توسط نیروی اجرایی پاک میشود. این نما بر روی سطوح مختلف از جمله فلز، آجر، سیمان و چوب قابل استفاده است ولی دارای عیب مقاوم نبودن در مقابل عوامل و زیبایی آن به مرور از بین میرود. بدیهی است که کیفیت چسب و انتخاب صحیح آن در ماندگاری مصالح نما بر سطح دیوار حرف اول را میزند. طراحی و اجرای زیبا و اصولی نمای آجری ساختمان ها، با بهره مندی از مصالح آجری مرغوب و با کیفیت، می تواند تأثیر بسزایی در ظاهر شهرها و ذهن افراد بگذارد.  This was created with behsaznama  Conte nt Gen er at or​ Demov​ersion​!

می باشد به وسیله یک سری اتصالات مکانیکی عمدتاً فلزی به سازه ساختمان متصل می گردد. نمای سنگ خشک، دارای سیستم مکانیکی و خودایستا می باشد. استحکام و خواص مکانیکی نماهای آجری امروزی در مقایسه با آجرهای سنتی به طور قابل توجهی بهتر است. اجرای نمای بیرونی ساختمان با آجر بهتر است در فصل گرما انجام شود. انواع نمای آجری ساختمان با استفاده از آجر های فشاری ، سفالی ، سیمانی ، نسوز و قزاقی قابل اجرا است و از طیف رنگی نسبتا گسترده ای برخوردار است. در ارتفاعات به سختی قابل اجرا و نصب است. برای آجرها رده بندی خاصی تعریف شده است که این رده بندی بر پایه ی مقاومت آنها در برابر چرخه های یخ بندان . گچ و رس مواد بسیار متداول است و سالهاست که مورد استفاده قرار می گیرد ، اما اکنون با دیدگاه های جدید (مانند فناوری نانو) ، در مقیاس اتمی و سلول واحد می توان در این مواد تغییراتی ایجاد کرد ، بنابراین خواصی دارند که قبلاً نداشته اند. اما جنبه ایمنی سرامیک سایز بزرگ فقط به مقاومت در برابر خورشید برنمیگردد و این سرامیک در برابر حرارت و آتش سوزی نیز بسیار مقاوم است.

دیدگاهتان را بنویسید