سه چیز میخواهم درباره اجرای نمای خشک سرامیک می دانستم

به دلیل استفاده از عایق حرارتی در سیستم نمای خشک می توان اعلام کرد که این نما جلوی اتلاف انرژی ساختمان را گرفته و باعث کاهش هزینه ها می شود. دارای ضریب انتقال حرارتی پایینی هستند و در نتیجه از اتلاف انرژی جلوگیری میکنند. در نتیجه لایه داخلی دیوار که خلل و فرج کمی داشت به وسیله سنگدانه و ملات آهکی پر می شد. با توجه به اینکه سنگ ها توسط ملات بر روی بنا یا یک سازه قرار گرفته و نصب می گردند و سطح هموار و مسطحی را برای آن سازه به وجود می آورند امکان پیاده سازی سنگ در طرح و اشکال و ابعاد مختلف و متفاوت وجود دارد. نمای سنگی از جمله نماهای لوکس است که همواره زیبایی و جذابیت خود را در طول زمان های مختلف به نمایش می گذارد و با استفاده از انواع سنگ ساختمانی اجرا می شود. نمای شیشه ای در مدت زمان کوتاه قابل اجرا است. شیشه ها جزء موارد جدا نشدنی از ساختمان محسوب میشوند ظهور شیشه های رفلکسی و استفاده آن در ساختمانها امکان استفاده حد اکثر از روشنایی را بوجود می آورد. استفاده از نمای سرامیکی مزایای بسیاری دارد از جمله اینکه در برابر یخ زدگی مقاومت خوبی دارد و عایق رطوبتی و ضد حریق این مطلب محسوب می شود.

شرکت اجرای نمای خشک

همانطور که طراحی و معماری داخلی ساختمان از اهمیت زیادی برخوردار است ، نمای ساختمان نیز یکی از مهم ترین بخش ساختمان محسوب می شود چرا که اولین ارتباط افراد با ساختمان از طریق نمای آن می باشد ، علاوه بر موارد ذکر شده طراحی نما از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که این موضوع شامل بخش شهری نیز میشود و فقط مختص ساکنین آن ساختمان نیست. نمای مینرال ترکیبی از سنگ های گرانیت و معدنی، سنگهای سفید و مرمر با پلاستر است و از مزایای آن با محیط زیست سازگار است در برابر آتش مقاوم است و تنوع زیادی دارد و از معایب نمای مینرال این است که در مقابل رطوبت مقاوم نیست. در این نوع اجرای نمای آجری باید در ابتدا یک لایه پلاستر سیمانی روی سطح نما پوشیده شود و پس از آن آجرها نصب شوند. این نوع نما که به نمای شیشه ای کرتین وال نیز معروف است، نقش بسزایی در تامین نور برای فضای داخلی به عهده دارد.

امروزه در ساخت ساختمان های مدرن از شیشه های دوجداره یا سه جداره نشکن استفاده می شود که منجر به عدم هدر رفتن و اتلاف انرژی می گردد. در ذیل به معرفی انواع نمای ساختمان می پردازیم. آجر نمای لعابدار را می ­توان به تنهایی و یا در ترکیب با آجرنماهای دیگر برای اجرای نمای ساختمان به کار برد. وجود این عایق ها به میزان قابل توجهی هزینه های سرمایشی و گرمایشی ساختمان را به حداقل می رسانند. نمای خشک تجهیزات ساختمانی مانند تجهیزات گاز و فاضلاب را پوشانی میدهد اما درحین حال دسترسی به آن ها را آسان می کند. بسیاری از افراد هستند که گمان می­ کنند منظور از نمای خشک سنگ، سنگ مخصوصی است که برای نمای خارجی ساختمان مورد استفاده قرار می­ گیرد و یا نمای خشک سرامیک، سرامیک خاصی است در نما به کار می­رود، اما باید بگوییم که نمای خشک یک روش برای اجرا نما می­باشد و می­توان از انواع سنگ و یا سرامیک در پیاده سازی آن بهره گیری نمود. نمای بیرونی به منزله یک لایه محافظ برای ساختمان است که نه تنها آن را در برابر عوامل مختلف محافظت می نماید، بلکه نقش بسیار مهمی در زیبایی آن دارد.

امروزه نمای سرامیک به یکی از انواع نماهای پر طرفدار در طراحی ساختمان تبدیل شده است. یکی از زیباترین نماهای ساختمانی، نمای چوبی است که این روزها در ساخت خانه های مدرن اجرا می شود. و برای نمای سیمانی از سیمان سفید یا سیمان رنگی استفاده می شود شستشوی آن آسان است و ارزان و زیبا است. شیوه ای که تنها با ترکیب سیمان و آب و بدون نیاز به نیرویی متخصص ولی ماهر اجرا خواهد شد. در واقع روش های بسیار مختلفی برای پیاده سازی نما در صنعت ساخت و ساز موجود است که هر کدام به شیوه خاصی اجرا می­گردند و از ویژگی های متفاوتی برخوردار می­باشند. امروزه انواع مختلفی از آجر نما شامل آجر شیل، آجر آنتیک و رستیک، آجر نسوز، آجر خشک و آجر تایلی در بازار مصالح وجود دارد که تقریبا هر سلیقهای را پوشش میدهد. از دیگر اجزای نمای خشک، چهارچوب نگهدارنده می­باشد که به منظور نگهداری از نما به وسیله مصالح مختلفی همچون چوب اشباع شده، فولاد یا آلومینیوم ساخته می­ شود.  A rtic​le w as created  wi​th ᠎behsaznama  Conten᠎t  Gene᠎ra to r DE MO.

دیدگاهتان را بنویسید