روش آزمایش شده و درست برای قیمت اجرای نمای خشک در جزئیات گام به گام

لایه خارجی از نفوذ باران به ساختمان جلوگیری می کند و جدار داخلی عايقکاري حرارتی، جلوگیری از نفوذ هوا و تحمل بار باد را به عهده دارد. پیش از این متریال نما ، با ملات پا چسب سیمانی به سازه اصلی سا ختمان فیکس می شد، در این روش نصب امکان استفاده از عایق کاری برای سازنده وجود نداشته و همچنین در ارتفاعات زیاد بار باد وارد شده به سازه باعث کاهش استحکام متریال نما و این سیستم ایران و سازندد بهره برده اند. از نخستین بار در دهه ۷۰ میلادی، معمارانی در کشور آمریکا تصمیم به نصب سنگ بر روی آسمان خراش های عظیم به روش خشک را گرفتند. آجرهای مورد استفاده در اجرای نما آجری در رنگ های متنوع تولید می شوند و دوام بالایی دارند. بنا بر این پروفیل ها ي خاص و عایق های رطوبتی ویژه مورد نیاز است. این سیستم مجهز به یک فضای خالی تهویه در پشت نما (بین نما و صفحه عایق) است که به خروج سریع آب کلیک کنید کمک می کند. این سیستم به پوسته خارجی ساختمان متصل می شود و در پشت آن تهویه صورت می گیرد. در طرف نما بر روي لايه آلومینیومی یک لایه استر قرار دارد و بر روي آن پوشش رنگ (PVDF) و بر روي آن فیلم محافظ جای می گیرد.

انواع اجرای نمای خشک

به همین دلیل این سیستم در گروه سیستم های نصب مشهود قرار می گیرد. حذف تقطیر در سطوح داخلی (تبادل هوا در فضای بین دیوار ها ی ارجی و پوسته نما با عث دفع هر گونه بخار آب در داخل ساختمان می شود و از ایجاد قارچ و سفیدک بر روی نما جلوگیری می کند) – این سیستم نصب باعث کاهش هزینه های مربوط به تهویه مطبوع و تهویه حرارتی می شود که در نتیجه در دراز مدت باعث کاهش گازهای گلخانه ای می شود. علت طراحی این سیستم مقاومت نمای ساختمان در برابر نیروی شدید باد در ارتفاعات بود و این روش مدرن و نوپا مورد تأیید استاندارد ها جهانی و مورد توجه بسیاری از معماران سرتاسر جهان قرار گرفت. ضخامت بسیار کم و سهولت کاربرد باعث کاهش قابل ملاحظه زمان ساخت و نيروي انسانی مورد نیاز براي نما سازي است. بندکشی آخرین مرحله از نمای آجری است که باید با دقت بسیار زیاد اجرا شود تا بهترین نتیجه را از خود برجای گذارد بعد از بند کشی با توجه به شرایط آب و هوایی آب پاشی باید روی بندها انجام شود. از طرفی با توجه به اینکه نمای ساختمان در مقابل عوامل جوی قرار دارد، انتخاب مصالح برای اجرای نما باید به گونه ای باشد تا نمای ایجاد شده، اول در مقابل عوامل مختلف اقلیمی مقاوم بوده و دوم زیبایی لازم را داشته باشد، سوم با دیگر ساختمان های موجود در آن منطقه هماهنگی داشته باشد. This content has been wri tten  by G SA​ C onte nt G᠎ener​at​or DEMO!

از دیگر نکات اجرایی آجر در نما با استفاده از چسب، دقت در بندکشی بین آجرها می باشد تا مانع نفوذ آب به دیوار پشت نمای آجر شود تا خطر یخ زدگی و جدا شدن نما از بین برود. افزایش راندمان حرارتی نما به واسطه جریان لایه هوا در پشت پوسته نما در فصول گرم سال (اواخر بهار و تابستان ها ) فضای خالی بین دیوارهای خارجی و پوسته نما مانند یک دود کش عمل کرده و با هدایت جریان هوا به سمت بالا با عث تخليه حرارت ذخیره شده بر روی دیوارها که در اثر تابش خورشید بر روی پوسته نما ایجاد شده است ، می شود و در فصول سرد سال (پاییز و زمستان) عایق نصب شده بر روی دیوار نع هدررفتن گرما از طریق دیوار های خارجی ساختمان می شود. در این روش برای نصب قطعات اسکوپ به پشت سنگ نما، میبایست شیارهایی با زاویه حدوداً 45 درجه در پشت سنگ ایجاد شده و بعد از تمیزکاری شیارها، کمی چسب سنگ در آن ریخته و اسکوپ را داخل شیار قرار میدهیم. فلکس استون را می توان تقریبا بر روي هر سطحی شا مل بتن ، بلوک سیمانی و سا پرپشتکارها با استفاده از چسب ویژه اجرا کرد.

متریال نمای خشک

پس شباهت بسیاری به روش قبل دارد و فقط چسب جایگزین ملات شده است. البته در صورتی که طراحی و دتایل اجرای سرامیک خشک به درستی رعایت نشود، ممکن است با تغییرات جوی مشکلات زیادی برای نما به وجود بیاید. سرامیک خشک پرسلانی به عنوان بخش CLADDING (پوشش) نمای سرامیک خشک پرسلانی می باشد که مهمترین بخش این نوع نما می باشد و می بایستی استحکام کافی در مدول منفرد و کمترین جذب آب ممکن را داشته باشد نماي سرامیک خشک پرسلانی براي کاربري هاي مختلف تجاري، اداري ، مسکونی و همچنین بخش هاي داخلی ساختمان ، پایانه ها و ایستگاه هاي مترو و … استفاده از این روش سرعت کار ساختمان سازی را کاهش می دهد و به دلیل استفاده از موادی مانند سیمان یا دوغاب، ساختمان کثیف می شود که پس از اتمام کار نیاز به تمیز کاری خواهد داشت. جدار خارجی مثل پوست نفس می کشد در حالی که جدار داخلی پرت انرژي را کاهش می دهد .

دیدگاهتان را بنویسید