راهنمای چارلی شین برای دانلود کتاب های موسیقی

سیمهای رباب در قدیم از روده و امروز از نخ نایلون ساخته میشود و مضراب رباب از پر مرغ ساخته شدهاست. از آنجاکه موسیقی، یکی از زیر مجموعههای فرهنگ، در همه جوامع وجود دارد، و گاه با افسانهها و حکایتها و احساسات آمیخته شدهاست. این حقیقت را هم نمی توان نادیده گرفت که تعزیه زمانی رواج یافت که شیرازه موسیقی قدیم ایران از هم گسیخته بود و اکنون از طریق همین تعزیه می توان بسیاری از الحان فراموش شده را از روی اشعار تعزیه که همه با آن آشنا هستند، به کتاب موسیقی دست آورد. همانطور که در تصویر زیر هم آمده است. اما تشریح این امر که موسیقی چگونه چنین تأثیری بر ما میگذارد بسیار دشوار است. لازم به ذکر است اخیرا سازمان سنجش آموزش کشور، شورای عالی انقلاب فرهنگی و دیگر مراجع ذی ربط تصمیماتی در خصوص تغییرات کنکور 1402 گرفته است که این امر برای داوطلبان آزمون سال های آینده در خصوص نحوه برنامه ریزی برای مطالعه دروس از اهمیت بالایی برخوردار است. یکی دیگر از بخشهای منابع اختصاصی کنکور هنر، خلاقیت نمایشی است. خلاقیت موسیقی یکی دیگر از منابع اختصاصی کنکور هنر است. کسب رتبه قبولی کنکور رشته هنر بر خلاف تصور عده ای از داوطلبان، کار راحتی نیست زیرا برای موفقیت و داشتن آینده ای روشن در این رشته بایستی از مرتبه علمی خوبی برخوردار باشید که استفاده از بهترین منابع کنکور 1402 و برنامه ریزی درسی در این راه به شما کمک شایانی می کند.

کتاب های موسیقی دهم

یکی از مهمترین منابع اختصاصی کنکور هنر، درک عمومی هنر است. یکی از این فاکتورها کتب کمک آموزشی میباشد که از کنکور سال 1400 به بعد طبق کتابهای نظام جدید تالیف میشوند. بحث آشنایی با موسیقی ایران بحث بسیار مفصل است که در کلام و کتاب نمیگنجد، ولی آشنایی مقدماتی با آن برای هر هنرجوی موسیقی یا حتی شنونده آن بحثی ضروری میباشد. گرچه این کتاب نگرشی بسیار تخصصی به موسیقی ندارد اما شاخص ترین فصل های تاریخ موسیقی غرب، پرکاربردترین فرم ها و خلاصه ای از ویژگی های سبک های گوناگون آن را در خود جای داده و می تواند زمینه ای بسیار مناسب برای مطالعه ای ژرفتر در این زمینه ها فراهم آورد. قبل از ورود اسلام به ایران، در زبان فارسی به جای «موسیقی» از «خُنیا» و به جای «موسیقیدان» یا «مُطرِب» از «خُنیاگر» استفاده میشد که با واژگانی نظیر «خونیاک» در پارسی میانه و «هونواک» در اوستایی نیز از آن یاد شدهاست. فصل اول: نظری به تاریخ موسیقی، فصل دوم: شعر و موسیقی، فصل سوم: موسیقی قدیم ایران، فصل چهارم: گام بیست و چهار قسمتی، فصل پنجم: فواصل موسیقی ایرانی، فصل ششم: دستگاههای موسیقی ایران، فصل هفتم: مقام شور، فصل هشتم: متعلقات شور، فصل نهم: مقام ماهور، فصل دهم: آواز راستپنجگاه، فصل یازدهم: مقام همایون، فصل دوازدهم: آواز اصفهان، فصل سیزدهم: مقام سهگاه، فصل چهاردهم: مقام چهارگاه، فصل پانزدهم: مایهشناسی مقامات ایرانی، فصل شانزدهم: خواص آوازهای ما، فصل هفدهم: اهمیت و وسعت موسیقی ایران، فصل هجدهم: نواقص موسیقی ما، فصل نوزدهم: تجدد موسیقی در ایران، فصل بیستم: عاقبت موسیقی ایران، فصل بیست و یکم: پرسشنامه و تمرینها، در انتهای کتاب نیز قسمتی به مقایسهٔ اصطلاحات قدیم و جدید موسیقی پرداخته شدهاست.

کتاب های موسیقی

آخرین درسی که داوطلبان گروه هنر باید به آن پاسخ دهند، خواص مواد است. شورانگیز به شرح و توضیح ویژگیهای دستگاه و گوشۀ موردنظر نیز پرداخته است؛ مهمی که پایۀ آهنگسازی و بداههنوازی در موسیقی دستگاهی است و خلأ آن در آموزش ردیف موسیقی دستگاهی حس میشود. توجه داشته باشید پذیرش در بسیاری از رشته های هنر دارای دو مرحله می باشد، بدین معنا که پس از شرکت در آزمون کتبی و کسب رتبه مطلوب، برای راه یافتن به دانشگاه باید در آزمون عملی کنکور هنر نیز نمره حدنصاب را به دست آورید. داوطلب باید در مدت زمان 40 دقیقه به سوالات این بخش در کنکور هنر پاسخ دهد. سوالات قسمت ترسیم فنی در کنکور سراسری از 20 سوال تشکیل شده است. داوطلبان باید از سوالات 161 تا 180 به سوالات ترسیم فنی پاسخ دهند. داوطلبان گروه هنر باید به 30 سوال درک عمومی هنر در مدت زمان 25 دقیقه پاسخ دهند.

انتشارات کتاب های موسیقی

 Data has been gen​erat᠎ed wi th sahandbook  Con​te​nt Gener​at or D em oversion !

داوطلبان گروه هنر باید در مدت زمان 26 دقیقه به این سوالات پاسخ دهند. داوطلبان باید در مدت زمان 24 دقیقه به 20 سوال این شاخه پاسخ دهند. داوطلبان گروه هنر باید در 20 دقیقه به سوالات خلاقیت موسیقی پاسخ دهند. داوطلبان گروه هنر باید در 13 دقیقه به 20 سوال این بخش پاسخ دهند. براساس گفته فارابی در آغاز کتاب، این کتاب به کتاب دیگری محلق بوده که مؤلف در آن به شرح نظریات دانشمندان پیشین در هنر موسیقی پرداخته و اشتباه­های آنان را تصحیح کرده است اما ظاهراً کتاب مذکور مفقود و یا گمنام مانده است. این بخش شامل دروس و مطالب مربوط به تاریخ هنر و رشتههای هنری است. داوطلبان گروه هنر در حالت کلی 7 شاخه درسی دارند. خبرگزاری فارس ـ گروه کتاب و ادبیات ـ حمید محمدی محمدی: «درویشخان» را حسن هدایت نوشته است. از این گروه سازها، سه تار و دو تار را میتوان نام برد که نوازندگی دوتار در ترکمن صحرا و نواحی خراسان بسیار معمول است.

دیدگاهتان را بنویسید