جزئیات اجرای نمای سرامیک خشک – به هیچ وجه پایان می‌یابد، مگر…

سایر مزایای نمای کنیتکس عبارتند از: مقاومت بالا در برابر رنگ پریدگی و ترک خوردگی،اجرای راحت با طناب و بدون نیاز به داربست،چسبندگی و طول عمر بالا و بسیار انعطاف پذیر. برای استفاده از رنگ کنیتکس ابتدا باید سطح نما را با استفاده از سیمان تراز کرد سپس از کنیتکس برای رنگ آمیزی نما استفاده کرد.یکی از مزیت های اصلی این رنگ در مقایسه با سایر نما ها این است که کنیتکس ترک نمیخورد. این طراحی ترکیبی از سنگ،شیشه و کامپوزیت است و بیشتر برای ساختمان های اداری و تجاری استفاده میشود.یکی از مزیت های این سبک در این است که از هر نوع متریالی میتوان استفاده کرد و محدودیت ندارد.با استفاده از طراحی های تلفیقی روی نما میتوانید زیبایی نمای خود را چند برابر کنید. نانوی نما یک پوشش نامرئی است که از ساختمان در برابر رطوبت و خسارات ناشی از آن محافظت میکند. این نوع نما از مقاومت بالایی برخوردار است که مجریان نما آن را به عنوان متریالی با کمترین میزان جذب آب اجرا می کنند. This h as ᠎been c​reat᠎ed ᠎with GSA C​ontent G enerator Demover​sion .

جزئیات اجرای نمای سنگ خشک

اینکه اگر نمای ساختمان تراز نباشد، قرارگیری ملات بر جدار سازه، عدم تراز بودن را کم کرده و میزان خطا را کاهش میدهد. با توجه به طراحی فنی و مهندسی نما اعم از زیرسازی و طراحی دقیق ابعاد و پلاکهای مورد نظر برای هر پروژه با توجه به بازشوها، ارتفاع ساختمان، کاربری و دیگر موارد تأثیرگذار و امکان سفارش دقیق سنگها و مصالح مصرفی ضمن کاهش پرت و زمان اجرا، تأثیر بسزایی بر کیفیت و کمیت اجرا خواهد داشت. از مزایای این نما میتوان به کیفیت بالا،سرعت اجرای نما و کاهش اتلاف انرژی اشاره کرد. با توجه به نحوه اجرای آجر نمای خشک، در نمای ساختمان ها که بدون استفاده از ملات می باشد، سرعت اجرای نما بسیار بالاتر از دیگر آجرها می باشد، و هم چنین آجر نمای خشک نسبت به دیگر موارد عایق تر می باشد. یکی دیگر از روشهای نصب سنگ نمای خشک، استفاده از پروفیلهای ریلی است.

اجرای نمای خشک

از دیگر اجزای نمای خشک، چهارچوب نگهدارنده می­باشد که به منظور نگهداری از نما به وسیله مصالح مختلفی همچون چوب اشباع شده، فولاد یا آلومینیوم ساخته می­ شود. نوعی از انواع آجر نسوز که در آن ترکیباتی از کانی­ های معدنی و پوکه ­هایی با مقاومت بالا و همچنین موادی مانند اکسید سیلیسیوم و اکسید آلومینیوم وجود دارد. برای ساخت این نما از فوم پلی استایرن منبسط شونده و پشم معدنی استفاده میشود و هزینه های سرمایشی و گرمایشی ساختمان را به حداقل میرساند. این نما بر اساس نحوه نصب و قرار گرفتن اتصالات به دو صورت نمایان و غیر نمایان دسته بندی میشود. انواع نمای آجری ساختمان بر اساس جذب آبی که دارند به دو دسته درجه یک و درجه دو تقسیم می شوند و نکته ای که در تولید این نوع نماهای آجری باید در نظر گرفت این است که باید همه ی زوایای آن دقیق باشد تا اجرای نمای آجری ساختمان به بهترین شکل صورت گیرد. جهت اجرای تخصصی نما در تهران و سایر نقاط ایران با بهترین کیفیت، با شرکت مهندسی آنلاین سازه تماس بگیرید. انتخاب کردن سیستم نمای خشک مناسب هر ساختمانی با توجه به کاربری و بسیاری از عوامل دیگر امری کاملا تخصصی می باشد، به همین دلیل باید از متخصصینی که در این زمینه مطالعات زیادی دارند کمک گرفت.

این نما مقاومت بالایی در برابر آتش سوزی دارد.

اجرای نمای جی اف آر سی و اجرای نمای کامپوزیت از دیگر روش های اجرای نما خشک ساختمان هستند که طرفداران بسیاری دارند. این کار باعث میشود که امنیت و مقاومت نما بیشتر شود و خطر سقوط آن از بین برود. اما اگر میخواهید از این نما استفاده کنید باید در نظر بگیرید که این سبک از نما نمیتواند در برابر رطوبت مقاومت کند به همین دلیل در طولانی مدت دچار آسیب میشود. این نما مقاومت بالایی در برابر آتش سوزی دارد. اجرای نمای مینرال مقرون به صرفه بوده و به دلیل سرعت بالای اجرا،اجرای راحت،مقاومت در برابر آتش سوزی و تنوع بالا در طرح و رنگ طرفداران زیادی پیدا کرده است. با پیشرفت تکنولوژی در صنعت ساختمان سازی ما باید سعی کنیم که بتوانیم از زمان حداکثر استفاده را بکنیم.استفاده از نما خشک این فرصت را در اختیار ما قرار می دهد که تا ۵۰ درصد در زمان صرفه حویی کنیم. مراحل اجرای نما شامل سه مرحله طراحی، زیرسازی و در نهایت اجرا است. جهت اجرای نماهای خشک چهار مرحله اجرای اصلی وجود دارد که شامل اجرای عایق حرارتی، چهارچوب نگهدارنده یا شاسی کشی زیرکار، زیرسازی متناسب با نوع مصالح نازک کاری و در نهایت اجرای مصالح نما با اتصالات مناسب است.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد این مطلب لطفا از صفحه ما بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید