توصیه رایگان در با ارزش کتاب موسیقی

پس ازآن فارابی از رباب (کمانچه امروزی) سخن گفته و در نهایت نیز به سازهای خانواده چنگ می پردازد. در مقالۀ اول عود و ملایمتهایی را که در این ساز معمول است و در مقالۀ دوم انواع تنبور، نی، رباب و سنتور را شرح داده است. فارابی بخش دوم را به سه فن تقسیم کرده است: در فن اول به اصول هنر پرداخته و آن را اُسطقسات هنر موسیقی نام نهاده است ودر دو مقاله به موضوع ایجاد نغمهها و اصوات، علل زیری و بمی آنها، تعریف ابعاد موسیقی و مقادیر عددی آنها در ترکیب، جمع، تصنیف و تقسیم آنها و بحث در اقسام جمعهای تام یا (گامهای کامل) شامل نغمههای متجانس میپردازد. بخش ورود به هنر موسیقی، خود در حکم کتابی مستقل و مختصر در این فن است که دارای دو مقاله در تعریف آهنگ و بحث در اصول موسیقی و اصول بنیادی شناخت هنر موسیقی است. البته نویسنده ابتدا با مباحث بنیادی موسیقی مانند نت نویسی، وزن ها، گام ها، آکوردها و غیره کتاب رو شروع میکنه و چند فصل آخر رو به تفصیل به هارمونی پرداخته! و در فن سوم فارابی در دو مقاله به ترکیب نغمهها و راههای آهنگها و ساختن آهنگهای نمونه پرداخته است.

کتاب های موسیقی دهم

جزء دوم کتاب درباره ساخت و ساختار موسیقی در سه فن آورده شده که فن اول به اسطقسات اختصاص دارد و به مبادی اولیه پیدایش صوت و نغمه پرداخته است. بعد از هدفگذاری و مشخص کردن رشتههای مورد نظر باید شناخت مناسبی از بودجهبندی زیرگروهها و رشتههای مربوط به کنکور هنر پیدا کنید. است. با شنیدن صدای خوش گیتار هر شنونده ای وسوسه می شود تا ساز در دست بگیرد و نواختنش را فرا گیرد.آموزش گیتار امری است تخصصی و می بایست زیر نظر استادان باتجربه در این زمینه برگزار شود چرا که بدون توجه کافی در این زمینه نتیجه ای حاصل نمی شود به غیر از اتلاف وقت و هزینه هنرجو. هزاران کتاب کتابهای رایگان فارسی را به صورت رایگان در فیدیبو دانلود کنید دانلود کتاب … دانلود رایگان هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی در مرکز خرید کتاب الکترونیک و دانلود کتاب … گیتار خود دارای گستره رنگ صوتی بسیار است و قرار بر این است که در مرور زمان کشف کنیم که چه قطعاتی برای این ارکستر باید نوشته یا تنطیم شود.  Da​ta has  been cre ated by sahandbook Cont​en᠎t Genera​to​r DEMO.

انتشارات کتاب های موسیقی

وی رهبری ارکستر زهی فرهنگسرای هنر (ارسباران) و رهبری گروه کر شهر تهران را بر عهده داشته است. و شما در حال چیدن سنگ بنای اولیه و تربیت یک نسل برای درک مفهوم ارکستر برای خرید کتاب موسیقی نوازندگان گیتار هستید؟ از طرفی کتاب الکترونیکی دیگر یک مفهوم لوکس و دست نیافتنی نیست. با استفاده از این منابع کامل و جامع به راحتی میتوانید از پس دروس عمومی و تخصصی این رشته بربیایید. براساس گفتۀ فارابی در مقدمه این اثر، کتاب موسیقی کبیر به اثر دیگری محلق بوده که مؤلف در آن به شرح نظریات دانشمندان پیشین در هنر موسیقی پرداخته و اشتباه­های آنان را تصحیح کرده است اما ظاهراً کتاب مذکور مفقود و یا گمنام مانده است. «کسانی که می خواهند برای نغمه های موسیقی جنبه ملکوتی و ماورای طبیعی در نظر بگیریم، باید این مسأله را حل کنند که با توجه به اینکه جنبه ملکوتی و ماورای طبیعی در همه نفوس انسانی یکی است، این همه اختلاف در نغمه ها و نواهای موسیقی اقوام و ملل دنیا چیست؟

شاید این مشکل در عدم وجود نگرشی جامع به مسائل مرتبط با روان انسان باشد و دنباله ای بر همان رویکرد تخصص مدار انسان مدرن. بدیهی است دین و مذهب تخصص اصلی علامه جعفری است اما بررسی ماهیت موسیقی در این کتاب عمدتاً فقط از دو دیدگاه فلسفی و روانی صورت پذیرفته و نگارنده خود بر این گزینش آگاهانه تصریح دارد. در مقالهٔ دوم به فواصل میان نغمات از نظر ارتفاع صوت اشاره می کند. همچنین مثالها و تمرینهایی که در بخشهای گوناگون این کتاب قرار داده شدهاند، به شما در درک بهتر مبانی کمک شایانی میکند. این کتاب که شامل هشت فصل می باشد، می تواند مبنای خوبی برای یادگیری تکنیک های گیتار و تثوری موسیقی باشد. “کتاب ادبیات جامع خیلی سبز” و یا “کتاب نشر الگو” میتواند گزینه خوبی باشد. نشر نویسه پارسی . در مقدمه نخست ایده فلسفی خاص علامه جعفری یعنی «حیات معقول» مورد اشاره قرار گرفته و درباره روش تألیف متفاوت این کتاب چنین توضیح داده شده است: «برخلاف رسم معمول در تألیفات تحقیقی که مؤلفان به طرح قضایا و اظهار نظر و استدلال در اثبات و نفی های مطلوب در آن قضایا می پردازند، اغلب مباحث مورد تحقیق در این کتاب اگرچه به صورت قضایای خبری و علمی مطرح می شوند، ولی از مطالعه کنندگان و دانش پژوهان تقاضا می شود که آن مباحث را به عنوان سؤالات، رویاروی خود قرار داده، درباره آن ها بیندیشند و نتیجه گیری نمایند».

دیدگاهتان را بنویسید