توجه: نحوه اجرای نمای خشک ساختمان

با توجه به پیشرفت تکنولوژی در حوزه ساختمان سازی، از طرح های متنوعی می توان برای اجرای زیرسازی نما استفاده کرد. زیرسازی نما عموما برروی شاسی کشی اجرا شده، بوسیله پروفیلهای فولادی صورت می پذیرد. این امر باید با دقت کافی صورت پذیرد. یکی از ویژگی های ظاهری نمای اجرا شده با این سنگ ها این است که می توان این ورق ها را بدون درز نمایان اجرا کرد. سنگ اسلبکو دارای مقاومت بسیار بالایی می باشد و از جمله متریال هایی است که به زودی به علت مزیت های فراوان آن ، سهم بالایی در اجرای نماهای خشک به خود اختصاص خواهد داد . همچنین از سرامیک نما به علت وجود قابلیت عایق بندی میتوان در شهر های شمالی کشور استفاده نمود. با توجه به این امر که امروزه ساخت و سازها متناسب با نیاز بشر صورت می گیرد و متفاوت از گذشته است بنابراین متریال های قدیمی به علت مزایای محدود و فرسودگی جای خود را به مصالح پیشرفته تر و با کیفیت تر داده اند. This has be en created wi᠎th G SA C᠎ontent Generator DE MO​.

دیتیل اجرای نمای خشک

برای بندکشی آجر از ملات های مختلفی استفاده می شود. پس همانطور که گفته شد یکی از ضرورت های استفاده از نماهای خشک نوع ملات و تنوع آن است. همانطور که اشاره کردیم در اجرای نما آجر خشک از هیچگونه ملاتی استفاده نمی شود و به کمک گیره و یراق آلاتی تایل ها به یکدیگر متصل میشوند و به همین دلیل در قسمت های مرتبط ساختمان سازی باعث سرعت در کار می شود. فولاد و شیشه مواد هم افزایی هستند و اغلب در نما و سقف ساختمان های چند طبقه استفاده میشوند. در صورتی که بخش زیادی از شاسی کشی نماهای سنگی و سیمانی بوسیله پروفیل های نبشی و میلگرد با روکش های رابیتس اجرا می گردد. بدین معنا که جهت زیرسازی نماهای چوبی نمیتوان از پروفیل نبشی استفاده نمود و نیازی به رابیتس نخواهد بود. با تکمیل شدن خط افقی و تراز مورد نیاز جهت شاسی کشی، پروفیلهای افقی و عمودی را با توجه به نقشه اجرایی مورد نظر، نصب و جوشکاری می نمایند و پس از آن، در صورت نیاز به نصب توری رابیتس، زیرسازی آن (بطور معمول به کمک میلگرد) انجام شده و توری های رابیتس را توسط سیم های مفتولی گالوانیزه به آن شاسی کشی خواهند بست.

دتایل اجرای نمای خشک

۶۰ با فاصله ۵۰ سانتیمتر و عمود بر جهت نصب چوبهای نما استفاده نمود.درصورت سنگی بودن نما بخصوص نماهای با سبک کلاسیک بدلیل وزن بالای نما، جوشکاری ها را باید به دقت کنترل نمود. پیشنهاد می گردد، جهت سهولت نصب دستک ها ابتدا، شروع و پایان مسیرهای مستقیم جوشکاری دستک صورت پذیرد و با استفاده از ریسمان می توان در فواصل مشخص شده مابقی دستک ها را نیز نصب نمود. پس از مشخص شدن نوع نما و مصالح آن، مهندسین طراح باید اقدام به تهیه نقشه های فاز۲ شاسی کشی نمایند که این مرحله باید با توجه به جزئیات اجرایی سازه و با برداشت دقیق از شرایط موجود صورت پذیرد. در نقشه های فاز ۲ زیرسازی نما، تمامی مقاطع و مشخصات آنها، ضخامت و ابعاد پلیت ها، محل اتصال اصلی شاسی کشی به سازه اصلی، نوع و ابعاد جوش مورد نیاز آنها نیز مشخص خواهد شد. ارتفاع ساختمان از عوامل بسیار موثر در مشخص شدن قیمت نمای آن است,زیرا هر چقدر ارتفاع بالاتر, خطرات مختلفی برای نصابان وجود دارد. از یک سو، استفاده از جریان هوای طبیعی در فضای بین نمای خارجی وجداره سازه، مقاومت آن را در برابر تبادل حرارتی بالا می برد و از سوی دیگر امکان استفاده از عایقهای صوتی و حرارتی در جداره خارجی سازه، این نما را عایق حرارتی و صوتی مناسبی برای ساختمان می کند.

قیمت اجرای نمای خشک سرامیک

اگر در شهرهای پرجمعیت و شلوغ زندگی می کنید، بدون شک با مشکل آلودگی صوتی روبه رو شده اید. ترجمه مطلب تایید و بدون صواب اشتر درمورد سه بعدی نمای کلاسیک آپارتمان را از اینجا خریداری نمایید. در مرحله بعد از ریسمان کشی، در صورت بتنی بودن سازه و عدم وجود پلیت در نمای سازه، باید پلیت های مورد نیاز را بوسیله بولتهای مخصوص روی بتن نما محکم نمود تا بتوان دستک های اولیه شاسی کشی را به آنها جوش داد. همچنین در صورت تمایل میتوانید فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند و شما را بیشتر با خدمات “طرح تو طرح” آشنا کنند. جهت دریافت اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره می توانید با ما در تماس باشید. آشنایی با انواع متریال می تواند ما را در انتخاب بهترین نوع آن ها کمک کند. با ما در آجرسازی کسری مریخی پور همراه باشید. پیشنهاد می گردد، جهت نصب توری های رابیتس، آنها را بصورت دولایه و با قراردادن ستونهای هر لایه رابیتس بین یکدیگر، اقدام گردد تا از عبور دوغاب و یا ملاتهای سیمانی از رابیتس جلوگیری به عمل آید. برای تهیه این نوع آجر ها معمولا خشت خام را پرس می کنند و سپس در کوره هایی با دمای 1000 درجه سیلیسیوس قرار می گیرند تا پخته شوند و بر اساس کاربری ها در دو دسته بندی باربر و غیر باربر تقسیم می شوند.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با ادامه مطلب وب سایت خود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید