توجه: متریال نمای خشک

هرچه نیاز به این مواهب زیادتر شد، نیاز به ایجاد روزنه در دیواره ساختمان افزایش یافت و در نتیجه نیاز به پوسته دیگری به نام نما جهت حفاظت بیشتر، به وجود آمد. بتن اکسپوز سه بعدی، تایلهایی با طرح سهبعدی است که اغلب به منظور ایجاد نمای مدرن و تزئینی در فضای داخلی ساختمان بر روی دیوارها اجرا میشود. امروزه برای ایمن تر کردن نما , کاهش زمان اجرا , کیفیت بالاتر و صرفه جویی در مصرف آب , مطالب بشتر از روش های نصب خشک استفاده می شود که تا حدی جایگزین روش های سنتی شده اند. در واقع نمای خشک به این معناست که از ملات ( مصالح ساختمانی مثل سیمان و دوغاب ) استفاده نمیشود. اگرچه دلایل اولیه استفاده از نمای خشک در یک پروژه ساختمانی دلایل عملیاتی است، اما جنبه زیبایی نیز در آن وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. متریال نمای خشک به چند دسته تقسیم شده که شامل نمای سنگ خشک، نمای سرامیک و شیشه و … نماهای تماماً شیشه به علت ضخامت کم و مقاومت حرارتی اندک، مشکلات فراوانی را برای ساکنین فراهم میآورند. حتما پوشش دهی سطوح با دسترسی سخت مانند زوایا و گوشه های غیر قابل رویت را نیز در دستور کار قرار دهید. This content was done wi​th t​he he​lp of behsaznama C onte᠎nt G᠎ener ator D emoversion.

فیلم اجرای نمای خشک

مواد زیادی برای طراحی نمای ساختمان وجود دارد که هر یک از آنها دارای ویژگی های مختلفی هستند. توجه به این ویژگی به خصوص برای ساختمانهایی که در شهرهای بزرگ صنعتی و تجاری و یا در کنار مسیر گذراصلی واقع شدهاند از اهمیت ویژهای برخوردار میباشد. دوام بالا و عایق صوتی و حرارتی مناسب از ویژگی های دیگر این نماست. مصالحی که در نماهای شهرهای بزرگ و صنعتی که آلایندگی بالا دارند، به کار میرود در مقایسه با مصالح کاربردی برای نمای شهرهای کوچک که هوای پاک دارند متفاوت است. به این صورت که سنگ ها چیده می شوند و دوغاب پشت آن ها ریخته می شود. به گونه ای که برای دیوارهایی که با شیشه های با ابعاد بزرگ پوشیده شده اند و نما فقط در قسمت های باریکی انجام می شود، اجرای نمای خشک بسیار پرهزینه تر است. 5 .کاهش اتلاف انرژی : در سیستم نمای خشک ابتدا یک عایق حرارتی به طور مستقل با اتصال مکانیکی یا چسب به بدنه ساختمان محکم می شود سپس چهارچوب یا اسکلت نگهدارنده که از جنس چوب، فولاد یا آلومینیوم می باشد به ساختمان متصل شده تا نمای خشک با رعایت فاصله از عایق حرارتی بر روی چهارچوب نگهدارنده قرار گیرد.

همانگونه که بیان کردیم، ساخت نماهای آجری مدرن با استفاده از آجر سنتی امروزه به چالشی تبدیل شده است. غیرممکن است بنایی را بسازیم یا بخواهیم تهیه کنیم ولی به ظاهر آن اهمیت ندهیم. عدم وجود منفذ در ساختمان گرچه جلوی باد، باران، گرما و سرما را میگرفت، ولی ساختمان را از نور و تهویه لازم محروم میکرد. همشهری آنلاین: نمای ساختمان یکی از اجزاء بسیار مهم ساختمان است. یک سیستم نمای موفق، نمایی است که زیبایی و بهرهوری انرژی را باهم داشته باشد. داشتن نمایی که عملکرد حرارتی خوبی داشته باشد مستقیماً مصرف انرژی را تحت تأثیر قرار میدهد لذا در نمای ساختمان، استفاده از مصالحی که ضریب انتقال حرارتی کمتری دارند، باید مورد توجه قرار گیرد. نمای ساختمان باید به شکلی طراحی شود که علیرغم حفاظت محیط داخل از بیرون، ارتباط فضای بیرون را با محیط داخل ساختمان به خوبی برقرار کند. اگر شما نیز از این دسته از افراد هستید، نگران نباشید چرا که این روش از زمانی که به ایران وارد شده، امتحان خود را در دوام و کیفیت به خوبی پس داده است. نمای سنگ به دو روش تر و خشک اجرا می شود.

انواع اجرای نمای خشک

در اجرای نماهای خشک به دلیل عدم استفاده از ملات ساختمانی و همچنین وجود مصالح نما با ابعاد و پنل ها با سایزهای مشخص و برشکاری شده در کارخانه ها ضایعات مصالح تا حد چشمگیری کاهش می یابد و در نتیجه برشکاری های کمتر آلودگی های صوتی به حداقل می رسد. در نماسازی خشک ، از یک سو به علت کاهش وزن و حجم اسکلت نسبت به نمای اجرا شده به روش دوغابی، هزینه های تمام شده کاهش یافته و از سوی دیگر به دلیل نصب آن به روش صنعتی، هر کدام از اجزای نما اعم از فلزات زیرسازی و خود متریال پوششی، در صورت آسیب دیدگی به طور مستقل و جداگانه قابلیت تعویض دارند و نیاز به تخریب واصلاح تمامی نما نیست وهزینه های ترمیم به طور چشمگیری پایین خواهد آمد. یکی از موضوعاتی که افراد زیادی درباره آن سوال میکنند، نحوه اجرای نمای خشک است. دمای سطح نمای شیشهای به علت مقاومت حرارتی کم، در فصول سرد سال نزدیک به دمای محیط خارج بوده و بدن افراد مستقر در نزدیکی نما از طریق تشعشع با نما تبادل حرارت کرده و ساکنین احساس عدم آسایش حرارتی خواهند نمود. نما صورت ظاهر و منظره خارجی هر ساختمان است و پوششی مخفی و به دور از انتظار عموم نیست.

دیدگاهتان را بنویسید