بهترین کتاب های موسیقی پیش‌بینی‌ها برای 2023

البته از یاد نبرید کتابهای موسیقی در این سایت به دو بخش کلی تقسیم میشوند؛ گروه نخست این هنر را از لحاظ نظری به شما معرفی میکند و گروه دوم نیز تلاش میکند از راه عملی سازنوازی را به شما کتاب موسیقی بیاموزد. مطالب این کتاب به زبان ساده نوشته شده و علاوه بر هنرجویان موسیقی افراد دیگر نیز بتوانند از مطالب آن استفاده کنند. گیتار علاوه بر محبوبیت امروزی از قدمت و سابقه تاریخی بالایی نیز برخوردار است و در طول زمان نیز از اقبال خوبی در میان علاقهمندان موسیقی برخوردار بوده است. بخشهای «هنرستان موسیقی دختران» و «هنرستان موسیقی پسران» نیز شامل بخش هایی نظیر فارغ التحصیلان هنرستان، و زندگی نامه و سوابق کاری مدیران است. در این کتاب همچنین اسنادی نظیر اساسنامه هنرستان، برنامه امتحانات، نامه نگاری های مدیران و وزارت خانههای مربوطه و همچنین عکس های منحصر بفردی منتشر شده است. توجه به زیر گروه در برنامه ریزی درسی و هدف گذاری های مطالعاتی مهم است اما سخت تر شدن کنکور توجه به تمام دروس را پراهمیت می کند.

کتاب های موسیقی دهم

یقیناً یکی از بهترین، خاطره انگیزترین و جهانیترین ملودیهایی که نه تنها ایرانیها بلکه مخاطبان سراسر دنیا با این موسیقی جذابِ تمام نشدنیِ برگرفته از یک انیمیشن به اصطلاح «اسلپ استیک» با عنوان «پَت و مَت» خاطرات شیرینی دارند که به معنا و مفهوم واقعی کلمه یکی از نمادهای مهم «بلاهت» و «نادانی» در دنیای معاصر امروز هستنذد. آوازخوانها ـ بهعنوان یکی از عناصر مهم موسیقی پاپ سالهاست در یک مسیر محدود حرکت میکنند، و بهقدر کافی از چگونگی هنر خود اطلاع ندارند. با توجه اینکه اکثر شرکتکنندگان کنکور هنر در سایر کنکورها هم رقابت میکنند، لذا امکان تسلط یافتن بر این حجم بالای منابع وجود ندارد. این متد یکی از منابع اصلی سلفژ و تربیت شنوایی در آمریکا و اروپاست و تاکنون در ایتالیا و کره به چاپ رسیده است. وی ادامه داد: آموزش در ۲ دسته طبقه بندی می شود؛ آموزشی که توسط شخص وبدون راهنمایی به او آموخته خواهد شد و آموزشی که نیاز به معلم و مرشد با در دست داشتن منابع دارد. می گوید:« به طور قطع همواره آموزش ها باید به روز باشد اگرچه بیش از یک دهه است که به دلیل اخلال در نظم و سایر مواردی که مفصل است دیگر در هنرستان تدریس نمی کنم اما بیش از تغییر سرفصل ها و روز آمدن کردن، نحوه تدریس بیش از هرچیز دیگری در هنرستان ها حائز اهمیت است.» وی تاکید می کند: « معلم هم در دروس نظری و هم عملی نقش بسیار مهمی را ایفا می کند در اینکه هنرجو را برای آموزش های بیشتر ترغیب کند.

خريد كتاب موسيقي

مخاطب میتواند براساس اقدامات ذکر شده از یک مدیر به میزان کارایی و تاثیر وی بر هنرستان پی ببرد و درواقع سالهایی که از مدیران با توجه به سالهای ریاست خود در هنرستان اقدام مثبتی انجام ندادهاند، عملا از ایشان نامی برده نشده و یا به اختصار یاد شده است. او مدرس هنرستان موسیقی پسران تهران و مرکز علمی کاربردی موسیقی است و معاونت آموزشی و تخصصی هنرستان موسیقی پسران را بر عهده دارد. سلفژ و تئوری موسیقی پایه و اساس آموزش موسیقی هستند که متاسفانه جوانان ما خیلی آن را جدی نمی گیرندبعد از صحبت های ساهاکیان «سوناتین اپوس ۱۱» ساخته سینا جعفری کیا توسط سروش صادقی نوازنده پیانو اجرا شد و سپس کارن کیهانی آهنگساز و مدرس موسیقی پشت تریبون قرار گرفت و توضیح داد: من به عنوان نماینده نسلی از موسیقی اینجا حضور یافته ام و صحبت می کنم که دوران آموزشی شان را در سخت ترین و پیچیده ترین دوران یعنی دهه های ۶۰ و ۷۰ طی کرده اند. این مدرس هنرستان موسیقی با بیان اینکه سلفژ جزو دروس پیچیده و دارای بحث های آموزشی و بعضا معضل بوده، اظهار کرد: در دوره آموزشی ما فقط یک متد برای یادگیری سلفژ وجود داشت اما امروزه چندین متد دیگر هم به آن اضافه شده و معتقدم تنها راهی که بتوان از تک صدایی جلوگیری کرد و سیستم آموزشی مان را پویاتر کنیم، همین ترجمه هاست که البته پیشنهادم به سینا جعفری کیا این است که در آینده کتابی به عنوان تمرین های تکمیلی در کنار آن چاپ کند.

کتاب های موسیقی

لازم است یک بار دیگر تذکر بدهیم که تا امروز کتابی از این جامعتر به لحاظ موزیکولوژی، در کشورهای انگلیسیزبان منتشر نشده. به هر صورت قرار گرفتن تمامی موارد لازم در زمینه آموزش موسیقی در یک مجموعه، تنوع مطالب، اشراف نویسنده به مقوله ارایه شده و استفاده نکردن از واژهای ناملموس از جمله محاسن این کتاب است که خوشبختانه نسخه فارسی آن در ایران با ترجمه سینا جعفری کیا در دسترس هنرجویان قرار گرفته است. این اجرا با هدف در دسترس قرار دادن نمونهای شنیداری از این کتاب صورت گرفته است و شنیدن آن به هنرجویانی که دورههای قبلی کتابهای هنرستان را فرا گرفتهاند و اکنون میخواهند با دستگاههای دیگر آشنایی پیدا کنند کمک خواهد کرد». در آن دوران شاهد حمایت خلیفه از مترجمان هستیم و آنها خوشبخت ترین اقشار جامعه بودند ولی در عصر کنونی نه تنها حمایت دانشگاهی، نهادی و دولتی از مترجمان رشته موسیقی وجود ندارد بلکه آنها موظفند با بودجه شخصی خودشان و پذیرفتن ریسک های موجود اقدام به چاپ و انتشار کتب خود کنند که این مسئله نیاز به عشق و علاقه ای دارد که فقط می توان در بین معلمان این عشق و علاقه را دید. به هر صورت هدف من از ترجمه این کتاب کنار گذاردن دیگر کتاب ها و متدهای آموزشی در زمینه سلفژ نیست، بلکه آموزش این کتاب در کنار دیگر کتب می تواند مکمل خوبی برای هنرجویان حرفه ای باشد. Th is con tent w᠎as gener᠎ated  wi th sahandbook C ontent G en​erator D emover sion.

دیدگاهتان را بنویسید