برخی از افراد با انواع نمای خشک اکسل می کنند و برخی نه – شما کدام یک هستید؟

سیستم هایی که روکش فلزی سبک یا روکش های لعاب دارند را معمولا کرتین وال می نامند. کرتین وال یکی از انواع نمای خشک است که به دو صورت اجرا می شود. همچنین دید گسترده و شفافی که از محیط بیرون می دهد، باعث می شود زمان انتظار در داخل این ساختمان ها از جذابیت آنها محسوب شود. همین امر باعث می شود سرعت اجرای آن افزایش یابد و مدت زمان پروژه هم کمتر شود. در این مقاله به بررسی انواع نمای خشک پرداختیم و مزایا و معایب این نوع نما را با هم بررسی کردیم. این نما یکی از جدیدترین و مدرن ترین نماهای ساختمانی است که به آن نمای سرامیک خشک پرسلانی نیز گفته می شود. آب بندی کردن پنجرهها و پیش آمدگیهای ساختمان و ممانعت از ایجاد پل حرارتی طراحی اتصالات و نوع مصالح مورد استفاده در نمای خشک علاوه بر مشخصات فنی فوق باید قیمت مناسب، زیبایی نما، سهولت و سرعت در اجرا را در بر گیرد. وی افزود: ایجاد آب نما، علاوه بر مزیت های فوق، به تلطیف آب و هوای گرم هم کمک کرده و امکان تجربه ی لذت بخش بازی با آب را برای فرزندانمان به ارمغان می آورد. در نوع متحرک شما می توانید پنجره را باز کنید تا علاوه بر استفاده از نور بیرون، هوای داخلی نیز از تهویه مناسب بهره مند شود. Th is con᠎te᠎nt has been c᠎reat​ed ​with behsaznama  Con᠎te nt᠎ G enerator Dem ov᠎ersion.

فیلم اجرای نمای خشک

روش نصب این نما به صورتی است که درآن به هیچ عنوان از ملات سیمانی استفاده نمی شود و به طور معمول از روش های نصب غیر نمایان، نصب نمایان و نصب کلیپس پنهان شیاری استفاده می شود. نمای پانچ متال را می توان بعنوان یکی از خاص ترین انواع نمای مدرن در نظر گرفت، زیرا ظاهر بسیار متفاوتی دارد و در هر محیطی مشاهده نمی شود. از نظر نوع قرارگیری در سقف، به دو دسته ثابت و متحرک تقسیم بندی می شوند. زمانی که از نمای خشک در ساختمان استفاده می کنید به ازای هر مترمربع از آن80 الی 100 کیلوگرم از وزن را کاهش می دهید. نمای اسپایدر که به آن سازه اسپایدر نیز گفته می شود، یکی از انواع پرکاربرد سازه های مدرن است. روکش های سنگی مدرن جذاب و با دوام هستند و تعمیر و نگهداری به مراتب راحت تری دارند. ساختار آن به صورت قطعاتی عایق، مانند شیشه، است که در داخل قاب چوب یا آلومینیوم قرار می گیرد. اسکای لایت مانند سایر نماهایی که در آنها از متریال شیشه استفاده می شود، یکی از پرطرفدارترین نماهای ساختمانی محسوب می شود.

به همین دلیل هنوز هم بسیاری این روش سنتی را به سایر راهها ترجیح میدهند چرا که به آن از نظر مقاومت و سایر آیتمها اعتماد بیشتری دارند. همانطوری که بیان کردیم شما برای نصب نمای سرامیکی به برخی قطعات خاص نیاز دارید، این مواد شامل بست سنگ، اسکوپ سنگ، پیچ و مهره، تکیه گاه برای پشتیبانی، تیوپ پلاستیک و سنگ می باشد. نمای خشک آن دسته از نماها هستند که متریال مورد استفاده در آن بدون ملات و با استفاده از روش های دیگر مثل استفاده از جوشکاری یا پیچ و مهره به سازه اصلی متصل می گردند. اسکوپ z نیز مانند اسکوپ پروانهای در دسته اسکوپهای پیش ساخته قرار گرفته و با توجه به ابعاد شاخکهای آن، در قطعات سنگهای کوچکتر و با ملات خور کمتر از این روش استفاده میشود. رنگبندی هماهنگ مصالح به کار برده شده، یکی از خصوصیاتهای مهم و زیبای یک نما محسوب میشود و در صورتی که گزینش رنگ مصالح با عنایت و به شکل صحیح انجام شود، میتواند مطلوبیت و مرغوبیت مصالح استفاده شده در نمای ساختمانها را نشان دهد. این گونه آجر ها از اتلاف انرژی و حرارت جلوگیری می کنند و به دلیل جنسی که دارند در فصل سرما انرژی خورشید را جذب می کنند و به داخل ساختمان انتقال می دهند و در فصل گرما نیز عکس همین عمل را انجام می دهند. Th is post has ᠎been w ritt​en ᠎by behsaznama Content  Genera to r DEMO.

در ساختار این سازه از شیشه های لمینت و یا سکوریت با ضخامت و استحکام بالا استفاده می شود. چیزهایی که باید به به آن ها دقت شود شامل نوع ساختمان، مواد مورد استفاده در نما و الزاماتی چون عایق بندی. نماها بر اساس مصالح مورد استفاده به انواع سنگی، چوبی، بتنی، سیمانی، کامپوزیتی و شیشهای تقسیم میشوند. قیمت سنگ نما در مقایسه با سایر مصالحی که برای نماکاری استفاده می شوند، بالاتر است. بیشترین کابرد این نما در ساختمان های تجاری، مسکونی، اداری، بخش های داخلی ساختمان و ایستگاه های مترو است. علاوه بر این به دلیل نبود ملات سیمانی و دوغاب، نصب نمای خشک بر روی ساختمان های مختلف به راحتی انجام می شود. از آنجایی که نصب آجر و ریل ها در این نوع نما به صورت مکانیکی انجام می شود نیاز به استفاده از کارگر حرفه ای نیست. اجرای اسپایدر به صورت ورقه های شیشه در سایز و اندازه های یکسان که از طریق اتصالات اسپایدری به هم وصل شده اند، انجام می شود. پس از خشک شدن دوغاب یا ملات مخصوص، اجرای نمای سنگ ساختمان انجام میشود. در این روش احتمال جدا شدن سنگ از نما وجود دارد و امکان تغییر و بازسازی و جابجایی سنگ پس از نصب وجود ندارد.

نحوه اجرای نمای خشک ساختمان

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با بیشتر بخوانید وب سایت خود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید