باید فهرست اتصالات نمای خشک شبکه‌ها

در روش اسکوپ سنگ، شیارهایی در پشت سنگ توسط فرز ایجاد میشود و سپس با سیم آرماتوربندی گالوانیزه، این شیارها بسته میشود تا سطح تماس دوغاب با سنگ بیشتر شده و مانع از ریزش سنگ گردد. در این روش ابتدا بر قسمت پشت سرامیک ها دتوسط دستگاه اتوماتیک شیارزن شیارهایی تعبیه می شود. اشاره کرد. این در حالی است که این نما را از نظر نوع اتصالات نمای خشک به دو دسته اتصالات نمایان و اتصالات غیر نمایان تقسیم بندی می کنند. پیمانکار نما میتواند در نمای سیمانی از سیمان و دانهبندی رنگی نیز استفاده کرد. چنان چه المانی از پوشش نمای خشک آسیب ببیند، به راحتی می توان قسمت کوچکی از پوشش و نما را باز کرد. قبل از استفاده از چسب لازم است پلاستر سیمانی روی دیوار اجرا شود.چسب باید در قسمت پشت آجر، سنگ و یا سرامیک پهن شود، به گونه ای که هیچ قسمت چسب نگرفته ای در پشت قطعه وجود نداشته باشد.

انواع اجرای نمای خشک

به عنوان مثال این امکان وجود دارد که قبل از نصب نمای اصلی صفحه ای نازک که از ایجاد نم و رطوبت جلوگیری میکند نصب شود. حسن این روش این است که پیوند نما و بدنه توسط سیمان استحکام خوبی دارد و این روش اجرای نما برخلاف سایر روش ها نیاز به مطالعات مهندسی قبل از اجرا ندارد و توسط استادکاران قابل اجرا خواهد بود. در حالی که بادوام است و مقاومت خوبی در مقابل آب و هوا نشان می­دهد، به تعمیر و نگهداری بالایی نیاز دارد. در سيستم نماي خشک نصب آجر و ريل¬ها تنها به صورت مکانيکي است بنابراين اجراي اين سيستم نياز به کارگر حرفه¬اي ندارد. با توجه به اتصالات شاقول که به عنوان اولین اتصال سیستم نمای خشک به ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد امکان اصلاحات احتمالی ناشی از خطای انسانی به راحتی ممکن خواهد بود پس از نصب اتصالات شاقول اجزاء قائم با فواصل متناسب محاسبه شده نصب خواهند شد و پس از أن اجزاء افقی با توجه به ابعاد و نوع آجر انتخاب شده مورد استفاده قرار خواهند گرفت و در آخر آجر شیار دار نصب و نسبت به بند کشی با پودر بند کشی خاص تعریف شده برای نمای خشک اقدام می گردد.

امکان بازیافت مصالح مورد کلیک استفاده وجود دارد. استفاده کردن از این روش اجرای نما از هر نظری نیاز به مطالعات مهندسی دارد. درمان سمی سالیانه جهت جلوگیری از ایجاد موریانه نیاز خواهد داشت. بنابراین بندکشی باید به گونه ای انجام شود که بطور کامل از نفوذ آب جلوگیری کند. این کار علاوه بر زیباتر کردن نما، نوعی عایق برای صفحات کامپوزیت است که از ورود آب به زیر صفحات جلوگیری میکند. اجراي اين سيستم به دليل عدم استفاده از ملات، درقسمت¬هاي مرتفع ساختمان بسيار سريعتر و آسان¬تر از ساير نماها مانند نماي آجر مي¬باشد همچنين در اين سيستم دسترسي براي مراقبت¬هاي دوره¬اي به خصوص در ساختمان¬هاي مرتفع وجود دارد ولي اين سيستم براي خانه¬هاي مسکوني کم ارتفاع، پر هزينه است و معمولاً مورد استفاده قرار نمي¬گيرد. نما ظاهر و منظره خارجی هر ساختمان میباشد و نمای ساختمان بازتاب دهندۀ سلیقه، علایق مردم شهر است که باید آن را نسبت به شرایط محیطی شهرتان مانند آب و هوا، باد و طوفان، زلزله، میزان آلایندههای هوا در مناطق مختلف، آن را انتخاب کنید.

هرگاه مادهای نسبت به نور و حرارت خورشید مقاوم باشد، بدین معنی است که با سرعت بسیار کمتری نمای و جلوه اولیه خود را از دست میدهد و میتواند طول عمری فراتر از روش اجرای نمای خشک تصور داشته باشد. بدون شک پیشرفت در صنعت ساختمان سازی متوقف نخواهد شد همانطور که امروزه شاهد آن هستیم بسیاری از مصالح نوین و جدید جایگزین مصالح قدیمی و سنتی شده اند ، همانطور که در طراحی و اجرای سقف کاذب، رابیتسکاری جای خود را به کنافکاری داد، در اجرای نما هم استفاده از مصالح و ملات کاری منتفی شده است و نصب نما خشک را ترجیح می دهند. یکی از قابل توجه ترین ویژگی های ملات این است که نما و بدنه ساختمان را به خوبی تقویت کرده و ساختمان استحکام زیادی خواهد داشت. پر واضح است که در صورت استفاده از نمای خشک نه تنها محدود نمیشوید، بلکه از مزایای نمای خشک نیز بهرهمند خواهید شد. از طرفی با توسعه تولیدات و پیشرفت تکنولوژی محصولات مورد استفاده در نمای ساختمان ها به سمت مدرن شدن رفتند و محصولاتی نوین برای نما ایجاد شد که با مزایا و ویژگی های خود، طراحان و مهندسان ساختمان ها را به خود جذب کردند. آجر های نسوز جذب آب بالایی دارند و نیازی به زنگ آب کردن ندارند و با استفاده از ملات زیر سطح کار چسبندگی مورد نیاز خود را به دست می آورند. A​rt​icle h​as be en creat ed by GSA​ Content  Genera᠎to r ᠎DEMO.

دیدگاهتان را بنویسید