باور کنید اجرای نمای خشک آجر تخصص اما هرگز توقف بهبود

استفاده از رنگهای روشنی مانند کرم، سفید یا رنگ آجر طوری است که باعث میشود ظاهر آن ساختمان علاوه بر تمیز و زیبا شدن رنگ زننده به خود نگیرد. به دلیل نوع اجرای نماهای خشک و عدم وابستگی بخش های مختلف به یک دیگر امکان ترمیم، نوسازی و یا دسترسی به بخش های زیرین نما وجود دارد. نمای ساختمان دقیقا همان بخشی است که در فضاهای شهری به عنوان یک عنصر تأثیرگذار در زیبایی، نقش ایفا می کند، از این رو طراحی زیبا و دقیق آن حائز اهمیت می باشد. با ساخت و خلق ساختمان هایی با نمای آجرنما، و بهره مندی از بهترین کیفیت آجرنماها، اعتبار و هویت فضاهای شهری را حفظ نماییم. در این روش با استفاده از دستگاه مخصوص شیارزن در پشت سرامیک شیار هایی با زاویه ی ۴۵ درجه ایجاد میگردد و سپس قطعات کلیپس از جنس آلومینیوم در محل شیار ها به صورت کشویی نصب و سرامیک ها به صورت هنگ (آویزان) بر روی پروفیل ساپورت های طولی آلومینیومی آن نصب میشوند. جلوی اتلاف وقت و انرژی را میگیرد جنسی که دارد باعث می شود که نور خورشید را به خود جذب کند و مانع از عبور آفتاب به داخل ساختمان شود همچنین علت جذب و بسیار بالایی دارد نیاز به رنگ کردن ندارد و با استفاده از چندین روش نصب می گردد قطعات آجر به راحتی چسبانده می شود با استفاده از چسب مخصوص ملات ماسه سیمان انواع پیچ و قطعات فلزی نصب می گردد بنابراین نصب آن بسته به اندازه بودجه فرد دارد.

متریال نمای خشک

چیدمان آجر کاری نمای ساختمان کار ساده ای نیست، زیرا ابعاد آجر نما بسیار کوچک هستند و چیدمان آن ها کار زمانبری است. مصالح به کار رفته در ساخت بناها، باید توانایی تحمل بارها و جا به جایی های نسبی وارد شده بر آن ها، بر اثر عوامل مختلف را داشته و پایداری خود را حفظ نمایند. علاوه بر این، در زمان آتش سوزی نیز مقاومت فوق العادهای دارد و به ندرت ساختارش تغییر میکند. انتخاب آجرنماهای با کیفیت می بایست با دقت فراوان انجام شود؛ چرا که علاوه بر اینکه این مصالح باید در برابر عوامل بیرونی ماندگار و بادوام باشند، باید ارتباط خود را با محیط بیرون نیز حفظ نمایند. بین دو روش اجرا از لحاظ کیفیت تفاوت بسیاری وجود ندارد و انتخاب روش نصب بیشتر بر عهده طراح نما می باشد. در سیستم های نمای خشک مشهود یا نمایان قسمتی از بست هایی که برای نگه داشتن سرامیک استفاده می شوند، از بیرون ساختمان هم قابل مشاهده هستند. آهنی یا آلومینیومی ( و از همه مهمتر خود سنگ یا سرامیک مصرفی را بازیافت نموده و هر کدام از این مصالح را در مکانها و محل های دیگری بسته به نوع کاربری، استفاده نمود و این بدان معنی است که تمامی هزینه هایی که برای اجرای این نما صورت می گیرد بعد از پایان کار ساختمان، با لحاظ درصد استانداردی از استهلاک مصالح ، به کارفرما باز خواهد نما گشت .

اجرای نمای خشک آجر

Th​is  data h as be en cre at ed by behsaznama Conte nt Gener​at or ᠎DEMO.

نمای خشک اصطلاحی است که در بین معماران و افرادی که در حوزه ساختان در ایران رواج یافته و منظور از آن طراحی و ساخت نما بدون استفاده از ملات و دوغاب می باشد در حقیقت نمای خشک یکی از مدرن ترین و محبوب ترین نماهای امروزی است که در اجرای آن به جای استفاده از ملات سیمانی و دوغاب از شاسی های نگهدارنده آهنی استفاده می کنند. در این روش اجرا مصالح گوناگون دیگر نیز قابل اجراست مانند:سنگ،سرامیک،شیشه،پنل های فلزی از قبیل ورق کامگوزیت و ورق آهنی دکوراتیو. اجرای این نوع پروژه نیز به تبهر و تجربه بالایی نیاز خواهد داشت. انواع آجرنماهای رنگی و آجرنسوز کوثر سپاهان، دارای رنگ های ذاتی و ماندگاری دارند و می توانند حالت طبیعی خودشان را در هر اقلیمی حفظ کنند؛ و برای ایجاد خلاقیت در مصالح به کار رفته در نمای ساختمان، می توان از رنگ و نقاشی نیز استفاده نمود. طراحی و اجرای نماهای ساختمان دارای بخش های مختلفی می باشد، فعالان حوزه ی ساخت و ساز می توانند در طراحی کلی نما، یکی از بخش های نما را به عنوان نقطه شاخص آن در نظر بگیرند، تا در مقایسه بخش های مختلف نما، این بخش از نما برجسته باشد. Th᠎is w as g enerated ᠎by behsaznama Con​tent  G ener at or DE᠎MO !

نحوه اجرای نمای خشک ساختمان

امروز اما از متریال مختلفی برای نمای خشک ساختمانها استفاده میشود. نمای خشک یک نمای شیک و مدرن به حساب میآید که این روزها از طرفداران زیادی هم برخوردار است. به دلیل کاهش وزن نما، بار وارده بر اسکلت اصلی ساختمان از کاهش چشگیری برخوردار خواهد شد و در نتیجه میزان کمتری از میلگرد و بتون در ساختمان مصرف می شود که باعث کاهش هزینه های ساختمانی می گردد. چار چوبی که انتخاب می شود باید از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار باشد. نمای خشک به نمایی گفته می شود که دوغاب و ملات سیمانی در ساخت آنها استفاده نمی شود و در آن برای اتصال پوشش نما به ساختمان، از نوعی سیستم نصب سبک با اتصالات مکانیکی استفاده می شود. وجود این فضا در اکثر سیستم های نمای خشک مشهود است. این مجموعه در طول این سال ها با تولید گسترده ی بهترین و با کیفیت ترین محصولات آجری، رضایت تمام فعالان حوزه ی ساختمانی را در بازارهای داخلی و خارجی به دست آورده است؛ و همواره در بهبود بیشتر محصولات تولیدی خود تلاش فراوانی به عمل می آورد. نماهاي تماماً شيشه در صورتي¬که سايبان خارجي مناسب براي آنها پيش¬بيني نشده باشد، در اوقات گرم و معتدل سال به علت تابش آفتاب به فضاي داخل، سبب افزايش بيش از حد دماي داخل مي-شوند.

دیدگاهتان را بنویسید