این مقاله بحث برانگیز را بخوانید و درباره اجرای نمای خشک بیشتر

این روش دارای 4 نوع پروفیل آلومینیومی می باشد و اجرای آن نسبتأ پیچیده بوده و نیاز به آموزش خاص دارد و مطابق دیتایل، پروفیل هایی در لبه های سرامیک قرار می گیرد و در نهایت سرامیک با روش هنگ بر روی قطعات مخصوص قرار گرفته، نصب و رگلاژ می گردد. ملات ( استفاده نمی شود می توان در حین اجرا و حتی پس از اتمام کار به سادگی نسبت به رگلاژ خطاهای احتمالی حتی در حد میلیمتر اقدام نمود و حتی طی سال های بهره برداری نیز امکان جابجایی و اصلاح تک تک سنگ ها یا سرامیک ها و … در روش اول با استفاده از گیره های مخصوص که زبانه چوب نما در داخل آن قرار می گیرد می توان عملیات نازک کاری نهایی را اجرا نمود و در روش دیگر می توان با استفاده از پروفیلهای چوبی و یا آلومینیومی و عمود بر جهت ترمووود نما، بستر مناسب جهت نصب چوب نما را فراهم آورد. چگونه می توان یک متخصص پیاده سازی نمای آجری را استخدام کرد؟ همچنین برای ساختن نمای آجری باید از آجرهای مخصوص به این امر استفاده شود. برای ایجاد نمای آجری باید آجر مورد نظر بر روی دیوار نصب گردد که این امر دارای روش های متفاوتی است. This ᠎da ta h as be​en cre​ated  by behsaznama C​on​te nt Gen erat or  D​emoversion.

نمای خشک چیست

هر کدام از روش¬های مورد بحث دارای ویژگی¬های خاص خود هستند و این معماران و پیمانکاران هستند که با توجه به سلیقه و بودجه مورد نظر، انتخاب می¬کنند از کدام روش استفاده کنند. به دلیل تهویهپذیر بودن فضای میانی در روش اجرای نمای خشک ساختمان، خشک شدن هر گونه نم و رطوبت از روی دیوارهی ساختمان حتمی است پس نگران نم و رطوبت ساختمان نباشید. یکی از پرطرفدارترین نماهای ساختمانی نمای آجری است. نکته دیگر که بسیار حائز اهمیت است بندکشی آجرها است که باید با دقت انجام شود تا از نفوذ آب به پشتنما جلوگیری کند؛ زیرا با نفوذ آب، ممکن است یخزدگی اتفاق افتاده و نمای چسبانده شده از سطح جدا شود. در این روش بندکشی آجر نماها بسیار مورد اهمیت است زیرا اگر اشتباهی در این مرحله به وجود بیاید، ممکن است آب به سطح زیر نما نفوذ کند و با یخ زدگی و رطوبت باعث جدا شدن نما از ساختمان شود.

غیرممکن است بنایی را بسازیم یا بخواهیم تهیه کنیم ولی به ظاهر آن اهمیت ندهیم. ولی از طرفی اگر بخواهیم این روش را با دیگر روش های اجرایی مقایسه کنیم باید بگوییم که استفاده از این روش باعث افزایش سرعت اجرا می شود. نقاط ضعف و قوت این روش این است که ملات سیمان باعث کثیف شدن آجر نما می¬شود، نخاله ساختمانی تولید می¬شود و همچنین زمان بیشتری نسبت به سایر روش¬ها دارد. همچنین این روش نخاله ساختمانی نیز ایجاد میکند. از دیگر معایب استفاده کردن از این روش، افزایش نخاله ها و ضایعات ساختمانی است. یکی از ویژگی های مهمی که طراحان و معماران را ترغیب به استفاده از این نوع نما می کند، عایق حرارتی، رطوبتی و صوتی آن است. نمای آجری از جمله متریال های مورد استفاده در نماهای ملاتی است که از گذشته تا امروز مورد استقبال طراحان و سازندگان بوده است. اجرای نمای سنگ خشک با استفاده از بست های پین دار و انکر های مخصوص از پشت نیز صورت می گیرد ، تنها باید در این روش ها ضخامت سنگ را کاهش داد. امروزه با ورود فناوریهای جدید آجرها نیز با روشهای مدرن و جدید ساختهشده و شکل نویی به خود گرفتهاند. سیستم نمای خشک نوعی از نما است که در دهه هفتاد میلادی توسط مهندسین آمریکایی جهت برجهای بلند طراحی شد و در بیشتر ایالات این کشور مورد استفاده قرار گرفت و بعد از چندین سال به دلیل کاربرد بالا و منطبق بودن با استانداردهای جدید ساختمانی وارد ایران شد. Th is ​da​ta has been ​do᠎ne by behsaznama Con᠎tent Gene ra tor ​DE​MO​.

• اجرای نما بصورت نمای خشک : این روش از روش¬های امروزی و جدید است که در آن چندین مزیت نسبت به سایر روش¬ها وجود دارد. بررسی پروفیل نمای خشک پرداخته ایم که پیشنهاد میکنیم حتما آن را مطالعه نمایید. کنیتکس خاصیت ضد آب داشته و از این رو برای استفاده در نمای بیرونی بسیار مناسب می باشد. بسیار مهم است که بندکشی ضد آب و رطوبت باشد، لذا ملات بندکشی باید از ذرات ریزی تشکیل شده باشد که مانع نفوذ آب و رطوبت به اجزای نما و ساختمان شود. این مقدار برای بندکشی حدودا ۴۰۰ کیلوگرم در متر مکعب است. 40 میلی متر با فاصله های متناسب با نوع نازک کاری (قوطی های موازی هم حداکثر 50 سانتیمتر باید باشد و در طول نیز ساپورت هایی با فاصله حدود 100سانتیمتر) اقدام به نصب زیر سازی فلزی گردد. در نماهای طرحدار بهتر است با شاسیکشی هر بخش را جداگانه اجرا و مشخص کرد تا در مرحله سنگچینی دچار مشکل نشویم. • چیدمان طرح حصیری یا بادبزنی : در این روش نما را به مربع های کوچک تقسیم کرده و هر مربع را با آجر نما بصورت افقی و عمودی در کنار یک دیگر می¬چینند. انواع آجر نما علاوه بر اینکه بادوام هستند از رنگهای متنوعی برخوردار بوده و در قسمتهای مختلف ساختمان ازجمله شومینه، حمام و …

دتایل اجرای نمای خشک

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد این مطلب بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید