این تست شما را ارائه می‌کند که آیا شما یک دانش در شرکت اجرای نمای خشک بدون پی بردن به آن. اینجا چگونه واقعاً کار می‌کند

نمای خشک نیز جزء همان نماهایی است که با دیدن آن میتوان پی به خلاقیت سازنده آن برد. طراحی توسط آرشیتکت های مجرب و کار ورزیده شرکت با تسلط کامل بر سیستم های نصب نمای خشک انجام شده و پس از دریافت نظرات و پیشنهادات مشتری و بروزرسانی، نهایی شده و بصورت تصاویر سه بعدی و نقشه فاز یک به مشتری ارائه می گردد. درب اجرای این نما از وزنه هایی همال معيار تراورتن فايده ستاني میشود ولی متریال دیگری که امروزه، پشه اجرای این نما به مقصد کار میرود، سیمان سفید است. بار ثقلی هر یک از قطعات سنگ نما بوسیله دو تکیهگاه به دیوار پشت بند منتقل میشود که این تکیهگاهها شامل لقمههای پشتیبان هستند. به طور مثال برای شرایط گرم و مرطوب این فضای خالی به گونه ای طراحی می شود که هوای داخل آن قابل تهویه باشد، اما برای شرایط اقلیمی سرد و گرم و خشک ، طراحی نما به شکلی خواهد شد که هوای داخل فضای خالی محبوس شود که همین مهم ضریب عایق شدگی ساختمان را نسبت به هوای خارج افزایش می دهد.

اجرای نمای خشک سنگ

در این روش کلیپس ها بر روی سرامیک دیده می شود اما می توان کلیپس ها را همانند رنگ سرامیک ها رنگ آمیزی کرد تا به چشم بیننده نیاید. در این روش قطعات فلزی از جنس گالوانیزه که به شکل زیر آماده شده و خریداری میشوند، توسط چسب دو جزیی یا چسب سنگ به پشت سرامیک یا سنگ چسبانده شده و این اسکوپها بعد از سفت شدن و اجرای قطعات سنگ و سرامیک با ملات پشت نما درگیر میشوند. متاسفانه در برخی ساختمانها سازندگان از مفتولهای معمولی بجای گالوانیزه استفاده میکنند که بدلیل خوردگی این مفتولها احتمال ریزش سنگ نما نیز خواهد بود. برای اجرای نمای سنگ خشک، روش­های مختلفی وجود دارد که در این قسمت مقاله این روش­ها را برایتان توضیح می دهیم. روش تر، همان روش قدیمی اجرای نما است که در آن سنگ را با کمک ملات که معمولا سیمان یا گچ هستند نصب می­کنند. این روش که جهت مهار سنگ نما در نماهای مهار شده (نمای خشک) اجرا میشود، هر یک از سنگهای نمنا جهت تحمل بارهای ثقلی (وزن نما) و جانبی به صورت مستقیم به دیوار پشتیبان متصل میشود. در این روش به جای استفاده از آهن برای زیرسازی کار، از آلومینیوم استفاده می­شود که این­کار در کاهش وزن ساختمان و حجم مصالح بسیار موثر است.

جزئیات اجرای نمای سنگ خشک

روش نمای سنگ خشک، یک روش جدید در اجرای نما به حساب می ­آید که در آن از هیچ ملاتی برای نصب سنگ استفاده نمی­شود و سنگ­ها را با استفاده از قاب­های فلزی، براکت­های فولادی و یا پیچ و مهره به ساختمان متصل می­کنند. در محفظه خالی می توان روی سازه عایقی برای محافظت از ساختمان در برابر شرایط جوی ، آلودگی های صوتی و سایر مزاحمت هایی که ساکنین با آن مواجه خواهند بود اعمال کرد، همچنین یک محفظه هوا بین دیوار سازه و نما بوجود می آید که این هوا از ورود هوای خارجی به داخل ساختمان و بالعکس جلوگیری خواهد کرد. از آن جایی که سیستم نمای خشک به صورت مستقیم روی دیوار ساختمان قابل اجرا است و نیاز به برداشتن سطح دیوار موجود، نیست، اجرای این سیستم هیچ نوع ضایعات یا زباله ی ساختمانی ایجاد نمی کند و مزاجمتی از نوع آلودگی صوتی برای دیگران ندارد. در این روش سوراخ­هایی در ضخامت سنگ ایجاد می­شود. این روش نصب باعث دوپوسته شدن نمای ساختمان می شود. جهت آشنایی با مشخصات فنی فایبر سمنت برد این نوشتار را مطالعه نمایید . جهت آشنایی با فایبر سمنت برد طرح چوب این نوشتار را مطالعه نمایید . تاریخچه اولین تولیدات فایبر سمنت به اوایل قرن نوزدهم (1920 ) باز میگردد و اولین کسی که این محصول را با این روش تولید کرد لودویک هات چک Ludwig Hatschek اتریشی بود .

اما با توجه به اینکه این قطعات اسکوپ تنها با چسب به سنگ نما چسبانده شده و چسب نیز در اثر تغییرات جوی میتواند از پشت سنگ نما جدا شود، این روش مهار برای قطعات سنگی توصیه نمیشود. روش اجرای اسکوپهای سه پایه نیز مانند اسکوپ دو پایه است و همچنان استفاده از این روش برای مهار سنگ نما توصیه نمیشود. این لایه اطمینان می دهد که آب و هوا بر فلز تأثیر نمی گذارد و از زنگ زدگی آن جلوگیری می کند. این نوع، ورق هایی با روکش طرح چوب یا انواع طرح های دیگر از ترکیب های رزین های فنولیک و لایه سلولزی به وجود می آید، که پس از قرار گرفتن در دمای بالای 145 درجه و فشار bar 300 تبدیل می شود به صفحات محکم. نوع دیگری از اتصالات که در نصب نمای آجری به دیوار به کار میروند، ورقههای فولادی تک لایه کنگرهدار هستند. دلیل بالا رفتن سرعت و دقت کار در این روش، استفاده از کلیپس­ها بر روی سطح قطعات آلومینیومی است. روش غیر نمایان شیاری برای سنگ­هایی با ضخامت بیشتر از 2 سانتی­متر به کار گرفته می­شود. این روش باید برای سنگ­هایی که ضخامت بیشتر از 2 سانتی­متر و تراکم بالایی دارند استفاده شود نه سنگ­های توخالی.

قیمت اجرای نمای خشک سرامیک

Th​is  post was writt᠎en with behsaznama Content Generator Demover si᠎on!

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد بیشتر بخوانید بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید