اولین درس جزئیات اجرای نمای سرامیک خشک خود را به خاطر دارید؟ مقداری اطلاعات را {گرفتم|خرید|گرفتم|دریافت کردم…

نمای خشک یک نمای شیک و مدرن به حساب میآید که این روزها از طرفداران زیادی هم برخوردار است. اجرای نمای آجری همیشه و در هر دورهای همواره طرفداران خود را داشته است. نمای خشک متشکل از لایه های متعددی است که شامل پوسته بیرونی، فضای داخلی تهویه پذیر، لایه عایق حرارتی و دیواره داخلی ساختمان است. فضای خالی موجود بین نما و عایق خود نیز به عنوان عایق حرارتی عمل کرده و در مجموع منجر به کاهش قابل توجهی در اتلاف انرژی ساختمان میشود. از این رو توجه به آن و اجرای اصولی با متریالی باکیفیت از اقداماتی اساسی در جهت بهبود سلامت شهروندان است. البته علاوه بر قیمت اجرای نمای سرامیک خشک، باید هزینهای که به طراح ساختمان برای ترسیم طراحی پیچیدهتر پرداخت میکنید نیز در نظر بگیرید. درزگیرها باید تا سطح خارجی نما امتداد پیدا کنند، تا از زه کشی آب به خارج از نما اطمینان حاصل شود.

متریال نمای خشک

This data was ​do​ne ᠎by behsaznama᠎ Con​tent᠎ Gener᠎ator᠎ D em᠎ov er si on᠎!

اجرای نمای خشک آجری

بلوکها روی یک سطح صاف و بالاتر از زمین تخلیه و نگهداری شوند. طول تکیه گاه نعل درگاه (نشیمن) در هر طرف باید حداقل 35 سانتیمتر یا یک دهم دهانه بازشو، هر کدام بیشتر است، در نظر گرفته شود. در صورتیکه دمای هوا کمتر از 10 تا صفر درجه سانتیگراد باشد از آب ولرم با دمای حداقل 2۰ درجه سانتیگراد استفاده شود. چسب بلوک مطابق دستورالعمل مندرج روی پاکت، در داخل ظرف پلاستیکی مناسب با آب تمیز مخلوط گردد. برای اجرای بلوکها از چسب بلوک مطابق با استاندارد ملی شماره ۲-۷۰۶ استفاده شود. در هنگام کار با چسب از دستکش استفاده شود. هنگام اجرای نمای آجری ساختمان توسط استاد کار آجر نما باید به تغییرات آب و هوایی توجه داشت، زیرا می توانند تاثیرات مخربی بر نتیجه یا مراحل کار داشته باشند. زیرسازی یا شاسیکشی به عنوان مهمترین بخش از مراحل اجرای نمای ساختمان شناخته میشود. بر اساس نحوه ی نصب و قرار گرفتن اتصالات در نمای خشک، این نوع نما را به دو دسته ی مشهود یا نمایان Visible و نامشهود یا غیر نمایان Invisible تقسیم می کنند. ۴- این نوع سرامیک خشک پرسلانی دارای قطعات مخصوص برای کنج ها ، کف پنجره ها و فلاشینگ های ساختمان است که ظرافت زیاد به نمای تمام شده و قابلیت رگلاژ و آب بندی بالا را به محصول می دهد.

انواع اجرای نمای خشک

در هنگام همزدن مخلوط، نباید به آن آب اضافه گردد. برای جلوگیری از اثر میان قابی در هنگام وقوع زلزله و اثرات انبساط و انقباض، دیوارها با فاصله حداقل یک درصد ارتفاع از ستونها و دیوارهای بتنی اجرا شده و با تسمه های فلزی انعطاف پذیر به فاصله حداکثر دو رج در دیوار پیرامونی و به فاصله حداکثر سه رج در دیوارهای داخلی، به سازه متصل شود. در صورت وجود پوشش پالت ، 7 روز قبل از مصرف بلوکها ، پوشش کنده شود تا تبادل رطوبتی و حرارتی با محیط اجرا انجام گردد (در دمای زیر صفر پوشش کنده نشود). • کاهش اتلاف انرژی: در سیستم نمای خشک ابتدا یک عایق حرارتی با اتصالات مکانیکی یا چسب به بدنۀ ساختمان متصل شده و سپس قاب یا اسکلت نگهدارندهی نما به ساختمان وصل میشود. نهایتا نمای خشک با رعایت فاصله از عایق حرارتی قرار میگیرد. یکی از مناسبت ترین سطوح برای شروع به عملیات اجرایی مربوط به نصب سیستم نمای خشک آجری دیوارهای خشک از جمله سیستم کناف و یا دیوارهای فایبر سمنت می باشند، ولی اجرای سیستم آجر نمای خشک بر روی سایر سطوح متدوال از جمله بلوک با دانه های سبک و سیستم های دیوارهای سه بعدی و سیستم بلوک های اتوکلاو شده ممکن و به سهولت امکان پذیر می باشد.

دتایل اجرای نمای خشک

پس از نصب هر بلوک سطح آن با برس تمیز شود و سپس به سطوح افقی و عمودی (به غیر از محل فاق و زبانه) چسب بلوک زده می ادامه مطلب شود. بدین ترتیب دانشمندان متوجه ویژگی آب گریزی برخی سطوح شدند. جهت اجرای نمای سنگی غیر خشک که دارای سطح صاف با ابعاد بزرگتر از ۶ متر باشد، درز انبساط عمودی و افقی به ضخامت یک سانتیمتر در هر ۶ متر و در تراز درز انبساط زیر سقف، اجرا و با ملات آب بند پر گردد. نمای ساختمانی که در منطقه مرطوب قرار دارد مسلماً با نمای خانه ای که در منطقه گرم و خشک قرار دارد کاملاً متفاوت است؛ زیرا هم طراحی و هم مصالحی که برای نماکاری ساختمان استفاده می شوند باید از قابلیت های ویژه برای آب و هوای مورد نظر برخوردار باشند. این داخل حالی است که سر نماهای سنتی حاضر تزیینات پرکار و پیچیدگیهای بسیار هستیم.دخل طراحی نمای مدرن گرایش بیشتر به قصد منصب خطوط و الگوهای مینیمال است و دیوارها و سقفها معمولا ترميم و یکدست با حداكثر تزیینات هستند.جلاجل وجه تهوع از الگوهای تکرار شونده نیز بهتر است از الگوهای مملو نگاره و دلداده و نقوش سنتی پرهیز کرد و در تعويض تا زم اندازه امکان از الگوهای انتزاعی سود کرد.

دیدگاهتان را بنویسید