انواع نمای خشک تبلیغات صد و یک

این سرامیک به دو روش اکسترود و اعمال فشار پرس تولید میشود. در محفظه خالی می توان روی سازه عایقی برای محافظت از ساختمان در برابر شرایط جوی ، آلودگی های صوتی و سایر مزاحمت هایی که ساکنین با آن مواجه خواهند بود اعمال کرد. نمای اتیکس نوعی عایق برای ساختمان محسوب می شود که آن را در برابر عواملی نظیر رطوبت، حرارت و برودت محافظت می نماید. با نصب نماهای خشک بر روی ساختمان ، ساختمان دو پوسته خواهد شد که در محفظه خالی بین نما و ساختمان می توان روی سازه عایقی برای محافظت از ساختمان در برابر شرایط جوی ، آلودگی های صوتی و سایر مزاحمت هایی که ساکنین با آن درگیر هستند ، اقداماتی را انجام داد زیرا محفظه ی هوا بین دیوار سازه و نما ، از ورود هوای خارجی به داخل ساختمان و بالعکس جلوگیری می کند ، همچنین شکل جریان هوای داخل این محفظه نیز با توجه به شرایط اقلیمی متفاوت ، بسته به نیاز آن منطقه قابل تغییر خواهد بود . نمای خشک از لایه های متعددی تشکیل شده است که شامل پوسته بیرونی، فضای داخلی تهویه پذیر، لایه عایق حرارتی و دیواره داخلی ساختمان می شود که همه لایه ها به وسیله سازه های فولادی و آلومینیومی، به سازه ساختمان متصل شده اند.

انواع اجرای نمای خشک

معمولاً در نمای خشک مصالحی که قرار است پوسته ساختمان را تشکیل دهند, باید از دیواره اصلی فاصله داشته باشند. این نوع طراحی از نمای ساختمان بیشتر برای نمای مساجد و اماکن مذهبی استفاده میشود و برای ساخت این نما از سنگ،کاشی و آجر و نقوش اسلیمی استفاده میشود. به همین منظور ساخت نمای ساده کمی دشوار به نظر می آید. یکی از مباحثی که در طراحی نظر معماران را به خود جلب کرده است، بحث اتلاف انرژی در ساختمان های مدرن که از سطوح شیشه ای گسترده ای برخوردار می باشند. از طرفی دیگر شست و شوی نما شیشه ای ساختمان به راحتی امکان پذیر است. به این ترتیب که وزن شیشه ها، بر روی سازه کرتین وال و شاسی کشی های مربوط به آن، سنگینی می کند و هیچ بار مرده حاصل از وزن شیشه ها و بار انرژی های حاصل از طوفان، باد و… بلکه برای نصب از تجهیزات و قطعات فلزی مثل ریل و پیچ و .. روی ساختمان استفاده میشود . از چوب، فولاد و آلومینیوم برای اجرای نگهدارند نمای خشک استفاده می شود، که در مقابل باد و هوای بارانی بسیار مقاوم است.

این روش قدیمی که عایق کاری نداشته و به دلیل وجود باد در ارتفاعات، مناسب برج ها و ساختمان های بلند نیست. اگر در شهری هستید که آب و هوای ۴ فصلی را تجربه می کنید، این سبک به دلیل مقاومت در برابر آب و هوای مختلف می تواند بسیار از نظر هزینه ای به نفع شما باشد. نکته ای باید هنگام نصب دقت کنید انتخاب صحیح نوع ورقه است، که باید مناسب محل مورد نظر باشد. 4- مصالح مورد نظر روی پروفیل قرار می گیرد. یکی از مناسبت ترین سطوح برای شروع به عملیات اجرایی مربوط به نصب سیستم نمای خشک آجری دیوارهای خشک از جمله سیستم کناف و یا دیوارهای فایبر سمنت می باشند ولی اجرای سیستم نمای خشک بر روی سایر سطوح متدوال از جمله بلوک با دانه های سبک و سیستم های دیوارهای سه بعدی و سیستم بلوکهای اتوکلاو شده ممکن و به سهولت امکان پذیر می باشد. Art icle w as gen᠎erated by behsaznama C​ontent Gen​erator D emoversion.

گفتنی است دربرخی از سطوح همچون دیوارهای گچی، امکان سنگ اسلب وجود ندارد.گچ به دلیل خاصیت افزایش حجمی که در هنگام ترکیب با آب و رطوبت پیدا می کند برای این کار مناسب نیست. به دلیل عمر بسیار بالای این نما در وقت و هزینه صرفه جویی خواهد شد. امروزه برای ایمن تر کردن نما , کاهش زمان اجرا , کیفیت بالاتر و صرفه جویی در مصرف آب , بیشتر بخوانید از روش های نصب خشک استفاده می شود که تا حدی جایگزین روش های سنتی شده اند. نمای خشک آن دسته از نماها هستند که متریال مورد استفاده در آن بدون ملات و با استفاده از روش های دیگر مثل استفاده از جوشکاری یا پیچ و مهره به سازه اصلی متصل می گردند. نمای کامپوزیت بسیار نمایی مدرن است، که از ویژگی آن می توان به نصب سریع و و آسان آن اشاره کرد. طراحان و کارفرمایانی که یه نماهای مدرن و ساختمان های مدرن علاقه مند هستند، یکی از متریال هایی که به راحتی می تواند نیاز آنها را برطرف کند، این پانل ها می باشند. سرامیک خشک، یکی از مدرن ترین و بهترین نما های ساختمانی است که دارای کاربرد های فراوانی می باشد و در بالا به برخی از آن ها اشاره شده است.

دیدگاهتان را بنویسید