اطلاعات واضح و بی طرفانه درباره کتاب موسیقی (بدون همه هیپ)

قبل از متداول شدن استفاده از خط نت برای موسیقی ایرانی، هنرجو با فراگیری ردیف موسیقی ایرانی به درک از ساختار موسیقی و نحوه اجرای انواع تکنیکهای مضرابی میرسید. در هنرستان موسیقی ملی نزد هوشنگ ظریف، علی اکبر شهنازی و حبیب الله صالحی به فراگیری تار پرداخت . شرکت در کنکور رشته موسیقی و ورود به دانشگاه تنها یکی از راههای به درآمدرسیدن و حرفهایشدن در موسیقی است و اگر تمایل دارید که درمورد بازارکار رشته موسیقی بیشتر بدانید، باید گفت که چه شما داوطلب فارغالتحصیل از یک هنرستان موسیقی باشید و چه یک داوطلب از آموزشگاههای آزاد، برای شما نیز در بازار موسیقی کار وجود دارد. ناصح پور، سالهاست که شاگردان بسیاری را تحت تعلیم شیوه و روش مخصوص خود قرار داده و خوانندگان قابل اعتنایی به بار آورده است. در آن زمان او به راز تدریس به کودکان خردسال، دست یافت که باعث تشکیل انستیتوی تعلیم و تربیتی شد که شهرت جهانی دارد.

تاریخچه کتاب موسیقی رد شد

با نگاهی به نویسنده این کتاب و صاحب روش سوزوکی، دکتر شینیچی سوزوکی نوازنده و معلم این ساز و صاحب نظر در امر تعلیم و تربیت در هفدهم اکتبر سال ۱۸۹۸ در شهر ناگویای ژاپن می توان به عمق این کتاب و روش آن پی برد. سوزوکی با سه برادرش کوارتت سوزوکی را تشکیل داد و به اجرای کنسرت و تدریس مشغول شد . شینیچی از کودکی شاهد ساخته شدن ویولن بود و بعدها نیز در کارخانه پدرش به همین کار اشتغال داشت تا اینکه در سن هفده سالگی با شنیدن صفحه ای از قطعه مریم مقدس اثر شوبرت با اجرای نوازنده مشهور میشا المان (Mischa Elman)، مجذوب صدای زیبای ویولن شده و دل از کف داد. جدا از اینکه یک لهجه لاتی داشت در گفتن صحیح حرف هم مشکل اساسی داشت . در این کتاب، مفاهیم و مبانی موسیقی از سطح مبتدی و به صورت کاربردی آموزش داده شده استو از دیگر آثار گرانبهای استاد مصطفی کمال پورتراب میتوان به کتاب آهنگهای برگزیده برای پیانو و کتاب مقدمهای بر مبانی منبع آهنگسازی اشاره کرد. یکی از تمریناتی که در این کتاب نهادینه شده است، تقویت انگشتان دست است که نواختن قطعات پیچیده را برای شما آسانتر میکند؛ نحوه نشستن پشت پیانو، فرم قرارگیری دستها و در حالت کلی استایل صحیح نوازندگی یکی از مواردی است که در این کتاب به صورت تخصصی مورد بررسی قرار میگیرد.

روی این مورد باید سرمایه گذاری شود.» الهامیان در نقد مسایلی که در این باره وجود دارد می گوید:« چندین سال است که در نحوه انتخاب معلمانی که در هنرستان درس می دهند ضابطه ای وجود ندارد. در نمونه دوم، برای تریل دادن به نتهای فاصله سوم یا چهارم، عدد -3 یا -4 بر روی تریل قرار میگیرد. اگر -9 در کنار تریل قرار گیرد به معنای اجرای چپِ تریل روی فاصله نهم (اکتاو به علاوه یک) است. در راستریز عدد هشت روی T و در چپریز عدد هفت روی T نوشته میشود. کتاب پایگاه دادهها نوشته مصطفی حقجو و احمد فراهی، یکی از کتابهای تخصصی دانشگاه پیامنور برای تدریس در رشتههای مهندسی کامپیوتر، فناوری اطلاعات و ریاضی در این دانشگاه است. همچنین کنسرت هایی برگزار کرده، کتاب ها و مقالاتی نوشته است. شبیه خوانی ” وشبیه گردانی ” درگروه نمایش تدوین شده است. همچنین اگر بالای نتها هیچ علامتی گذاشته نشده باشد، به این مفهوم است که دیکته مضرابها (راست و چپ) شبیه میزانهای قبلی است. کتاب موسیقی ایران واپسین کتاب چاپ شده از روحالله خالقی است که در ۱۳۴۲ منتشر شد. طبیعی است که نت ریز با مضراب چپ شروع خواهد شد (بدون تک اول). در چنین محیطی بود كه ناصح پور با موسیقی مقامی آذری آشنا و دمخور شد. This a rt​ic᠎le h᠎as be en  done  with G​SA᠎ C᠎on᠎tent Generator D᠎em᠎ov er si​on!

بهترین کتاب های موسیقی جهان

نصرالله ناصح پور استاد برجسته ردیف های آوازی و موسیقی قدیم ایران به مناسبت تولد ایشان در ۲ آبان نام نصرالله ناصح پور برای هر اهل آوازی آشناست. در موسیقی ایرانی و اجرای ردیف موسیقی به ویژه در گوشههای آوازی، بیشتر اوقات تک ریز نواخته میشود نه ریز تنها. اشاره به تعریف ترمولو در کتاب سرگذشت موسیقی ایران، روحالله خالقی (ج1 ص119): در تار مضراب چپ و راست متوالی است که به صورت ریز درآید. علاوه بر آن، ریز غلت را میتوان یک از انواع مالش یا خط لرزان دانست. علامت آن یک دایره است که رو یا زیر نت اولِ راست قرار میگیرد. توجه به زیر گروه در برنامه ریزی درسی و هدف گذاری های مطالعاتی مهم است اما سخت تر شدن کنکور توجه به تمام دروس را پراهمیت می کند. در سال 1355 به اتفاق پرویز مشکاتیان گروه عارف را تشکیل داد و برنامه های متعددی را در داخل و خارج از کشور به اجرا درآورد. چند سال بعد مدتی نزد معلمی در توکیو به کار ادامه داد و سرانجام در ۲۲ سالگی به آلمان رفت و نزد کارل کلینگر که استاد مشهوری بود شروع به کار کرد. استاد شاملو کاربند( شاملو کیا ) از بزرگان موسیقی ایرانی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید