آیا من عجیب Once i Say That دیتیل اجرای نمای خشک Is بی فایده است؟

برای مثال در استان اصفهان استفاده از نمای چوبی در نماهای اصلی ساختمان در خارج از محدوده مصوب تاریخی شهر اصفهان و تنها به میزان ۱۰ درصد مجاز می باشد. برای مثال دیتیل اجرای نمای خشک سرامیک بدون شک متفاوت با اجرای نمای خشک آجر خواهد بود. انداختن و روی هم قرار دادن این قطعات میتواند به ساختار بتن و نمای سازه آسیب برساند. 9. درز بین المانها میتواند به صورت لب به لب، با فاصله یا پر شده با دوغاب باشد. با این وجود، در صورت اطمینان و رعایت ملاحظات ایمنی، اجرای بتنهای اکسپوز سقف با تایلها و پنلهای سبکتر میتواند باعث یکپارچگی طراحی فضای داخلی شود. نحوه اجرای پنلها و تایلهای بتن اکسپوز مشابه دیگر المانهای مورد استفاده برای پوشش دیوار و کف است. پوشش کمتر از 90 درصدی سطح زیر بتن غیر قابل قبول است. مدلهای مختلف بتن اکسپوز با ابعاد و رنگهای بسیار متنوع، اجرای این پوشش بر روی سطح خارجی و داخلی هر سازهای را امکانپذیر میکند. موم پرایمر نوعی پوشش و عایق رطوبتی پلیمری – معدنی بر پایه حلال است که به عنوان پرایمر دیوار سیمانی کاربرد دارد. پس از شروع نصب، باید از پوشش کامل چسب زیر قطعات اطمینان حاصل شود. Data was gener ated  wi​th behsaznama Content G en᠎er​at᠎or Demover si᠎on!

نمای خشک چیست

توجه به این مهم بسیار ضروری است که نماهای معمولی بـعد از چنـد سال قـطعاً نیازمـند ترمیم، بازسازی و ایجاد گیرداری دوباره میباشند و این خود یعنی تحمیل هـزینه اضافی که کارفرما بعد از مدتی باید برای نما متحمل گردد و در آخر کار با توجه به عمـر مـفید کارهای دوغـابی که حدود ۱۰ الی ۱۵ سال میباشد باید تمامی لایه ملات و همچنین سنگ مربوطه را خراب نمود و ایـن بـدان معنی است که اگر هـزینهای برای اجـرای نماهای دوغابی صرف میشود بعد از اتمـام کار ساختمان، باید به صورت کـامل آن را خراب شده تلقی مجموعه ها کرد. بنابراین هیچ تغییری در شکل آن ایجاد نخواهد شد. نمای ساختمان ها با توجه به متریال مورد استفاده در آن، به دو دسته نمای خشک و نمای تر (ملاتی) تقسیم می شوند. نماهای سنگی انواع مختلفی دارد در ساختمانهایی با سطح بلند مرتبه استفاده از قطعات کوچک سنگ زمان زیادی می برد.برای استفاده از قطعات بزرگ سنگ باید از روشی مطمئن استفاده کرد .اجرای نمای سنگی خشک در مقایسه با روش اجرای دوغاب روشی مطمئن تر می باشد .درانجام این روش سطح نما تراز شده است واین روش اجرای دقیق تری نسبت به روش دوغاب واسکوپ دارد .در روش اجرای نمای سنگ با دوغاب واسکوپ ناترازی هایی در سطح کار وجوددارد که بیشتر دیده می شود.  Con​tent was c reated  with behsaznama᠎ Con​te nt Gener ator D emoversion.

شرکت اجرای نمای خشک

از بتن اکسپوز میتوان برای تطبیق المانهای دیگر فضای داخلی با یکدیگر نیز استفاده کرد. بتنهای اکسپوز در اغلب موارد با رنگ طبیعی خود (خاکستری) مورد استفاده قرار میگیرند. آب و هوای گرم و خشک سبب می شود تا بتن نگهدارنده سنگ پس از مدتی تابش نور خورشید، حالت چسبندگی خود را از دست داده و بیفتد! هر یک از سطوح دیوار یا کف، روشهای اجرای مختص به خود را دارند که در این بخش به توضیح آنها میپردازیم. محمد رضا قنبرنژاد شهردار لار نیز در این مراسم گفت: همزمان با عید بزرگ غدیر، شاهد بهره برداری از نخستین آبنمای خشک موزیکال استان فارس در بوستان ملت شهر لار هستیم. به منظور اجرای پنلهای بتن اسکپوز دیوار به روش اتصال نمایان یا روکار، علاوه بر تجهیزات مورد استفاده در روشهای قبل، به دریل نیز نیاز خواهد بود. مهم ترین عامل در طراحی نما در نظر گرفتن بودجه است. این ریتم، نظم و ترتیب بین عوامل تشکیل دهنده نما را در خطوط، صفحات و حجمهای استفاده شده نمایش میدهد. در این نوع سرامیک ضخامت لایه رویین بین 2 -5 میلیمتر است که بر روی لایه زیرین پرس میشود. در صورت استفاده از دوغاب رنگی بین قطعات، باید امکان ایجاد لکههای رنگی بر روی سطح بتن بررسی و جلوگیری شود.

جزئیات اجرای نمای سنگ خشک

تایلهای بتن اکسپوز را میتوان برای سطح دیوار، کف، سقف، میز، اپن آشپزخانه و غیره اجرا کرد. اجرای بتنهای اکسپوز پیش ساخته فرآیند سادهای دارد. روش اجرای بتنهای اکسپوز دیوار، به نوع اتصال (چسبی، توکار یا روکار) پنلها بستگی دارد. چیزهایی که باید به به آن ها دقت شود شامل نوع ساختمان، مواد مورد استفاده در نما و الزاماتی چون عایق بندی. ۱- در این روش، ابتدا عایق حرارتی توسط چسب یا اتصالات به دیوار متصل میشود و سپس چهارچوب یا اسکلت بر روی آن قرار داده میشود تا آجرنما با فاصله بر روی آن نصب گردد. با درزبندی مناسب بتن اکسپوز، تمیزکاری آن فقط با کشیدن دستمال بر روی سطح امکانپذیر خواهد بود. در غیر این صورت، باید از اتصالات پیچی برای اطمینان از اتصال مناسب پنلها به دیوار استفاده کرد. معمولا روش مناسب با توجه به ضخامت، وزن و ابعاد پنلهای بتنی انتخاب میشود. از آنجایی رنگ ورق های کامپوزیت به صورت آزادانه و متنوع قابل اجرا هستند انتخاب مناسبی برای مشتریان سخت پسند می باشد. این پودرها در رنگ های متنوع در بازار موجود می باشند و نسب به ملات و سایر مصالح، کیفیت بهتری دارند. آفرینش نماهای شفاف به معنی به کارگیری پنجرهها در نماهای آجرنما است.

دیدگاهتان را بنویسید